Update: Tja allihopa!
Va och hämtade nya vattenpumpen idag till bilen, vilken skillnad de e på nytt o gammalt

Gammalt vs nytt 
Blev ju en riktig uppfräschning i motorrummet me den
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/318608_xz2avj.jpg]()
Fick lite hjälp av MT-ludde idag också me meckandet för att få ihop de gamle skorven

Så vi monterade den nya pumpen, fyllde på me kylvatten. Och då hände de mest oväntade...
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/318607_396gky.jpg]()
... trodde fan inte de va sant när de började plaska om fötterna igen

Men jag konstaterade snabbt att de va samma grej som jag hade problem med tidigare!
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/318610_ot7tvi.jpg]()
Så de va bara att plocka bort remmen igen o spännare o all skit som hör till

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/318611_g1qbqd.jpg]()
Tro de lr ej, MT-Ludde in action på sin fritid

(Du vet att jag bara driver me dig

)
Men han va iaf lika glad som jag åt att behöva plocka bort skiten IGEN...
Och ni skulle bara veta hur mycket vi har slitit me den där jäävla remspännaren o remmen. De va ett rent helvete att få tillbaka allt av nån anledning

Men men, i slutet va allt slit värt de. För vi fick äntligen höra den brumma

[video]http://www.garaget.org/video/6qqwuf7obop7[/video]
Helt otrolig känsla att äntligen få höra de fina motorljudet från den raka 4an

Anledningen till att den inte fick gå så länge va att den lät jävligt konstigt, men de visade sig att jag inte dragit åt grenröret ordentligt. Så de löste sig snabbt

Men den e inte 100%:ig, när den står på tomgång ligger den på mellan 1500-2000 RPM. Och när den går ner till sina 1000 varv svajar den som fan mellan 1000 o 1500 RPM, så antingen drar den tjuvluft från spridarnas o-ringar. Eller så e de tomgångsmotorn som tjafsar med mig. Men båda dom felen känns som väldigt "små" problem för tillfället

För nu startar den iaf

O jag kunde göra nåt jag inte gjort på länge, larma o låsa me kontrollen på nyckeln

De va en skön känsla

Så nu ska den ställas på, fixa den konstiga tomgången, pilla lite finlir me handbromsen o sen e den redo för besiktning o projekt ljud kan påbörjas

De va allt jag hade att bjuda på idag, ha de bra!
//Jacob