V70 2.5t rasad låda

hyperICE
10 juni 2013 · 85 Inlägg

Hej alla kunniga där ute tongue Jag är på bristningsgränsen och hoppas ni alla där ute kan spendera en minut åt att hjälpa mig.

Jag har en volvo v70 2.5t jag har precis bytt motor efter att den hade rasat. 2 veckor senare rasar växellådan.
bilen står nu på verkstad i väntan på en ny låda. jag letar lådor på nätet men just 2.5 verkar vara svårt att hitta. några personer har dock berättat för mig att det är samma låda i 2.4t kan det vara så att dom har rätt? styrker ni detta borde jag kunna ha en bil att köra min son till dagis med i veckans slut då det finns massa 2.4  lådor för ca 3000 kr tongue tack på förhand hoppas på klocka och bra svara tongue MVH EN KILLE SOM INTE KAN NÅGOT OM BILAR tongue

Brådhis * Voff voff *
10 juni 2013 · 10 317 Inlägg

Utan att veta säkert misstänker jag starkt att 2,4T-lådan passar. Men... Är det manuell eller automat?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
hyperICE
10 juni 2013 · 85 Inlägg

hej ursäkta den dåligt infon det är en manuell tongue

Christian S
10 juni 2013 · 4 816 Inlägg

då kan du ta ifrån vilken motor som helst, bara att leta upp en M56 som finns nära där du bor.
det behöver inte vara ifrån just en V70 då det sitter samma lådor även i S60 och S80.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
hyperICE
10 juni 2013 · 85 Inlägg

otroligt tacksam för det svaret tongue

Christian S
10 juni 2013 · 4 816 Inlägg

tänk bara på att dom äldre har mindre ingående axel i lådan, har för min att det är tom 02 som har den smala och att det är from 03 dom det sitter den grövre.

försök hitta en M56H då det är den som ska vara starkast.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
hyperICE
10 juni 2013 · 85 Inlägg

okej tack för det otroligt snällt av dig att hjälpa till

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang