3689
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 299 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Fan va nice big_smile

Skönt att de löste sig så de vart liv i bettan iallefall.. smile

Shysst me rabatt med wink har ca 20% eller mer beroende på saker på bildemo i uppsala wink hehe

Keep on!
Mvh Kim

Aaa, jävligt skönt. Men tror att de behövs nytt bränslefilter, den känns lite småseg tongue

Aa, de va lite otippat faktiskt tongue Ok, de e ju sjysst smile

De ska jag!
//Jacob

4 299 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Update: Tja, idag har de kännts som en lite lätt katastrofdag igen sad Bilen är stendöd igen.
O nu e den verkligen STENDÖD. Förut kunde den tända till lite ibland men nu händer absolut ingenting

Har bytt bränslefilter i tron om att de va igensatt, vilket de mycke väl hade kunnat. Kolla bara hur de såg ut när jag tömde de...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/411659_bcorke.jpg

De byttes o då byttes även tändstift, men tror ni den starta! Så klart den inte gjorde mad
Så här ser dom gamla stiften ut, har inte lärt mig vilka färger på stiften som innebär vad...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/411665_jdt9ui.jpg

Dom är lite gul/vita, har bara för mig att de innebär för lite bensin, har jag fel?

Det är tryck i fuelrailen iaf, de har jag testat. Så de känns som att spridarna inte öppnar, kan de va en följd av trasig vevaxelgivare?? Eller e de nått annat som e fel.

Hjälp mig gärna då jag e helt slut på idéer sad

//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
25 juli 2008
Rallyhalle skrev:
Update: Tja, idag har de kännts som en lite lätt katastrofdag igen sad Bilen är stendöd igen.
O nu e den verkligen STENDÖD. Förut kunde den tända till lite ibland men nu händer absolut ingenting

Har bytt bränslefilter i tron om att de va igensatt, vilket de mycke väl hade kunnat. Kolla bara hur de såg ut när jag tömde de...

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/411659_bcorke.jpg

De byttes o då byttes även tändstift, men tror ni den starta! Så klart den inte gjorde mad
Så här ser dom gamla stiften ut, har inte lärt mig vilka färger på stiften som innebär vad...

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/411665_jdt9ui.jpg

Dom är lite gul/vita, har bara för mig att de innebär för lite bensin, har jag fel?

Det är tryck i fuelrailen iaf, de har jag testat. Så de känns som att spridarna inte öppnar, kan de va en följd av trasig vevaxelgivare?? Eller e de nått annat som e fel.

//Jacob

Usch va de ska jävlas hmm

Tur iallefall att du böt oljefiltret, behövdes göras wink

Men hoppas de löser sig för dig! smile
Ps, Du har kikat så inte betteriet är dött va? :p
Mvh Kim

4 299 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Rallyhalle skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/411659_bcorke.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/411665_jdt9ui.jpg

//Jacob

Usch va de ska jävlas hmm

Tur iallefall att du böt oljefiltret, behövdes göras wink

Men hoppas de löser sig för dig! smile
Ps, Du har kikat så inte betteriet är dött va? :p
Mvh Kim

Mmm, aldrig kan de gå bra.

Hehe, ja de va nog dags o byta BRÄNSLEFILTRET wink

Mmm, hoppas jag me smile
Som jag sa på msn, allt funkar som de ska förutom att den  inte vill tända till.

//Jacob

4 299 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Nu har förresten en ny vevaxelgivare beställts. Läste en tråd här på forumet om en 9-3 aero me samma fel, o där va de vevaxelgivaren som va felet. Så i nästa vecka bör den dyka in på posten.

Men jag hade lite flyt ändå idag när bilen inte ville starta. Stog då utanför Arninge Centrum tongue
Medans jag väntade på min snälle vän Nicklas o hans far som skulle bogsera hem mig så gick jag in o köpte den här smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/411868_23f5uz.jpg

Den här ska få ersätta GSM-antennen på taket, den använd ju inte. Sitter bara där o ser ful ut tongue Så hajfenan ska bli svart o sen trycks den på på bilen smile Kommer bli skitsnyggt, så jag måste tacka Kimpan för tipset tongue

De va allt för ikväll!
//Jacob

4 663 Inlägg
26 juli 2008
fan här hander det gäjor är borta i mallorca i en vecka.  men du tar inte semester,  du arbetar hårt du big_smile riktigt tråkigt att bilen inte vill start  bara att hoppa att det är vevaxelgivaren
mvh robin

4 299 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
fan här hander det gäjor är borta i mallorca i en vecka.  men du tar inte semester,  du arbetar hårt du big_smile riktigt tråkigt att bilen inte vill start  bara att hoppa att det är vevaxelgivaren
mvh robin

Semester, va e de?? tongue wink
Har ju jobbat hela sommarna så nått måste jag ju göra när jag har helg wink

Jorå, kan inte va så mycke annat än de...

//Jacob

956 Inlägg
26 juli 2008
Otur du har. Verkar som din bil kronglar mycket. Träligt.
Kan lätt först´å om du tappar lusten, men hoppas vevaxelgivaren är din räddning.

4 299 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
Glader9991 skrev:
Otur du har. Verkar som din bil kronglar mycket. Träligt.
Kan lätt först´å om du tappar lusten, men hoppas vevaxelgivaren är din räddning.

hehe, de kan man lungt säga. Men snart e ju fan allt bytt så den kan snart inte krångla så mycke mer tongue

De har hänt x antal gånger, min pappa har nog tappat räkningen på hur ,ånga gånger jag sagt att jag tänkt sälja den wink Dock lär inte de hända på ett tag smile

Ja vi får se nästa vecka när den dimper in på posten wink

//Jacob

4 299 Inlägg
28 juli 2008
Trådstartare
Tänkte bara säga att den nya vevaxelgivaren är på väg big_smile Skickades idag från Speedparts.

Så på onsdag borde Avi:n dyka ner i brevlådan, e dock inte ledig förrän på torsdag så då blir de update wink

//Jacob

4 299 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
Update: Nu e nya givaren hemma big_smile Hämtade den på posten imorse innan jobbet.

Dock e de lite trixigt me kontakten som jag fan inte fattar vart den sitter....

Verkar som att de går in under insuget, o de har jag inte nån jättelust o lossa på. Men e de vad som behövs så får de bli så wink

Update kommer imorrn då jag kanske hinner få lite annat gjort också smile

//Jacob

1 489 Inlägg
30 juli 2008
På min 2,3T sitter den vid remhjulet till vevaxeln, bakom den. Borde det inte vara samma på alla 9000?

• Även den starka måste ta i när han skiter

4 299 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
MarcusL skrev:
På min 2,3T sitter den vid remhjulet till vevaxeln, bakom den. Borde det inte vara samma på alla 9000?

Va! Går den så långt yikes
Fan va jobbigt, trodde de skulle va någorlunda lätt. Får se imorrn om den går så långt, förmodligen gör den väl de för o jävlas wink

//Jacob

4 299 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
Jävla skiit!!! Skruven som håller fast vevaxelgivaren ska ju såklart jävlas. Har inget spår kvar snart, o jag har fan gjort allt för att undvika de.

Så får jag gav upp sad Åker o badar ist, tappade lusten totalt är de återigen bara ska krångla....

//Jacob

569 Inlägg
2 augusti 2008
Rallyhalle skrev:
Så får jag gav upp sad Åker o badar ist, tappade lusten totalt är de återigen bara ska krångla....

Har du badat klart nu? Inte ge upp nu när allt är så nära att fungera.. Stå på dig, visa bilen vem som bestämmer! smile

Björn J - Projekttråd V40

Better than God \o/
1 886 Inlägg
2 augusti 2008
Vad kostade vevaxelgivaren???

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

4 299 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
gentoo skrev:
Rallyhalle skrev:

Har du badat klart nu? Inte ge upp nu när allt är så nära att fungera.. Stå på dig, visa bilen vem som bestämmer! smile

Kom precis tillbaka wink Närå, men de e så att skruven e runddragen sad
Min bil har nått skumt syntom där spåret på Alla torxskruvar bara ger med sig oavsett om man gör rätt lr fel...

Men jag har en utväg, de e o låna min polares svets o svetsa på en förlängning för att få grepp. O de görs så fort jag har tid. Jobbar nu i helgen, o de regnar dessutom hmm Bilen står på uteparkeringen så mecklusten e inte på topp.

Men tro inte att jag gett mig, meckar för fullt utan uppdateringar bara wink

//Jacob

4 299 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
MrTurbo skrev:
Vad kostade vevaxelgivaren???

590kr på Speedparts smile

4 299 Inlägg
2 augusti 2008
Trådstartare
Jag har ju som sagt en rund dragen skruv, den som håller fast vevaxelgivaren mot blocket. Tror ni att de skulle funka om man smetar i kemisk metall o sen trycker i nåt verktyg? Tex en insex lr torx, kommer den o härda fast så att man sen kan dra runt den runddragna skruven?

Förstår ni hur jag tänker? Tror ni att de kommer funka??

//Jacob

569 Inlägg
2 augusti 2008
Rallyhalle skrev:
Jag har ju som sagt en rund dragen skruv, den som håller fast vevaxelgivaren mot blocket. Tror ni att de skulle funka om man smetar i kemisk metall o sen trycker i nåt verktyg? Tex en insex lr torx, kommer den o härda fast så att man sen kan dra runt den runddragna skruven?

Förstår ni hur jag tänker? Tror ni att de kommer funka??

//Jacob

Jag lagade ett bromsok med kemisk metall, var tvungen att sätta vinkelslipen i det för att få ut en avdragen bult.. tänkte inte på att göra som du precis beskrev, men hursomhelst så smetades en ny bult in med kopparfett och därefter kemisk metall på det bortkapade stället, skruvade lite på bulten då och då.. blev fina gängor iallafall smile

Går det inte att slipa till skruvhuvudet och få loss det med hjälp av en fast nyckel eller polygrip, eller är det en nedsänkt jävel?

Björn J - Projekttråd V40

Sök