2538
Sök

Volvo 740 startar inte efter servic

337 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
Hej,

Något J*vla skumt hände mig idag. Jag hade köpt mig rotor tändkablar och fördelarlock på biltema ( ja vet biltema är dåliga så klaga inte )

I vilket fall så när jag hade bytt rotor och fördelarlock och skulle starta bilen så vägra han starta ( trodde tändkablarna satt fel men de gjorde dom inte ).

Så jag plocka bort fördelarlocket och då hade rotorn på något j*vla konstigt sätt fastnat i fördela locket.
testat att sätta dit de gamla rotor + fördelarlock men startar ej. Pumpen startar inte längre bytt bränsle relä och testat att direkt koppla pumpen, och då funkar pumpen men bilen startar ej. ( när man direkt kopplar pumpen så startar bilen inte )

Någon som tror sig veta felet

Är en volvo 740 gl - 90

JFfoto
15 juli 2013
Provat bytt tillbaka till dom gamla tändkablarna?

337 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
Ja allt de gamla sitter på igen men startar ej

JFfoto
15 juli 2013
Provat med startgas? Om den startar i någon sekund då, är det troligen något med bränslet.

337 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
Har jag inte testat får göra de imorgon, Så tänder han till så är de fel med bränsle matningen?

Funderar på om de kan vara hallgivaren då pumpen inte startar när man vrider på tändningen

JFfoto
15 juli 2013
Eric91 skrev:
Har jag inte testat får göra de imorgon, Så tänder han till så är de fel med bränsle matningen?

Funderar på om de kan vara hallgivaren då pumpen inte startar när man vrider på tändningen

Precis smile

Det med pumpen vet jag inte, hade en 740 som förut som även där pumpen inte lät ibland, men den starta. Så vet inte hur/när den ska låta, någon annan får svara på det. smile Men går ju att kolla i någon slang vid motorn om det kommer fram bensin. Var försiktig isåfall, om det sprutar överallt. :p

337 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
Får börja kolla mer på detta imorgon, Men tippar på hallgivare, Eller att kamremmen kuggat så in i hel*ete men men. Värsta fall så är ventilerna krökta : /

JFfoto
15 juli 2013
Eric91 skrev:
Får börja kolla mer på detta imorgon, Men tippar på hallgivare, Eller att kamremmen kuggat så in i hel*ete men men. Värsta fall så är ventilerna krökta : /

Kan du inte kolla felkoder? har du en svart liten dosa vid ena fjädertornet?

Ventilerna är det inte, när det är en 8 ventilare så brukar det vara lugnt i de flesta fall, man bör oroa sig mer när man har 16v. smile

337 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
Den visar inga fel felkoder, Ja riktigt skumt bilen gick bra innan var bara lite trögstartad därför byte av tänd delar och så bara massa extra jobb : /

Sök