För att göra en lång historia kort, körde med dålig turbo & fick ras åkte ca 4,5 mil med rasad turbo & blinkande oljelampa.
Kom hem hinka ur gamla motorn & turbon och i med en likadan fullt fungerande b230ft dock från 945 ftt -93 med lh2,4
Nu till problemen, bilen går hur bra som helst inga missljud eller dylikt men när jag bromsar hårt så tänds oljelampan & den slocknar inte förns man startar om bilen. Det är olja i motorn & turbon är inte dålig.
Sökt & läst på google men hittar ingenting mer än att kabeln till oljegivarn kan jorda mot blocket, dock har jag slitit & dragit lite försiktigt i den när bilen är igång samtidigt som oljelampan lyser (kort stund då jag inte vill ha motorras)
som sagt problemet uppstod efter ett turboras på den gamla motorn med den gamla turbon så hur kan lampan lysa på den nya motorn med den nya turbon när det var fullt fungerande innan ?
är inte helt hundra på hur alla kontanter satt under insuget heller då det va lite olika på lh2,2 & 2,4 så om någon har ett schema eller en bra bild skulle jag uppskatta det.
Även om det går att koppla om från att ha kallstartsgivaren i toppen som det va i lh2,3 till i insuget som det var i lh2,4
Är inte samma kontakter riktigt så bilen är riktigt grinig att få igång första gången innan den blir varm.
Helt slut på idéer & äckligt trött på att skruva så tips skulle vara till stor hjälp!
Mvh waakz