För det första, jag kan inte speciellt mycket om bilar. Det blev fel för att polerna normalt sett sitter in mot passargerarsidan, och jag tyckte det var bökit, därför vred jag bateriet 180 grader. Var ju inte så smart kanske.
Det är en Audi 80 -95 2.3Vad som ledde upp till problemet: Låga volt (runt 12 kanske). Åkte 16 mil, sen dog bilen. Så generatorn ladda inte och batteriet drogs ur. (ny generator och rem införskaffad).
Senare samma dag: Jag började med att byta remmen då den andra var väldigt slapp och dessutom sleten. Jag laddade batteriet över natten.
Nästa dag: Kopplade som sagt polerna fel, och det rök till om generatorn. Jag trodde att jag kanske hade spänt remmen för hårt eller nått, så jag testade igen, men kom på mig angående batteriet (kylarfläkten hoppade igång båda gångerna). När jag vänt rätt batteriet och polerna så rök generatorn igen, fläkten gick inte. Jag testade med bara tänding och hade kanske 11,7 volt (dåligt batteri?) Det ska väl vara någon volt mer än 12? Även hört att de mätarna inte är att lita på dock.
Frågan är nu om det är något mer som gått sönder? Jag behöver verkligen en bil då jag inte kan ta bussen dit jag måste varje dag. Ordet regulator och en del annat har kastats omkring, men jag vet inte ens vad det är.
Köpte iaf en beg. generator på skroten, för den är garanterat trasig. Frågan är vad som mer behöver bytas? För jag har verkligen ingen aning och ingen jag känner var hundra heller