Dekaler på bilar

v245-89
27 oktober 2020 · 27 Inlägg

Hej.
Jag undrar om någon vet vad som händer om man tar en lgf dekal ingen skyllt alltså och sätter på en bil. kan det hända något.
Mvh Erik

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
27 oktober 2020 · 4 917 Inlägg

ja, man får köra lite saktare..roll tongue

Senast redigerat av axxet (27 oktober 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Brådhis * Voff voff *
27 oktober 2020 · 10 203 Inlägg

v245-89 skrev:
Hej.
Jag undrar om någon vet vad som händer om man tar en lgf dekal ingen skyllt alltså och sätter på en bil. kan det hända något.
Mvh Erik

Du får nog utveckla frågan lite? Det spontana svaret blir väl att den fastnar med hjälp av klistret...

Menar du att du ska ta bort skylten på en bil och sätta dit en LGF-skylt? Varför?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 oktober 2020 · 13 983 Inlägg

v245-89 skrev:
Hej.
Jag undrar om någon vet vad som händer om man tar en lgf dekal ingen skyllt alltså och sätter på en bil. kan det hända något.
Mvh Erik

Vad är  det som ska hända tror du?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
torsen
27 oktober 2020 · 7 189 Inlägg

Jag har köpt demobilar som har varit "reklamtejpade".
På en mörkgrön metallic Jeep Cherokee 2006 syntes nästan ingenting efteråt.
Men på en röd metallic Nissan Terrano II 2000 syntes texten relativt tydligt när bilen var nytvättad.
Har ingen aning om hur länge reklamtejpen varit anbringad på demobilarna.
På en guldfärgad Mercedes Benz Geländewagen kletade jag reklam för RINDAB och fick då rabatt på offroadtillbehör.
Man kunde ana var reklamtexten suttit.
På en mörkblå metallic Jeep Wrangler 2006 kletade jag reklam för AUTODELAR och fick viss sponsring.
Inget syntes då jag efter något år avlägsnade reklamen.
Har även på några bilar haft stora COOPER-dekaler, som inte lämnar spår efter sig.
Varmluftpistol, försiktighet och tålamod är en tillgång vid avlägsnandet av dekalerna.
Eftersom jag sällan tvättar och aldrig polerar bilar så vet jag inte om texten försvunnit efter en polering.
Mig störde det i alla fall inte.

Steff240
27 oktober 2020 · 996 Inlägg

Funderar du på om det rent juridiskt kan bli problem med att åka runt med en lgf skylt på en vanlig personbil? Eller är du bara orolig att få märken i lacken?

Utveckla gärna...

simlar
27 oktober 2020 · 5 508 Inlägg

Jag gissar på att TS är en grabb på ca 15-17år som tänkt slänga på en LGF-skylt och köra bilen på AM-kortet utan att registrera om den till A-traktor.
Sett flertalet ungdomar som gjort så senaste åren då många A-traktorer nuförtiden är okapade och enda skillnaden utvändigt då är LGF-skylten och att"Traktorn" körs i 30km/h när dom har andra bilar bakom sig.
Dessa ungdomar har då kört omkring och sladdat och levt jävel i trafiken bland andra fordon till synes helt utan kontroll eller någon som helst tanke på vad som kan gå fel.
Ofta med kommentaren "Man måste väl få ha lite kul" när folk börjar klaga över förfarandet.

Straffet för detta blir mest troligt olovlig körning och framförande av oregistrerat fordon.
I värsta fall blir straffet vårdslöshet i trafik och eventuellt räknas omskyltningen av personbilen som urkundsförfalskning vilket då i värsta fall kan ge fängelse.
Tänk på att även föräldrarna kan få ett slag av lagens långa arm när deras minderåriga barn begår brott.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Brådhis * Voff voff *
27 oktober 2020 · 10 203 Inlägg

Man blir ju även lite nyfiken på varför han poängterar att det är en "dekal och inte en skylt"...? smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang