V40 T4 eller 855 Turbo???

Arian
23 juni 2007 · 53 Inlägg

Hade tänkt att köpa en v40 t4 kombi "FI" men alla säger att de är inte bra och att det är mycket problem med de bilarna. Så undrar är det verkligen så? vilken bil ska man köpa annars tycker ni?

Fuck You Your Fucking Fuck & Fuck The Fucking Fuckers.
Westberg Japs :)
23 juni 2007 · 775 Inlägg

Jag tycker verkligen att du ska satsa på en 855 T5 i fint skick. De är lite äldre men du kan få en jävligt fin för de pengarna som du kanske istället lägger på en v40. Ja har nyss köpt en o det är en kanonbil:)

Elvis
23 juni 2007 · 122 Inlägg

Rekommederar också en 855 Turbo eller V70 T5.

Mer bil tycker jag, och framför allt den goa femman under huven.

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com
steifan DR!FTT3KN!K3R
23 juni 2007 · 10 427 Inlägg

Hellre än svensk bil (855) än en holländsk-fransk-japanare (V40)? wink

Senast redigerat av steifan (23 juni 2007)

Simon08
23 juni 2007 · 82 Inlägg

Jga tycker du ska köpa en 855 turbo för den är bättre och snyggare än V40

golf88
23 juni 2007 · 956 Inlägg

joo köp 855:an...tror det blir bättre...större är den för den delen med

eldus veldus
potti
23 juni 2007 · 28 Inlägg

tänk reservdelar först! vad kommer hålla längst? en 00 eller en -95? big_smile

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
23 juni 2007 · 2 258 Inlägg

Tveklöst V40. 850 är en gammal bil, V40 är modern och i mina ögon sju resor snyggare.
Fast jag är nog partisk, eftersom jag är inne på min andra V40. Har en 2,0T -00 som jag trivs kanon med!

Fast tidigare, när jag bara kört de gamla bilarna avskydde jag verkligen Volvo, så det var med stor tvekan jag köpte den första V40-in. Men det har jag inte ångrat, det är en riktigt bra bil, inte alls klunsig och trög som jag upplever de äldre och för den delen även V70.

Kompisen har haft en S40 T4 som också var en kanonbil, finns under gamla bilar hos Jstorm här på garaget om han hunnit flytta den dit, han har köpt en racer-Audi i stället, han kan aldrig behålla en bil...  smile

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
hanning81 Greve
26 juni 2007 · 135 Inlägg

855 är större, starkare, säkrare och billigare... V40 är inte alls lika säker pga sin mindre storlek. Om man tänker köpa kombi för att man ska bilda familj så tänk på att i V40n får du plats med barnvagnen, thats it. Men i 855an har du plats till så mycket mer... Lycka till!

Reichte86
26 juni 2007 · 509 Inlägg

köp en s60R wink

rofl
26 juni 2007 · 313 Inlägg

Är det itne typ 850serien som e byggd så knasig, typ att byta växellåda måste du montera ut halva bilen, nä men motorn iaf, för har för mig när dom byggde bilen så satte dom växellådan först,s edan bydde dom resten runt växellådan..

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig
Squadron
26 juni 2007 · 1 833 Inlägg

Jag hade nog satsat på en 855 T5, tycker de är mer bil än V40.
Kör ju själv S40, och hade 850 innan, och saknar 850in kan jag säga smile

X40in är dock mycket snyggare, och nyare, vilket har sina sidor.

Beror lite på vad du skall ha bilen till också.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
P-G Säl-Tämjare...
26 juni 2007 · 1 024 Inlägg

JAg har haf både V40 och 855. Jag hade en 855a, sålde den och köpte en V40 T4 -00, sen föddes min dotter och jag märkte ganska fort att V40 är inte så stor i bagaget eller så. Nu är jag inne på min andra 855a. Skulle jag stå inför det valet hade det lätt, utan absoluta tvekan blivit 855.

Vilket jävla drag :)
darkwizard Fordonstekniker
26 juni 2007 · 1 740 Inlägg

mrdanjel skrev:
Är det itne typ 850serien som e byggd så knasig, typ att byta växellåda måste du montera ut halva bilen, nä men motorn iaf, för har för mig när dom byggde bilen så satte dom växellådan först,s edan bydde dom resten runt växellådan..

Nää, det behövs inte, har varit och hjälpt till och bytt motor på en T5;a , motor och växellåda på en och samma gång.

Om, du tänker ekonomiskt så vinner V40 mot 855. Drar mindre soppa.

Om du vill ha en S60R, så står det en i Västerås på Arver för 269000, det är så man går i tanken, fasen vill ha dom pengarna och köpa den bilen.   wink

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
ronne
26 juni 2007 · 796 Inlägg

vad drar v40 n då?

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
darkwizard Fordonstekniker
26 juni 2007 · 1 740 Inlägg

Bränsleförbrukning  98:a   

9,5 liter/100 km vid blandad körning
13,7 liter/100 km vid stadskörning
7 liter/100 km vid landsvägskörning

Bränsleförbrukning 00;a

9,7 liter/100 km vid blandad körning
13,5 liter/100 km vid stadskörning
7,5 liter/100 km vid landsvägskörning

Bränsleförbrukning 01;a

8,9 liter/100 km vid blandad körning
12,7 liter/100 km vid stadskörning
6,7 liter/100 km vid landsvägskörning

Bränsleförbrukning 02;a

8,9 liter/100 km vid blandad körning
12,7 liter/100 km vid stadskörning
6,7 liter/100 km vid landsvägskörning


Detta är vad jag fick fram. Nån som vet om detta stämmer?

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
FULLGAS Mångsysslare
26 juni 2007 · 303 Inlägg

855 helt klart utan å tveka

Volvo C70 CAB "CHIFEN FEL MEN ENDÅ RÄTT" (2000)
FiGurT
26 juni 2007 · 324 Inlägg

855 .. !

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt
fishn
26 juni 2007 · 226 Inlägg

855!

Digital_Kicker
27 juni 2007 · 3 721 Inlägg

Klart V40! wink

Senast redigerat av Digital_Kicker (27 juni 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang