hej jag har en hemmabygge ( min profilbild.., ) och jag har olika oljebeständiga bränsleslangar i bränslesystemet och i stort sett alla torrspricker efter några månader...,
varifrån kan man köpa billig bränsleslang som håller i längden ( den är förgasare så inget direkt bränsletryck heller.., ) alla anslutningar är vanliga som man köper på lokala järnaffären och slangen hålls på plats med slangklämmer.. maskinen står stilla i långa period i taget.., ( oftast utan bränsle i ledningarna )
har hört intressanta kommentarer ang biltemans stålomspunna slang.., någon som har använt detta??
Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a
Jag har aldrig haft problem med bränsleslang jag köpt på OKQ8, sen om alla stationer har samma leverantör törs jag inte säga men det har hållit för mig i bra många år även med höga tryck. (6-7bar).
Stålumspunnet från biltema har jag haft på mig bil (bränsletillförsel och retur till lustgas), och det har hållit nu i flera år. Dock används bilen nästan dagligen...Fast jag kör med både bensin och blandtankar 50/50 etanol.
http://www.biltema.se/sv/Bat/VVS/Slang/ … ang-15300/ Kör jag med både i gokarten som bara går på sommaren , samt i volvo 142an. Har funkat bra i många år ,slangen blir dock ganska hård snabbt men spricker inte
Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Stålumspunnet från biltema har jag haft på mig bil (bränsletillförsel och retur till lustgas), och det har hållit nu i flera år. Dock används bilen nästan dagligen...Fast jag kör med både bensin och blandtankar 50/50 etanol.
Den testade jag för 4 år sedan och då sprack den på bara några dagar. När testade du?
Har haft den i tre år nu, och inte haft problem. Jag funderade på att byta till vanlig armerad slang, men efter inspektion visade sig att slangen fortfarande var fin.