2683
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 299 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Fan så skönt att du har fått bulten nu smile dock så brukar altid något försvinna som man behöver.. hmm
Men men, bara att leta reda på den!

Keep it up!
Mvh Kim

Aa, finally big_smile Precis, de e ju så har jag märkt hmm
Hehe, aldrig tongue De orkar jag inte wink Får bli nytt ist...

De ska jag smile
//Jacob

4 663 Inlägg
7 april 2008
ja fy fan va skönt att du fick ditt bulten big_smile  och som ni sagt så har många saker en tendens att bara försvinna sad
hoppas du får tag i låsringen imorn.

Mvh Robin

4 299 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
ja fy fan va skönt att du fick ditt bulten big_smile  och som ni sagt så har många saker en tendens att bara försvinna sad
hoppas du får tag i låsringen imorn.

Mvh Robin

Japp, nu sitter den där o kommer få sitta kvar där wink
Ja tyvärr hmm Framförallt små saker försvinner jäkligt lätt... Men ska köpa nya rostfria muttrar idag nere i "stan". Sen blir de nog nya låsring på fredag, för då ska jag ändå ta bilen till skolan.

Ha de bra smile
//Jacob

4 299 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
Update: Idag har de hänt grejer big_smile Va förbi Mekonomen efter skolan idag o köpte den förbannade låsringen tongue Körde också förbi Watski o köpte 3 nya rostfria muttrar till spjällhuset. Lite fel affär för o handla till bilen, jag vet wink

När det va köpt o jag kommit hem startade operation få loss remhjul från spännaren. Hade försökt i skolan vilket resulterade i trasig damask på spännaren sad Så den måste bytas, dock verkar de inte va så  akut än. Så jag väntar lite me de faktiskt wink En ny kostar fan 830 kr sad

Men de vi inte visste i skolan va att den jädra bulten va tvärtom-gängad yikes Så när jag testade att dra åt andra hålet när jag höll på hemma så lossa de jättefint smile Så nu kunde jag få dit drivremmen också, så de e int mycke kvar att göra, bara byta olja o fylla på kylarvatten så ska de gå o starta sen smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/311661_2whmja.jpg

Så i helgen e de upstart som gäller big_smile om inge annat börjar krångla så klart wink

Ha de bra nu smile
//Jacob

4 663 Inlägg
11 april 2008
lookining good big_smile
hoppas verkligen att du får igång den  nu i helgen. big_smile

Mvh Robin

4 299 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
lookining good big_smile
hoppas verkligen att du får igång den  nu i helgen. big_smile

Mvh Robin

Tack, hehe ja gör den inte de så vetti fan va jag gör alltså. Men ser ingen anledning till varför den inte skulle heller tongue

//Jacob

4 663 Inlägg
11 april 2008
så ska det låta big_smile
ska själv på med japsen NU i helgen, och om den inte åker på så vete fan vad jag ska ta mig till big_smile

Mvh Robin

4 299 Inlägg
11 april 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
så ska det låta big_smile
ska själv på med japsen NU i helgen, och om den inte åker på så vete fan vad jag ska ta mig till big_smile

Mvh Robin

Ok, niice smile
Lycka till wink

//Jacob

4 299 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Update: Idag blev de meckande, trodde dock att jag skulle få visa en film från uppstarten. Men nää, när vi (läs: jag o ludde) står o fyller på kylarvatten som en sista åtgärd så blir de plötsligt blött om fötterna sad

Allt kylarvatten som vi hade hällt i låg nu på marken mad Som tur e hann vi inte hälla i allt...
Felet visades sen vara en o-ring som hamnat fel o tätade inte för 5 öre hmm

Så nu har hjulhuset som hade monterats tillbaka tagits bort igen o så också den nymonterade drivremmen sad
O när detta va gjort hade jag tappat motivationen till att fortsätta, så jag packade ihop mitt pick-pack o gick in o kolla tv ist.

Så förhoppningsvis blir de uppstart till nästa helg ist.

Men en positiv sak e att jag eventuellt har ett par nya fälgar på g nu big_smile Så fort jag får igång bilen o fått den besiktad o allt sånt som ska fixas så bär de av o hämta dom, om dom nu e sjyssta så klart. Ska få bilder på dom då dom finns 2.5-3 timmar från där jag bor tongue

Men de e statusen på bilen för tillfället.

Ha de bra nu!
//Jacob

319 Inlägg
13 april 2008
Åh fan de va inge kul sad. Men bättre att göra om och göra rätt så att allt blir fint och glöm nu inte filmen wink //Dennis ha de och håll motivationen uppe nu smile

4 299 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
RPMDennis skrev:
Åh fan de va inge kul sad. Men bättre att göra om och göra rätt så att allt blir fint och glöm nu inte filmen wink //Dennis ha de och håll motivationen uppe nu smile

Nope, not at all hmm Precis, lika bra de. Hehe, närå de ska jag inte...

Ha de bra!
//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
13 april 2008
Tråkigt me motgångar.. men men, bara att fixat smile

Blir jävligt bra iallefall och du förtjänar verkligen en lyckad uppstart och en fungerande motor nästa helg big_smile
Så kämpa på!
Mvh Kim

4 299 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Tråkigt me motgångar.. men men, bara att fixat smile

Blir jävligt bra iallefall och du förtjänar verkligen en lyckad uppstart och en fungerande motor nästa helg big_smile
Så kämpa på!
Mvh Kim

Mmmm, så jädrans trist hmm precis, har inget annat val heller tongue

Jo jag hoppas de, men de had varit kul som ludde sa att säga till anders i vår klass (volvoraggare o saabhatare) att bilen går klockrent o utan problem nu tongue men men, nu e läget de motsatta hmm

De ska jag göra wink
//Jacob

4 299 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Update: Nu alle sammans, nu läcker bilfan inte längre och de börjar bli dags för att vrida på nyckeln nu big_smile

Fick lite tid från läxläsning så jag gick ut o skruva o fick dit o-ringen på plats o sen allt tillbakamonterat på sin plats tongue Ställde ner framhjulen på marken också, så nu ska de bara fyllas på me kylarvatten.

Sen e de dags för o starta big_smile Tror bara att batteriet e på g att ta slut hmm Men jag har de gamla som reserv iaf wink Tror iaf att jag laddade det roll

Får se, på onsdag kanske de blir så att de kommer upp en film här i tråden från en viss bil som förhoppningsvis brummar big_smile

Men nu e ska de käkas middag wink

Ha de bra!
//Jacob

Egenföretagare
2 496 Inlägg
14 april 2008
Fan vad gött att höra ! hoppas allt funkar denna gången smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

1 997 Inlägg
14 april 2008
Fan va underbart då! Snart ska den spinna som ett katt så.
Lycka till! smile

Själv börjar man bli lite smått nervös;)
// Fredrik

4 299 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
tsdi skrev:
Fan vad gött att höra ! hoppas allt funkar denna gången smile

Hehe, de hoppas jag också tongue

isak90 skrev:
Fan va underbart då! Snart ska den spinna som ett katt så.
Lycka till! smile

Själv börjar man bli lite smått nervös;)
// Fredrik

Japp, förhoppningsvis gör den det big_smile
Tack smile

Hehe, förstår de du wink Men ta de bara lungt o kör som du gör hemma smile
//Jacob

4 663 Inlägg
14 april 2008
kul att höra att allt är på plats big_smile hoppas verkligen inte det kommer mer problem
Mvh Robin

4 299 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
kul att höra att allt är på plats big_smile hoppas verkligen inte det kommer mer problem
Mvh Robin

nää du, nu kan ag inte tänka mig nåt mer som skulle kunna krångla smile
Skulle kanske va DI-kasseten då, men bara den funkar under uppstarten så att jag vet att allt funkar så e jag nöjd wink

//Jacob

319 Inlägg
14 april 2008
Nu e de bara att hålla tummarna (y) (y) smile Lycka till nu! //Dennis

Sök