3767
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 663 Inlägg
25 maj 2008
du har vart med om mycket idag big_smile 
du hade lite tur att ni inte smällde
och det hilma helljuset som inte vill fungera mad
vad ska du göra nu da för att lösa det med helljuset?
mvh robin

4 299 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
du har vart med om mycket idag big_smile 
du hade lite tur att ni inte smällde
och det hilma helljuset som inte vill fungera mad
vad ska du göra nu da för att lösa det med helljuset?
mvh robin

De va en jävla tur me tanke på att de va pappas bil som jag hade lånat roll

Ska kolla efter klämda kablar, nästa vecka får jag förhoppningsvis ett paket me nya färddatorn. Så då ska jag ändå lyfta på instrumentbrädan så då kan jag rota runt lite o följa helljuskablarna o se om dom kan va skadade.

//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
25 maj 2008
Fyfan, händelserik dag, en jävla tur att du inte blev påkörd och han hade en liten spak med smile

Dörren såg ju inte så fy skam ut smile
Bara att montera den sen wink

Surt de där me helljuset, hoppas du hittar felet nu när du ska börja riva sen.. smile håller tummarna!
Mvh Kim

1 997 Inlägg
25 maj 2008
Skönt o få ta på en ny dörr då. Ser ut att vara samma färg eller?

Tur att du inte krocka iaf Jacob smile

Keep it up!
// Fredrik

4 299 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Fyfan, händelserik dag, en jävla tur att du inte blev påkörd och han hade en liten spak med smile

Dörren såg ju inte så fy skam ut smile
Bara att montera den sen wink

Surt de där me helljuset, hoppas du hittar felet nu när du ska börja riva sen.. smile håller tummarna!
Mvh Kim

Hehe, de kan man säga tongue

Nee, den verkar va rostfri för jag har inte hittat en enda rostfläck hittills smile
Hehe, precis, ska föröska få tid till de nu i helgen wink

Mmm, de hoppas jag me, lagom irreterande nu hmm

//Jacob

Klevee skrev:
Gött att du hittade en dörr som var någorlunda nära din färg , så slipper de skäras så mkt innan du fixar färgen om de nu behövs menar jag :p
Tur att de gick bra! hade blivit tomt utan dig här wink sad
Btw jag är back on track nu titta gärna på mitt långsamma projekt big_smile

Japp asnice smile Tror dock att de kommer märkas stor skillnad sen när den kommer på, men de e ju bättre än att den hade varit röd iaf tongue

Mmm, de va på håret neutral

Ok, de ska jag defernitivt göra big_smile

//Jacob

isak_90 skrev:
Skönt o få ta på en ny dörr då. Ser ut att vara samma färg eller?

Tur att du inte krocka iaf Jacob smile

Keep it up!
// Fredrik

Mmm, asskönt smile Inte riktigt samma, den e ganska mycke mörkare, men som jag sa tidigare så e den ju iaf inte röd tongue Så då går de ju o leva me ett tag iaf wink

Hehe, aa de va tur tongue De komiska e att bara nån minut innan berätta min polare som åkte me att hans brorsa hade krockat i helgen tongue

De ska jag smile
//Jacob

4 299 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Update: Tja!
På måndag blir de ny vindruta big_smile Ska bli jäkligt skönt o slippa alla miljontals stenskott o skit som sitter på den smile

Sen verkar Posten ha nått jävla problem för jag har fortfarande inte fått min färddator som ska va skickad mad

De va allt smile

//Jacob

4 663 Inlägg
28 maj 2008
ok ja det blir ju skönt när alla stenskott försvinner big_smile
hur lång sedan var det den pstades ?
ha de bra o lycka till
mvh robin

4 299 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
ok ja det blir ju skönt när alla stenskott försvinner big_smile
hur lång sedan var det den pstades ?
ha de bra o lycka till
mvh robin

Japp blir asskönt smile
Förra veckan, skulle varit framme för länge sen, morsan har också samma problem fast på jobbet. O hennes grejer skickades för bra länge sen sad

Tack desamma!
//Jacob

4 299 Inlägg
28 maj 2008
Trådstartare
Klevee skrev:
Fint!
Har du ett humm om hur mkt det kostar att byta vindruta? (: eller de kanske du inte vill säga ..
Gött iaf med en hel ruta (:

Beror på vilket FB du har, jag betalar drygt 1200-1500 i självrisk o jag har länsförsäkringar.
Ska bli jävligt gött wink

//Jacob

4 299 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
Update: Tja!
Idag va de en riktig skitdag, både bilen o min båtmotor har varit jävliga idag sad

Men eftersom de e garaget slipper ni snacket om båtmotorn wink

Har i veckan märkt att höger fälgen har blivit svartare än den vänstra vilket va väldigt skumt. O när jag sen tvättade bilen blev vattnet regnbågsfärgat så de va ju inte bromsdamm fälgen va täckt av neutral

Så idag plockade jag bort fälgen o såg då de här...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/362548_op4n4k.jpg

Lagom kul o se att jag har olja i hela hjulhuset sad Misstänkte va de kunde vara vilket snabbt konstaterades va just de som va fel.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/362572_fu9msh.jpg

Sen hittade jag ett helt annat fel mad

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/362580_xud3v2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/362582_lomjfn.jpg

En bit av fästet till främre bärarmsbussningen som har gått av, dock ingen betydande bit. Men de e ju en liten förvarning hmm Så nu måste både bakre o främre bussningarna bytas, vilken jävla skillnad i väghållning de kommer bli tongue

Så bilen kommer lämnas in på verkstad nu, har inte orken att hålla på o skruva me den just nu. Men jag kommer bya bussningarna själv, för då kommer bärarmarna fräschas till när dom ändå e bortplockade smile

Imorrn lämnar jag in bilen för byte av vindrutan big_smile Ska bli asskönt me en ruta utan miljontals stenskott tongue

De va allt från den här skitdagen...

//Jacob

EDIT: Nån som säljer ett avskilljningsgaller till 9-5 i sthlmstrakten?? Den som delar bagaget i 50/50 osv...
Senast redigerat av Rallyhalle (1 juni 2008)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
1 juni 2008
Usch sicken dag hmm

Såg inte så kul ut de där, måste ju ha läckt lite olja om man säger så tongue
Men bra att du lämnar in grejerna såfår du lite lugn och ro sen efterom de ska ju funka när du får tillbaka bilen, annars äre bara på de som fixat den wink så du behöver ju inte beklaga dig själv tongue

Fyfan, en ny vindruta vill jag oxå ha på mercan.. får bli till sommaren hoppas jag på big_smile
Mvh Kim

4 299 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Usch sicken dag hmm

Såg inte så kul ut de där, måste ju ha läckt lite olja om man säger så tongue
Men bra att du lämnar in grejerna såfår du lite lugn och ro sen efterom de ska ju funka när du får tillbaka bilen, annars äre bara på de som fixat den wink så du behöver ju inte beklaga dig själv tongue

Fyfan, en ny vindruta vill jag oxå ha på mercan.. får bli till sommaren hoppas jag på big_smile
Mvh Kim

Mmm, jävla skitdag sad
Hehe aaa, enligt stickan e de nere på hälften nu hmm Precis, läcker de fortfarande e de ju reklamation big_smile De sköna e att de stället jag ska lämna in den på har fri lånebil big_smile

Tycker jag defernitivt du ska fixa wink Känns o ser fräschare ut o så ser man bättre va som händer på vägen tongue

//Jacob

4 663 Inlägg
1 juni 2008
inget kul att se att det läcker olja big_smile
bra att du får en fy vindruta så fort som möjligt big_smile
ha de bra o lycka till big_smile
mvh robin

4 299 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
Har kollat runt lite o de visade sig att den biten som gått av bara va lagerstödet. Så jag slipper byta hela bussningen smile Liten lättnad för mig då bussningen kostade 132 kr styck o lagerstöden låg på 42kr styck tongue
En aning billigare wink

//Jacob

4 299 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
inget kul att se att det läcker olja big_smile
bra att du får en fy vindruta så fort som möjligt big_smile
ha de bra o lycka till big_smile
mvh robin

De sög verkligen o se de sad
mmm, har ju en spricka som jag stör mig som fan på så de ska bli skönt.

Desamma!
//Jacob

Egenföretagare
2 496 Inlägg
2 juni 2008
Jag tycker seriöst synd om dig ! ta det inte fel men personligen skulle jag försöka sälja den, du kommer ju lagt ut så du snart kan gå in på saab å beställa en aero x istället  ;o

men det är klart snart har du ju bytt det mesta å då är det ju inte så mkt som kan gå sonder tongue

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

3 295 Inlägg
2 juni 2008
ang lagerstöden så är det inte nåt att hänga läpp över, det är standard på dom flesta 9000 modeller.. förutom dom som har gjort som jag då och byt ut dom tillrostfria iställer för nya alu som går sönder efter 2 år igen.. big_smile

4 299 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
tsdi skrev:
Jag tycker seriöst synd om dig ! ta det inte fel men personligen skulle jag försöka sälja den, du kommer ju lagt ut så du snart kan gå in på saab å beställa en aero x istället  ;o

men det är klart snart har du ju bytt det mesta å då är det ju inte så mkt som kan gå sonder tongue

Ska jag va helt ärlig har jag tänkt samma sak själv tongue Men som du sa så e de inte så mycke kvar o laga sen när de e färdigt.

O idag har jag kämparglöden tillbaka, kommer nog fixa läckaget själv ändå smile Men den kommer ändå behöva lämnas in för att dra åt bulten på vevens remskiva me rätt moment. Men kommer jag mycke billigare undan iaf wink

//Jacob

Slave_joe skrev:
ang lagerstöden så är det inte nåt att hänga läpp över, det är standard på dom flesta 9000 modeller.. förutom dom som har gjort som jag då och byt ut dom tillrostfria iställer för nya alu som går sönder efter 2 år igen.. big_smile

Nää jag vet men de känns bara lite surt att sånt ska komma på samma gång wink Kan ju säga att hade jag haft råd me dom rostfria hade jag lätt köpt dom tongue Men att betala 132kr ist 42kr känns inte så rätt just nu wink

//Jacob

4 299 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
Bilen har förresten blivit hämtad från glasmästaren o de blev en jädra skillnad. De e verkligen så att man tror att de inte e nån ruta där smile Så ren o fin o stenskottsFRI big_smile

Kommer en bild när jag får tid till de wink

//Jacob

4 299 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/363670_z7d1vz.jpg
Ny ruta big_smile

Bästa bilden jag fick till wink

Passade också på att kolla hur jag ska ha mitt slutsteg, visade sig att jag måste slänga ur mitt reservhjul för att kunna ha så som jag tänkt hmm O de är jag faktiskt inte så pigg på...

Så tillbaka till ritbordet wink

//Jacob

Sök