2800
Sök

Knarrande/Knakande ljud från framvagnen Peugeot 806

1 Inlägg
14 juli 2013
Trådstartare
Hej!

Min Peugeot 806 från 2001 har börjar att knaka och knarra från förarsidan av framvagnen.
Den har gått drygt 17 000 mil, båda spindelleder och länkarmar är bytt, en sida förra året och en sida i år.

Knarrandet kan komma när som helst, ser inte alls något mönster i det. Men just när jag startar bilen knarrar det oftast. Alltså, även när bilen står stilla med motorn på och jag inte rör på hjulen. Jag har gungat bilen, men då låter det inget. Bilen besiktigades för 2 månader sedan, och då såg de inget som skulle kunna orsaka knarrandet förmodar jag, så problemet måste ha skett ganska hastigt? Inte vet jag, jag kan ingenting om bilar tyvärr sad

Lite svårt att beskriva ljudet, men det är typ som när man går på en knarrande golvplanka, fast det varar i typ 3 sekunder? smile Inget gnissel, utan bara knarr, nästan exakt samma läte på varje knarr.

Vissa dagar kan jag köra några mil utan att det låter alls, och vissa så låter det 5-6 ggr per mil.

Jag har hittat en verkstad som jag verkligen trivs att gå till, men de har inte tid förrän om en månad. Kan jag vänta så länge tro? Bilen har knarrat i ca 2-3 veckor och jag har kört ca 60 mil sedan dess. 

Känner att jag behöver lite råd. Ska jag gå till någon annan verstad och ställa in vår semesterresa?

Tack!
Med vänlig hälsning Louise

Tvivlare
2 266 Inlägg
14 juli 2013
jag hade inte kört på någon semesterresa innan verkstad tittat på bilen och gjort en bedömning, det KAN va något allvarligt. jag hade ringt runt till olika och försökt få någon att iallafall titta på det smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Sök