Lite funderingar runt kategoritillhörighet.

m_a_c X40 Nordic
12 juni 2007 · 784 Inlägg

Tjena jag funderar lite på det här med kategoritillhörighet. Jag har ansökt och blivit nekad. Detta kan jag utan problem acceptera. Men det som retar mig är att man inte får någon som helst motivation. Det skulle räcka med ett fåtal ord. Ingen lång utvärdering.
En annan sak jag tycker är lite konstigt är att man som ett av kriterierna är en specifik fälgstorlek. Känns inte detta lite löjlig. Säg att man har en skit fin gammal hundkoja med mycket fina extraprylar och som ser allmänt riktigt bra ut. Dom har ju typ 12 org eller vad det är. Ska man då behöva Skaffa 17" på den bara för att man ska få tillhöra en STYLING. Jag menar den ombyggnationen man behöver göra på en sådan för att få på 17" är så stora så allt annat än extremt är ju bara löjligt.

Nu undrar jag om det finns någon som håller med mig om dessa saker eller är jag själv om att tycka detta. Ordet är helt fritt om allt med kategoritillhörighets frågor.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
12 juni 2007 · 3 585 Inlägg

Håller med dig!. finns många feta fälgar som inte är tillräckligt stora. ex 19" för att tillhöra extreme. för 19" på en hundkoja är lite väl extremt smile.. borde vara tillräckligt snygga fälgar per kategori. (smaken är som baken så det är nog svårt att sätta rätt ändå) .. bara och vänta till nästa sommar när vi båda åker runt på 18" smile

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
BMW E46 320D Touring "Dragbil" (2000)
Goffen Administratör
12 juni 2007 · 2 974 Inlägg

"Saknas tillräckligt med underlag (information) för att bedömma bilen kommer sökt kategoritillhörighet att nekas."  Därför blev du nekad om du skriver i tum osv som du ska så kommer du att bli godkännd mvh

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
chrizz Administratör
12 juni 2007 · 11 783 Inlägg

m_a_c skrev:
Tjena jag funderar lite på det här med kategoritillhörighet. Jag har ansökt och blivit nekad. Detta kan jag utan problem acceptera. Men det som retar mig är att man inte får någon som helst motivation. Det skulle räcka med ett fåtal ord. Ingen lång utvärdering.
En annan sak jag tycker är lite konstigt är att man som ett av kriterierna är en specifik fälgstorlek. Känns inte detta lite löjlig. Säg att man har en skit fin gammal hundkoja med mycket fina extraprylar och som ser allmänt riktigt bra ut. Dom har ju typ 12 org eller vad det är. Ska man då behöva Skaffa 17" på den bara för att man ska få tillhöra en STYLING. Jag menar den ombyggnationen man behöver göra på en sådan för att få på 17" är så stora så allt annat än extremt är ju bara löjligt.

Nu undrar jag om det finns någon som håller med mig om dessa saker eller är jag själv om att tycka detta. Ordet är helt fritt om allt med kategoritillhörighets frågor.

Vi tar hänsyn till sånt som att bilen inte fysiskt kan få plats med stora fälgar. Dvs, en hundkoja kan mycket väl få kategorin Extreme, trots att den inte har 19".

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
12 juni 2007 · 3 585 Inlägg

om du läser på båda våra bilar så ser du att allt sådant står med. (iofs har inte jag sökt någon kattegori)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
bloppan Familje-räcer!
12 juni 2007 · 38 Inlägg

m_a_c skrev:
Tjena jag funderar lite på det här med kategoritillhörighet. Jag har ansökt och blivit nekad. Detta kan jag utan problem acceptera. Men det som retar mig är att man inte får någon som helst motivation. Det skulle räcka med ett fåtal ord. Ingen lång utvärdering.
En annan sak jag tycker är lite konstigt är att man som ett av kriterierna är en specifik fälgstorlek. Känns inte detta lite löjlig. Säg att man har en skit fin gammal hundkoja med mycket fina extraprylar och som ser allmänt riktigt bra ut. Dom har ju typ 12 org eller vad det är. Ska man då behöva Skaffa 17" på den bara för att man ska få tillhöra en STYLING. Jag menar den ombyggnationen man behöver göra på en sådan för att få på 17" är så stora så allt annat än extremt är ju bara löjligt.

Nu undrar jag om det finns någon som håller med mig om dessa saker eller är jag själv om att tycka detta. Ordet är helt fritt om allt med kategoritillhörighets frågor.

Tycker också att det är lite små konstigt faktiskt.. Men jag bryr mig inte - för min är inte stylad !;P Å kommer förmodligen inte att bli det heller.. sad *Har regering!;P*

Det är inte snabbast man ska vara, det är uthålligast som vinner.. :)
Goffen Administratör
12 juni 2007 · 2 974 Inlägg

ToTTeN skrev:
om du läser på båda våra bilar så ser du att allt sådant står med. (iofs har inte jag sökt någon kattegori)

m_a_c la till den infon efter mitt inlägg för jag kollade nämligen hans bil både innan jag skrev och innan jag nekade han kategorin styling. Tyvärr räcker inte 16" på en S40 till styling.....

Senast redigerat av Goffen (12 juni 2007)

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
m_a_c X40 Nordic
12 juni 2007 · 784 Inlägg

Goffen skrev:

ToTTeN skrev:
om du läser på båda våra bilar så ser du att allt sådant står med. (iofs har inte jag sökt någon kattegori)

m_a_c la till den infon efter mitt inlägg för jag kollade nämligen hans bil både innan jag skrev och innan jag nekade han kategorin styling. Tyvärr räcker inte 16" på en S40 till styling.....

Vet att det inte räcker men det är ändå ganska dåligt att man ska haka upp sig på fälgar. Även fast jag kan hålla me om att det är viktigt. Men om man som jag har laggt ut 45 tusen på olka saker till min bil och att man dessutom är en fattig student som inte har en trygg månadsinkomst utan måste hoppas på ströjobb här och där. Så kanske det är lite svårt att få ihop de där 15 tusen som behövs till bra fälgar och sen en yttligar 15 till lack. Jag menar de fälgarna jag har nu är helt klart inte de bästa eller vakraste men de fungerar till bilen och dessutom ligger det över 25 timmars arbete i dom. För det är vad det tog att göra om dom från tråkiga jävligt sletna org fälgar till det dom är nu.

Tycker det var bättre om man hade en tjeklista eller nått på typ 15 punkter och uppfyller man typ 10 av dom så får man den kategoritillhörigheten. Eller att man helt enkelt kan få poäng för olika saker och poängen avgör vart man hamnar. Skulle ju kunna fungera som en form av uttgämningsfaktor. Då kan ju alla få en belöning för att det man har sattsat på i första hand.

OBS!!! Denna tråd är inte skapad för att jag är arg över att jag inte får tillhöra en kategori utan för att jag vill att folk ska diskutera om hur systemet fungerar och slutligen kanske komma fram till nått bra som senare kan användas eller nått sånt.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
FireTraXX DFFL
13 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Inte för att vara taskig, men din bil ser halvfärdig ut.
Som om du köpt kjolpaketet begagnat och inte velat lacka om det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
m_a_c X40 Nordic
13 juni 2007 · 784 Inlägg

FireTraXX skrev:
Inte för att vara taskig, men din bil ser halvfärdig ut.
Som om du köpt kjolpaketet begagnat och inte velat lacka om det.

De är så att du har en del rätt men ändå inte. Ja det är ett projekt som inte är riktigt klart och sakerna är bara tillfälligt lackade. För att överleva sommaren och väntetiden till den rätta lacken ska på. Men det är inte nått jävla halvdant paket jag har köpt. Kolla in min projekttråd så ska du se att det inte är nått jävla färdigbygge som bara har skruvats på...

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
m_a_c X40 Nordic
13 juni 2007 · 784 Inlägg

Som sagt ovan denna tråd ska inte handla om min bil utan om systemet i sig....

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
E30Tompa Rörpulare
13 juni 2007 · 1 453 Inlägg

FireTraXX skrev:
Inte för att vara taskig, men din bil ser halvfärdig ut.
Som om du köpt kjolpaketet begagnat och inte velat lacka om det.

Måste väl börja nånstan? Eller kmr du Styla,trimma och lacka din på samma dag? Onödig kommentar enligt mej....

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
FireTraXX DFFL
13 juni 2007 · 9 020 Inlägg

nissan 200sx skrev:

FireTraXX skrev:
Inte för att vara taskig, men din bil ser halvfärdig ut.
Som om du köpt kjolpaketet begagnat och inte velat lacka om det.

Måste väl börja nånstan? Eller kmr du Styla,trimma och lacka din på samma dag? Onödig kommentar enligt mej....

Om jag köper kjolpaket så provmonterar jag, tar av, lackar och monterar på en dag.
Men trimningen kommer före stylingen.

Jag kommer inte köra runt med ett kjolpaket lackat i fel färg åtminstone.

Men eftersom att du inte alls fattade innebörden av vad jag skrev så är det ingen mening med att diskutera med dig.

Vilket gör att din kommentar var väldigt mycket onödigare än min.

Senast redigerat av FireTraXX (13 juni 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
E30Tompa Rörpulare
13 juni 2007 · 1 453 Inlägg

FireTraXX skrev:

nissan 200sx skrev:

FireTraXX skrev:
Inte för att vara taskig, men din bil ser halvfärdig ut.
Som om du köpt kjolpaketet begagnat och inte velat lacka om det.

Måste väl börja nånstan? Eller kmr du Styla,trimma och lacka din på samma dag? Onödig kommentar enligt mej....

Om jag köper kjolpaket så provmonterar jag, tar av, lackar och monterar på en dag.
Men trimningen kommer före stylingen.

Vilket gör att din kommentar var väldigt mycket onödigare än min.

Men om han nu inte kör men sin bil i vardagen varför ska man då ta av kittet, om han lackar allt ihopsatt? Inte alla som lackar i delar...

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
FireTraXX DFFL
13 juni 2007 · 9 020 Inlägg

nissan 200sx skrev:
Men om han nu inte kör men sin bil i vardagen varför ska man då ta av kittet, om han lackar allt ihopsatt? Inte alla som lackar i delar...

Men eftersom att han ska "överleva sommaren" med paketet så antar jag att han ska köra med bilen.
Men tycker du att vi ska göra denna tråden till att handla om detta?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
m_a_c X40 Nordic
13 juni 2007 · 784 Inlägg

Ne det tycker jag inte men det var väll ändå du som börja eller. Och bara för att bevis att det inte handlar om att provmontera och sen lacka så kan du bara kolla in min projekttråd så ska du se att det INTE BARA VAR ATT MONTERA. Sen så har jag vallt att lacka sakerna som jag har gjort för att det var skoj att prova att göra de. Sak samma om det inte ser bra ut för det ska ju ändå göras om på riktigt. SÅ SLUTA TJATA OM MITT KJOLPAKET ELLER OM LACK OCH DISKUTERA DET SOM TRÅDEN IGENTLIGEN SKULLE HANDLA OM TACK!!!!!!!!

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
FireTraXX DFFL
13 juni 2007 · 9 020 Inlägg

Jag ville bara ge en anledning till att du kanske inte fick din Kategoribehörighet.
Halvfärdiga bilar (Även sådana som ser ut som det) blir ju inte godkända.

Men den kanske blir det nu när du förklarat varför det ser ut så.

Så nej, det var inte jag som började.
Det var ni som missförstod min mening med inlägget.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Goffen Administratör
13 juni 2007 · 2 974 Inlägg

Ingen ide att hetsa upp sig, kategorierna ska ses över men det kan dröjja ett tag, nu ex är det mycket att göra inför gatebil som är i slutet på juni. Men det är i vilket fall som helst omöjligt att göra alla nöjda, att bedömma bilar är svårare än man kan tro då otroligt många bilar är på gränsen till olika kategorier och ibland blir det fel. Jag tror att man inte ska ta det hela på allt för stort allvar, mvh

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
m_a_c X40 Nordic
13 juni 2007 · 784 Inlägg

Goffen skrev:
Ingen ide att hetsa upp sig, kategorierna ska ses över men det kan dröjja ett tag, nu ex är det mycket att göra inför gatebil som är i slutet på juni. Men det är i vilket fall som helst omöjligt att göra alla nöjda, att bedömma bilar är svårare än man kan tro då otroligt många bilar är på gränsen till olika kategorier och ibland blir det fel. Jag tror att man inte ska ta det hela på allt för stort allvar, mvh

Det är ingen fara. Jag menar jag är ju trorts allt lika nöjd med min bil oavsett vad den har för kategoritillhörighet på en allmän websida. Jag ville bara få igång en diskution om hur man skulle kunna ändra det system som finns i dag. Och att om någon hade en ide så skulle denna kunna skriva ner den här eller nått sånt..

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
14 juni 2007 · 3 585 Inlägg

M_a_c du ska va mycket nöjd över den.. ser hel fet frammifrån (dock inte på bilder) men håller med dig om de där "15" punkterna och att man ska uppfylla x antal av dem..

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang