3689
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

956 Inlägg
14 augusti 2008
Avi tar 1 dag att skicka ut. Så de får bli kollinr=)

4 299 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
Glader9991 skrev:
Avi tar 1 dag att skicka ut. Så de får bli kollinr=)

Fast ibland får dom paketleveransen så att dom hinner skicka ut avierna, har hänt me nåra av mina speedparts-beställningar smile

4 299 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
Har fått mail av han jag köpte fälgarna av. Han visste såklart ingenting, ELLER HUR!!! mad
Enligt honom hade dom ingått i ett bilköp. Yeah right, den har man aldrig hört förr...

Så de blir att punga ut 800kr för o rikta fälgfan sad Roligare kan man ju ha för dom pengarna...

//Jacob

1 997 Inlägg
14 augusti 2008
Segt med fälgen jacob....
Men du verkar ju få ordning på bilen nu iaf, bara pumpen kvar va?
Kämpa på!

Själv var jag iväg och köpte 19" R-fälgar förut cool
// Fredrik

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
14 augusti 2008
Rallyhalle skrev:
Fick också veta att mer än hälften av fälgarna som säljs på blocket är slagna. Så va ni än gör, kolla upp fälgarna på en firma innan ni köper dom!

//Jacob

jag var upp till Ö-vik och hämtade en uppsättning 17"are till sierran igår kväll/natt och dom är det inte änns obalans i.. och dom hittade jag på blocket.. så jag hade väll tur då tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (14 augusti 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

4 299 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
isak90 skrev:
Kämpa på!

// Fredrik

Mmm hmm Tanken va att alla fälgarna skulle blivit omlackade i vinter, men nu går ju en stor del av budgeten till o fixa en sad

Jo, de ser så ut iaf wink Men pumpen kanske jag har imorrn big_smile
De ska jag smile

De va som fan smile Du får lägga upp bilder så fort dom e på wink
//Jacob

4 299 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
Rallyhalle skrev:
Fick också veta att mer än hälften av fälgarna som säljs på blocket är slagna. Så va ni än gör, kolla upp fälgarna på en firma innan ni köper dom!

//Jacob

jag var upp till Ö-vik och hämtade en uppsättning 17"are till sierran igår kväll/natt och dom är det inte änns obalans i.. och dom hittade jag på blocket.. så jag hade väll tur då tongue

Ok, Förmodligen smile

Men de va ju bara va däcksnubben sa, så man får ju kanske ta de me en nypa salt tongue

//Jacob

1 997 Inlägg
14 augusti 2008
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:
Kämpa på!

// Fredrik

Mmm hmm Tanken va att alla fälgarna skulle blivit omlackade i vinter, men nu går ju en stor del av budgeten till o fixa en sad

De ska jag smile

//Jacob

Surt är vad det är!

Dom ligger redan på tongue Bild kommer om några minuter smile
// Fredrik

4 299 Inlägg
14 augusti 2008
Trådstartare
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:
...
// Fredrik

De ska jag smile

//Jacob

Surt är vad det är!

Dom ligger redan på tongue Bild kommer om några minuter smile
// Fredrik

mmm hmm

Ok, har tagit en titt. Såg asnice ut smile
//Jacob

4 299 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
Update: Tja!
Idag fick jag ett paket på posten från AxlSam big_smile Gissa vad de va wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/431462_qbipzf.jpg

Bland annat en ny pump o en ny höger framblinkers, den gamla såg för taskig ut tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/431465_ldvlzs.jpg

Nu förstår ni nog varför jag köpte en blinkers också wink Blev kanon, hade hört nånting om att putsa lyktglas o sådär men trodde att de va typ specialmedel för de. Men de funkade fint me lite turtle-wax rubbing big_smile Såg ju nästan ut som nytt wink

Så jag satte Oskar på att putsa upp baklyktorna o reflexrampen också, vilken skillnad de blev smile

Men jag glömde ta kort på pumpen hmm Men jag kan säga att jag inte lyckats få den monterad än sad Har inte ens fått loss tankarmaturen än... Banjoringen som sitter över får jag inte loss, behövs tydligen specialverktyg för de.

Men nått annat sätt måste ju finnas, hur har ni andra gjort för o få loss banjoringen på era 9000?? yikes

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/431472_h4tmk0.jpg

Så där ser de ut, o jag får fan inte loss den.

Men jag har kopplat lite idag också me extraljusen smile Nu lyser de så bra så. Kan ta en bild på min specialkoppling nån dag när jag kommer ihåg tongue För nu går de o återställa allt som de va innan, kan avslöja att jag använt flatstiftkabelskor. Kändes skönt så jag slapp hålla på o klippa i kablarna o grejer smile

Får tacka Axel (AxlSam) enomt mycke för de sjyssta priset o att du ville säja grejerna till mig smile

De va vad jag hade att bjuda på idag smile
//Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (15 augusti 2008)

4 663 Inlägg
15 augusti 2008
kul att det fgår framot i allafall big_smile  skönt att du fick en ny blinker också  har vällvarigt trasigt ett tag nu om jag inte minns fel wink, när det gäller banjoringen så kan jag inte hjälpa dig sad sorry 
kul att extra jusen lyser också big_smile
mvh robin

4 299 Inlägg
15 augusti 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
kul att det fgår framot i allafall big_smile  skönt att du fick en ny blinker också  har vällvarigt trasigt ett tag nu om jag inte minns fel wink, när det gäller banjoringen så kan jag inte hjälpa dig sad sorry 
kul att extra jusen lyser också big_smile
mvh robin

Ja, stenskottet har ju alltid suttit där tongue Så de va skönt o fixa de, vart ett fräschare intryck i fronten.
Japp, ska nog snart ut en sväng för o testa dom lite på parkeringen wink

//Jacob

1 Inlägg
16 augusti 2008
Hej, jag har läst lite på din projekt, tycker att du gör ett bra jobb. Om de gäller banjoringen så tror jag att man ska skruva  på dom och inte förrsöka drå upp  dom. Tästa de.

4 299 Inlägg
16 augusti 2008
Trådstartare
Neme_siz skrev:
Hej, jag har läst lite på din projekt, tycker att du gör ett bra jobb. Om de gäller banjoringen så tror jag att man ska skruva  på dom och inte förrsöka drå upp  dom. Tästa de.

Tackar smile

Att den ska skruvas loss vet jag redan, men tack ändå för tipset wink

Ska ta o försöka bygga ett eget verktyg till de, dock i trä. Så jag e jäkligt osäker på om de kommer hålla hmm

//Jacob

1 497 Inlägg
17 augusti 2008
Jag är mycket tveksam till att ett i trä kommer att hålla..
Var knappt att mitt egentillverkade i metall höll.

Första gången jag skulle byta så åkte jag och frågade om jag
fick hyra ett verktyg hos saab.
Jag fick låna det kostnadsfritt över helgen! smile

4 299 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
AxlSam skrev:
Jag är mycket tveksam till att ett i trä kommer att hålla..
Var knappt att mitt egentillverkade i metall höll.

Första gången jag skulle byta så åkte jag och frågade om jag
fick hyra ett verktyg hos saab.
Jag fick låna det kostnadsfritt över helgen! smile

Ok, de kanske jag skulle testa imorrn smile
måste ändå åt de hållet tongue

Tack för tipset smile
//Jacob

4 299 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Precis kommit hem från Vallåkra, o räkna me en update imorrn wink

Hittade lite små kap där nere wink

//Jacob

214 Inlägg
18 augusti 2008
Bara en tanke som slog mig, det är inte "tryck och vrid" metoden som gäller på banjoringen? Eller någon låsning med att lyfta o snurra?

Schysst projekt keep it up.. (Y)

Toyota Celica Phoenix Reign of fire

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
18 augusti 2008
Testat O hacka me en större mejsel & hammare ?? åt sidan så klart tongue

C H E V R O L E T <3

4 299 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Ph0enix skrev:
Bara en tanke som slog mig, det är inte "tryck och vrid" metoden som gäller på banjoringen? Eller någon låsning med att lyfta o snurra?

Schysst projekt keep it up.. (Y)

Nää, de står inget om de i Haynes-boken. Sen så har jag gjort de en gång tidigare, fast då va jag typ 10 år o hjälpte en mekaniker som gjorde de på farsans gamla 9000 smile Och då gängade vi av den som vanligt.

Men han hade ju då såklart de riktiga verktyget som han just nu för tillfället tappat bort tongue Vilken timing va wink

Tackar big_smile De ska jag göra wink
//Jacob

Sök