3386
Sök

Misständning volvo 940 ltt -98

11 Inlägg
1 juli 2013
Trådstartare
Hej har problem med misständningar på min 940. Problemet uppstår när jag kommer upp i ca 0.8 bar. Bilen börjar rycka och sen efter några sekunder slutar det och börjar dra igen. Det som är gjort på bilen är 3" avgas, höjt laddtryck med pysventil och chipad både bränsle och tändning med följande chip http://www.blocket.se/goteborg/Trimchip … 10&w=3
Hjälp uppskattas vad det Kan vara.
/jonathan

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
Tvivlare
2 266 Inlägg
1 juli 2013
prova sänk ett hekto och se vad som händer

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

11 Inlägg
1 juli 2013
Trådstartare
Var ut idag och provade med orginal tändbox och pysventilen nerställd till max men även då hugger den och har sig. Ska tästa byta stift. Funderar ifall det kan vara något med bränslet om den får för lite soppa för det är just vid snabb axeleration. Hur mycket kan man ladda utan att det är fara för motor och turbo?
/jonathan

Tvivlare
2 266 Inlägg
1 juli 2013
jonte57 skrev:
Var ut idag och provade med orginal tändbox och pysventilen nerställd till max men även då hugger den och har sig. Ska tästa byta stift. Funderar ifall det kan vara något med bränslet om den får för lite soppa för det är just vid snabb axeleration. Hur mycket kan man ladda utan att det är fara för motor och turbo?
/jonathan

0,7 brukar jag lägga mig på standardgrejer, så har man liten marginal. Då är det inte laddtrycksberoende?

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

11 Inlägg
1 juli 2013
Trådstartare
Ok bra då vet jag. Nej idag kom det vid ca0.4 så det känns inte dom laddet ska kolla
bränslefilter också få se om jag hittar något

OUTLAW1
1 juli 2013
Fräscha tänddelar är viktigt för en optimal och driftsäker gång.

11 Inlägg
2 juli 2013
Trådstartare
Vad är det jag bör byta räcker lock, rotor och stift eller är det något mer?
Räcker det med orginal stift eller ska dom vara kallare?

OUTLAW1
2 juli 2013
kör med orignalstift,rotor,lock,kablar.
OM det nu är tändrelaterat.
Skulle ju kunna vara ett läckage någonstans också..

11 Inlägg
2 juli 2013
Trådstartare
Ok då ska jag kolla på det

Sök