2474
Sök

Volvo 740 -86 B230A Dör plötsligt och är svårstartad när den är varm

Lastbilsmekaniker
5 291 Inlägg
25 juli 2013
Ninjafinnen skrev:
volvoqq skrev:
När min 760 var sådan så var det tempgivaren som var kass på min sen gick den som en klocka.

Jaha, Min tempmätare har aldrig fungerat så länge jag haft bilen kanske jag ska tillägga men har tempgivaren något med tempmätaren att göra? tongue

Kanske inte har någon funktion på förgasare. Är membranet helt i förgasaren

72 Inlägg
25 juli 2013
Trådstartare
volvoqq skrev:
Ninjafinnen skrev:
volvoqq skrev:
När min 760 var sådan så var det tempgivaren som var kass på min sen gick den som en klocka.

Jaha, Min tempmätare har aldrig fungerat så länge jag haft bilen kanske jag ska tillägga men har tempgivaren något med tempmätaren att göra? tongue

Har inte kollat det men det är ju nybytt så har svårt o tro att det blivit sprickor i det redan men man vet ju aldrig.

Lastbilsmekaniker
5 291 Inlägg
25 juli 2013
Ninjafinnen skrev:
volvoqq skrev:
Ninjafinnen skrev:

Har inte kollat det men det är ju nybytt så har svårt o tro att det blivit sprickor i det redan men man vet ju aldrig.

Nä man tycker ju det

72 Inlägg
25 juli 2013
Trådstartare
På lördag ska jag kolla mer på det. Ska prova byta ut lite delar som till exempel tändmodulen , tändspolen (känna om det blir varm först om man får igång bilen) , o sen lite vakuumslangar och liknande som ser lite spruckna ut, så kom med idéer helst tills dess så man kan kolla allt på en gång. Om felet inte skulle ligga i något av dom saker som står ovan. smile

The one and only
1 091 Inlägg
26 juli 2013
Ninjafinnen skrev:
volvoqq skrev:

Nej det är separata givare, en till tempmätaren och en som ger signal till styrboxen. Båda sitter under insuget.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

6 740 Inlägg
27 juli 2013
tror inte den där tempgivaren är ditt problem dock iomed att du har förgasare o inte har nån databox wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Sök