Fått tillbaka min ppc från bsr nu efter kontroll men den fungerar bara sämre nu?

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
18 maj 2007 · 2 933 Inlägg

Tjenis pe***  big_smile

Har ju som sagt tidigare haft problem med min ppc (bsr steg1).
Kom fram till för några veckor sen att den inte gav nån effekt ökning på bilen så jag tog kontokt med bsr och de sa att jag hade fel på bilen men den har ju nyss vart på service på volvo och de sa inget.

Efter mycke om och men så sa de att jag skulle skicka dosan till dem vilket jag gjorde förra veckan.

Fick tillbaka den idag och ut fort som fan och prova..
Satte i sladden i obdII uttaget och vred på tändningen till läge 2, tryckte enter som man ska..  Vad kommer upp i rutan då tror ni?  Jo då.. "Error type 1" visar sig då..
Fan, gjorde jag fel tänkte ja och prova igen.. Samma visa då.. Provade en gång till..
Nej då, sket sig då me så jag gick in och skrev till supporten igen..

"så står det om du har nyckeln i läge 1"

Men jag har den i läge 2!!

Fick även upp "bromsfel, stanna omgående" i färddatorn..

Va hos en kompis förut som tryckte lite.. Han tryckte direkt på "erase dtc" som tydligen ska radera felkoder..

Vred på nyckeln för att starta bilen, men den startade inte.. la foten på gasen då och då startade den.. "Åt alltså upp tomgången" på bilen..

Stod även " reducerad motoreffekt" i färddatorn.. hade halvgas och motorn låg på 2000 verv..

Jävla skit tänkte jag: Fan gör vi nu då.. fanns två läge att välja på i "erase dtc":  V70 99-04 och v70 -05 >  Provade båda men icke.. Ut och rev av pluspolen på batteriet och den startar och går iaf nu som den ska..


Men va fan är det för jävla skit bsr har.??  Detta ska väl fungera fin fint..?

Och av supporten får jag ingen hjälp.. "du har säkerligen fel på din bil"  my ass, så snåla de är på volvo-verkstäderna så hade jag fått reda på om nåt hade vart fel på bilen för där gör de allt för att de ska få göra ingripande på bilen  för att dra in peng..


Vad ska ja göra.??  Nån som haft nåt liknande fel?

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Gatzone
18 maj 2007 · 289 Inlägg

Åk till Autotech eller SCT i kungälv och trimma bilen istället, tror att dom är mera tillmötesgående..! du förresten, det kanske är fel på din bil trots allt???

Gatzone
18 maj 2007 · 289 Inlägg

Har du någon laddtrycksmätare till din bil inkopplad?

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
18 maj 2007 · 2 933 Inlägg

Med uppdaterad programvara i ppc´n så ska det väl inte fungera sämre? Ska väl bli åt andra hållet istället? Funkar ju inte nåt nu.. innan så gick iaf "tune car" , "return to org" och " reset car" men så llångt kommer jag inte nu..

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
18 maj 2007 · 2 933 Inlägg

Gatzone skrev:
Har du någon laddtrycksmätare till din bil inkopplad?

Ja jag har satt in en laddtrycksmätare i den

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Gatzone
18 maj 2007 · 289 Inlägg

dj_aggwa skrev:

Gatzone skrev:
Har du någon laddtrycksmätare till din bil inkopplad?

Ja jag har satt in en laddtrycksmätare i den

Vad skulle bilen ladda original, respektive efter chippningen på steg ett?

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
18 maj 2007 · 2 933 Inlägg

Står inga angivna siffror.. står att det ska öka trycket bara.. m.m.  smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Volvo 244 (1985)
Gatzone
18 maj 2007 · 289 Inlägg

va laddar den nu då? för kompisens laddar 08-09 nånstans efter trimningen

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
18 maj 2007 · 2 933 Inlägg

den laddar mellan 0,2-0.3.. förutom när den är kall då laddar den 0.7 kanske..

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Gatzone
18 maj 2007 · 289 Inlägg

dj_aggwa skrev:
den laddar mellan 0,2-0.3.. förutom när den är kall då laddar den 0.7 kanske..

Okej, för innan han trimma den ladda den 0,35, sen efter skulle den ladda mellan 0,8-0,9
men efter trimningen direkt så var det en liten magnetkontakt som hade gått sönder, den gjorde så att efter trimningne så laddade bara bilen 0,4:a bar

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
18 maj 2007 · 2 933 Inlägg

okey, va e de för en magnetkontakt då? :S  måste ju börja felsöka nånstanns.. :S

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
nilbri ST
18 maj 2007 · 121 Inlägg

Min laddar upp till 1.2 med PPC.

90 på 50-väg
http://bubblare.se/movie/ronny_och_ragge4/
Så vaknade jag - så var den dan förstörd
nilbri ST
18 maj 2007 · 121 Inlägg

Låter som du har problem med bilen. BSR har lång erfarenhet av Volvomotorer

90 på 50-väg
http://bubblare.se/movie/ronny_och_ragge4/
Så vaknade jag - så var den dan förstörd
Gatzone
18 maj 2007 · 289 Inlägg

dj_aggwa skrev:
okey, va e de för en magnetkontakt då? :S  måste ju börja felsöka nånstanns.. :S

Jag skall se om jag kan få tag i en bild på den, den sitter ungefär vid luftburken.. kostade ca 500:- hos volvo, men det gjorde susen efter att A-tech bytte ut den

Gatzone
18 maj 2007 · 289 Inlägg

jag ska ut och åka nu, men får du inget svar imorgon så skriv i min gb, för då har jag kanske glömt bort det isf..
men jag tror det kan vara det som spökar på din bil ja..!

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
18 maj 2007 · 2 933 Inlägg

du tror det är magnetventilen som spökaqr alltså?
har ingen aning jag.. :S  kan inte mycke om motorer.. kan trimma min fs-1 bara tongue

Ska ut och åka nu snart ja med, ska bara in i duschen så jag är inte anträffbar på ett tag tongue big_smile

Senast redigerat av dj_aggwa (18 maj 2007)

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
bumpe Lastbilsmekaniker
18 maj 2007 · 3 878 Inlägg

0.2 låter ju som rimligt glt, så det kan vara fel på magnetventilen... Men åk till volvo och be om lista på felkoder UTAN ATT HA RADERAT sporadiska fel...

Blandar man in utbildning så brukar sporadiskt fel vara att styrdonet är överkänsligt, men kan om man ha otur vara ett fel som kommer och går...

Gatzone
18 maj 2007 · 289 Inlägg

Direkt efter att A-tech bytte ut magnetkontakten så laddade bilen 08-09 så det märktes inte att det var den som kunde göra så stor skillnad förens han visade oss tongue Jag själv hade ju ALDRIG lyckats lista ut det kan jag erkänna iaf!

dj_aggwa El- och Instrumenttekniker
18 maj 2007 · 2 933 Inlägg

bumpe skrev:
0.2 låter ju som rimligt glt, så det kan vara fel på magnetventilen... Men åk till volvo och be om lista på felkoder UTAN ATT HA RADERAT sporadiska fel...

Blandar man in utbildning så brukar sporadiskt fel vara att styrdonet är överkänsligt, men kan om man ha otur vara ett fel som kommer och går...

"be om lista på felkoder" Felkoder på bilen eller lista på felkoder som kan uppstå?
Trykte ju på "erase dtc" förut så allt är väl borta i bilen ?  fast vi drog av pluspolen efteråt med.. kommer allt tillbaka direkt efter man startat bilen tro?

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK
Volvo 244 (1985)
Volvo 744 "T5 RWD" (1992)
Gatzone
18 maj 2007 · 289 Inlägg

dj_aggwa skrev:

bumpe skrev:
0.2 låter ju som rimligt glt, så det kan vara fel på magnetventilen... Men åk till volvo och be om lista på felkoder UTAN ATT HA RADERAT sporadiska fel...

Blandar man in utbildning så brukar sporadiskt fel vara att styrdonet är överkänsligt, men kan om man ha otur vara ett fel som kommer och går...

"be om lista på felkoder" Felkoder på bilen eller lista på felkoder som kan uppstå?
Trykte ju på "erase dtc" förut så allt är väl borta i bilen ?  fast vi drog av pluspolen efteråt med.. kommer allt tillbaka direkt efter man startat bilen tro?

Kan hända att det kommer tillbaka, men vissa felkoder kan man bli av med att genom lossa ena kontakten till batteriet och låta den vara av en stund.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang