Fågelkvitter från bakvagnen över ojämnheter!

DrewBarry
11 juli 2013 · 18 Inlägg

Hej har en ford mondeo 02:a

Efter en biltvätt ( bör inte bero på det ) så började jag höra ett gnisslande, fågelkvitter likanande ljud från bakvagnen. Det har varit så i 3 veckor nu.

En bekant mena  på att det kan vara gummit vid stötdämparna eller något som börjar bli gammalt och då skapas detta gnissel ljud. Byta?

Det händer hela tiden när jag åker över mindre och störe ojämnheter.

Någon som kan ha en aning om vad det kan vara?

Sen et annat problem tror att en spännrulle börjar bli dålig, kan man olja in den med vanligt fett för att se om det hjälper ? och köra lite 5-66 på remmen.

Senast redigerat av DrewBarry (11 juli 2013)

DrewBarry
12 juli 2013 · 18 Inlägg

ingen?

Oves_Bror
12 juli 2013 · 456 Inlägg

DrewBarry skrev:
Hej har en ford mondeo 02:a


Sen et annat problem tror att en spännrulle börjar bli dålig, kan man olja in den med vanligt fett för att se om det hjälper ? och köra lite 5-66 på remmen.

Smörjmedel på en drivrem är väl sällan en bra ide?

growing old is mandatory growing up is optional
xXSammy
12 juli 2013 · 6 577 Inlägg

DrewBarry skrev:
Hej har en ford mondeo 02:a

Efter en biltvätt ( bör inte bero på det ) så började jag höra ett gnisslande, fågelkvitter likanande ljud från bakvagnen. Det har varit så i 3 veckor nu.

Det händer hela tiden när jag åker över mindre och störe ojämnheter.

Bussningarna i länkarmarna, alternativt att k-stagen börjar bli dåliga.

Sen et annat problem tror att en spännrulle börjar bli dålig, kan man olja in den med vanligt fett för att se om det hjälper ? och köra lite 5-66 på remmen.

Hur börjar spännrullen bli dålig? Byt remmen istället för att försöka tysta den.. de börjar gnissla när de börjat torrspricka och/eller skadats.

Går remmen av på dessa förlorar du generator, servo och vattenpumpen.

De/Dem
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang