Audi A3, 1.8T, -98, startar inte

renstahl
21 juli 2013 · 15 Inlägg

Hej!

Kan tyvärr ingenting om bilar och nu startar inte min audi, när jag vrider på nyckeln så händer ingenting, det är en gul bil med en nyckel på (stöldskydd) och bilen tänder inte ens.

Finns en knapp som man kan trycka på så blir det aktiverat, men nu funkar inte det heller, har bytt batteri i båda nycklarna, har hört av en kompis att nycklarna kan ha blivit avkodade men hur är det möjligt? Båda två?

Så vad tror ni problemet är? Är det dyrt att koda om nycklarna på bilfirma?

Tack på förhand.

ValP2k
21 juli 2013 · 1 122 Inlägg

Tycker det är konstigt om inget händer. Provade starta golfen utan transponder chippet i nyckeln å då startar bilen men dör efter 1-2s. Du har inget dåligt batteri?

gasa nu foer faen!
renstahl
21 juli 2013 · 15 Inlägg

Provat med startkablar, men det hjälper inte, tänder liksom inte, typ som om det är face nycklar eller något, ingenting låter, riktigt konstigt

renstahl
21 juli 2013 · 15 Inlägg

är en liten dosa med, där sitter centrallåsknappen och sen är det tre mindre knappar på dosan, en av dom kunde man trycka på förut så blev det exakt likadant, då kommer den gula bilen med nyckeln upp (stöldskydd) står det i boken, men nu händer ingenting även om jag trycker på knapparna, bytt batteri, centrallåset fungerar, men händer ingenting när jag försöker starta bilen

renstahl
21 juli 2013 · 15 Inlägg

tyvärr, står ingenting, suttit där sen bilen var ny, läste på något forum att det var vanligt problem på gamla audi att stöldskyddet hakat upp sig?

renstahl
21 juli 2013 · 15 Inlägg

var ut och provade starta nu, nu lyser ingen lampa, händer ingenting, helt stendöd.

http://www.bilddump.se/bilder/201307212 … 52.183.jpg

gulagranen
21 juli 2013 · 32 Inlägg

Kolla säkringsdosorna och reelääer,

Audi A6 V6 -96 Familjebil.
sk0rpan
21 juli 2013 · 301 Inlägg

lampan blinkar när startspärren är aktiverad och då kan du starta så dör bilen direkt igen. måste va nåt annat som spökar. klickar det inte eller nåt?

Senast redigerat av Qethox (21 juli 2013)

Mazda RX-7 (1994)
renstahl
21 juli 2013 · 15 Inlägg

nu händer det absolut ingenting, ingen lampa eller någonting i hela bilen lyser, dosan låter och fungerar men det går inte ens att låsa bilen

sk0rpan
21 juli 2013 · 301 Inlägg

men lyser det nåt när du kopplat startkablar då? annars får du kolla kablarna på batteriet så dom är hela i bägge ändar

Mazda RX-7 (1994)
renstahl
21 juli 2013 · 15 Inlägg

ingenting lyser, kablarna ser ut att vara hela

renstahl
21 juli 2013 · 15 Inlägg

får ändå prova att köpa ett nytt batteri då och kolla kablarna riktigt ordentligt

sk0rpan
21 juli 2013 · 301 Inlägg

skulle tro att nån av dina grova kablar från batteriet har dålig kontakt nånstans alternativt kass batteri.. men då borde det funkat med startkablar..

Mazda RX-7 (1994)
renstahl
21 juli 2013 · 15 Inlägg

ja, får bra lust att bara köra ut skrothögen i skogen och köpa en ny

sk0rpan
21 juli 2013 · 301 Inlägg

näj fan det bör vara lätt fixat! hade du bott närmare hade jag kunnat titta på de.. om larmet krånglar sen när du har ström så ska du lossa plussen en halvtimme eller nåt så brukar det funka igen. du har samma larm som mig skulle jag tro

Mazda RX-7 (1994)
renstahl
21 juli 2013 · 15 Inlägg

shysst! men lossa plussen vet jag inte ens vad det är hehe, men jag provar att köpa ett nytt batteri annars får det bli bilverkstad, om inte någon annan här haft liknande problem och vet vad det kan vara. smile men tack för alla för hjälpen än så länge

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang