2682
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 299 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Testat O hacka me en större mejsel & hammare ?? åt sidan så klart tongue

Skiten e i plast, så de vågar jag inte tongue
Kommer bara gå sönder om jag gör de, o de kommer säkert då sluta me att jag måste byta tank wink

Men tack ändå för tipset smile
//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
18 augusti 2008
Trevligt me ett nytt blinkers glas smile
Även en ny tank big_smile

Men ack va det ska krångla.. vrf inte testa dunka lite me en mejlsel? är väl hyffsad hård plast va jag tror.. wink

Håller tummarna!
Mvh Kim

4 299 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Trevligt me ett nytt blinkers glas smile
Även en ny tank big_smile

Men ack va det ska krångla.. vrf inte testa dunka lite me en mejlsel? är väl hyffsad hård plast va jag tror.. wink

Håller tummarna!
Mvh Kim

Japp, de vart asnice smile Ser mycke fräschare ut nu wink
Hmm, misstänker att de e pumpen du menar wink

Ja, de som borde va så enkelt hmm Har ett riktigt drivdon nu, så snart ska jag ut o mecka...

smile
//Jacob

956 Inlägg
18 augusti 2008
Hur går de rallykalle?
Får du dit pumpen?tongue

4 299 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Glader9991 skrev:
Hur går de rallykalle?
Får du dit pumpen?tongue

Du har nog läst lite fel, de står RallyHalle wink

Nope, har problem me banjoringen. Eller snarare problem att få fram ett verktyg för o få bort skiten.

//Jacob

4 299 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Update: Tja! Igår va jag på vallåkraträffen, jäkligt kul va de smile O inte kom jag därifrån tomhänt tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/435242_v8oaaw.jpg
Ny baslåda o kromade blinerslampor smile

Har inte orken till att bygga låda till nuvarande basar tongue Dessutom kommer den här spela fan så mycke bättre misstänker jag wink

Sen har jag återigen gjort ett försök till att få bort banjoringen, dock utan framsteg sad
Va på saab för o se om jag kunde hyra de där vertyget utav dom, men dom hade bara ett som dom  inte ville hyra ut hmm Men jag fick nåra tips, men som såklart inte funkade alls.

Men ringde han som plockade bort skruven tillvevaxelgivaren, han hade fått fram att verktyget iaf skulle ligga hemma nånstans, så han skulle leta ikväll efter de.

Så vi får se imorrn hur de går. Jag har iaf idag monterat säkringshållare o kabelskor på pluskabeln till slutsteget tongue

De e vad som gjorts idag.

//Jacob

4 663 Inlägg
18 augusti 2008
fan va nice att du hittade något under träffen big_smile  är ju tråkigt ibland att komma hem tomhänt. ska du gå på barkaby träffan 30-31 aug?
mvh robin

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
18 augusti 2008
Trevligt me nya grejer smile

Kommer dunka på fint! hoppas att "Gubben" hittar verktyget nu! lite oproffsigt att saab att bara ha en uppsättning av verktyget? eller att du inte kunde återkomma på fredag och låna det över helgen hmm

Hoppas han hittar det nu och allt går vägen smile
Mvh Kim

4 299 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
fan va nice att du hittade något under träffen big_smile  är ju tråkigt ibland att komma hem tomhänt. ska du gå på barkaby träffan 30-31 aug?
mvh robin

Japp, de va trevligt tongue Hehe, jag kommer aldrig tomhänt från träffar/utställningar wink

Förmodligen ska jag dit me polare, hade också tänkt köra konbana där big_smile Du då??

//Jacob

kimpan_90 skrev:
Trevligt me nya grejer smile

Kommer dunka på fint! hoppas att "Gubben" hittar verktyget nu! lite oproffsigt att saab att bara ha en uppsättning av verktyget? eller att du inte kunde återkomma på fredag och låna det över helgen hmm

Hoppas han hittar det nu och allt går vägen smile
Mvh Kim

Japp, framförallt grejer man märker av wink

Ja jag hoppas de tongue Jo vi får se, skulle ringa han vid 11 nu ikväll sa han tongue
Håller med dig, samtidigt så får dom nog inte in så många sånna byten heller. Men de vore rätt smart av dom o ha uthyrning av den typen av verktyg, för dom som frågar lär ju knappast komma tillbaka o låta dom göra de wink

De hoppas jag me smile
//Jacob

4 663 Inlägg
18 augusti 2008
japp ja ska dit då lär vi ses där big_smile hoppa han hittar verktyget så du får i  in pumpen big_smile
mvh robin

4 299 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
japp ja ska dit då lär vi ses där big_smile hoppa han hittar verktyget så du får i  in pumpen big_smile
mvh robin

De e mycke möjligt smile

Han hade inte hittat de hittills iaf, han skulle ringa imorrn när han hade hittat de.

//Jacob

355 Inlägg
18 augusti 2008
Hej!

E det den svarta ringen ni kallar för banjo?

Har du provat med en polygrip. Alltså att sätta ändarna på handtagen i ringen å sedan vri med en stor skiftnyckel.

Mvh Jonas

Mvh Jonas

4 299 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
MrLila skrev:
Hej!

E det den svarta ringen ni kallar för banjo?

Har du provat med en polygrip. Alltså att sätta ändarna på handtagen i ringen å sedan vri med en stor skiftnyckel.

Mvh Jonas

Precis, den ska tydligen heta så. (Kan heta nått annat också)

Nope, efter att ha tänkt efter kan jag nog ha missförstått hur Haynesboken menade.
Din metod skulle ju mycke väl kunna funka smile

Får testa imorrn, tack för tipset big_smile
//Jacob

4 299 Inlägg
19 augusti 2008
Trådstartare
Update: Tja!
Har inte kommit vidare me pumpen än, större delen utav dagen har gått till o slappa tongue
Men jag lackade lite prylar o gjorde annat nu på eftermiddagen/kvällen.

Slipade färsigt grillen o lackade om den i halvmatt svart smile

Före:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/436198_82c89n.jpg
Slipad o maskerad för omlack...

Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/436202_22xawx.jpg
Lackad, Kommer nog bli snyggt när den sitter på igen smile

Passade också på att lacka min lilla hajfena, den va ju silver innan. Och de passar ju inte alls på min bil tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/436208_4dqaq6.jpg
Hajfenan blev i samma färg, va silver innan...

Så den fick också bli halvmatt svart smile

Stog en 9000 -92a breve mig på parkeringen idag. Den fick ju min o se ut som att den skulle va i toppskick tongue Slänger upp en mobilbild på dom tillsammans wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/436220_zq2tv3.jpg
Hmm, lite skillnad Måste jag säga wink Men jag måste fan göra nått åt min regskylt neutral

De e vad jag gjort idag, hoppas jag får ordning på den jävla pumpen snart. Skolan börjar på måndag o då vill jag INTE ta bussen. Har varken bussremsa lr kort än tongue roll

//Jacob

4 299 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Lite framsteg idag smile Har "byggt" ett verktyg som skulle kunna funka att få loss ringen me big_smile

Dock har de bygget av verktyget stannat då jag inte får tag i nån svets hmm Behöver svetsa fast en mutter så jag kan använda hylsa o dragskaftet så jag får ordentligt med kraft. Så ska åka förbi mitt förra jobb imorrn o se om dom kanske skulle kunna svetsa fast den smile

Sen skulle jag ringa meckarn ikväll för o se om han antingen hittat verktyget lr om han fått tag på nått annat.

Men som sagt, lite framsteg iaf wink Grillen har också blivit monterad igen, hajfenan monteras när taket e rubbat o vaxat.

//Jacob

4 663 Inlägg
20 augusti 2008
va fint de blev med lackningen big_smile  jo det r sant att din bil är i väldigt bra skick,  lycka till med  ditt verktyg big_smile   för  ta en bild med fenan på sedan big_smile
mvh robin

4 299 Inlägg
20 augusti 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
va fint de blev med lackningen big_smile  jo det r sant att din bil är i väldigt bra skick,  lycka till med  ditt verktyg big_smile   för  ta en bild med fenan på sedan big_smile
mvh robin

Ska jag va ärlig så blev grillen sådär, lite småflammig men de täcker extraljusen wink
Jo den va ju tydligen de när man jämförde tongue

Tackar, de kommer nog gå vägen nu big_smile De ska jag göra, startar bilen i veckan kommer jag påbörja rubbning o vaxning utav bilen så att fenan kommer på nån gång wink

//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
20 augusti 2008
Surt när man inte har det man behöver hemma hmm

Men men, tror fan din idé kan funka.. ingen dum idé.. wink

Ser framimot när du får bort den där jävla ringen så  du kan montera soppa pumpen och bilen funkar fin fint sen big_smile

Kämpa på!
Mvh Kim

1 944 Inlägg
20 augusti 2008
ser bra ut de där smile kämpa på !

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

4 299 Inlägg
21 augusti 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Surt när man inte har det man behöver hemma hmm

Men men, tror fan din idé kan funka.. ingen dum idé.. wink

Ser framimot när du får bort den där jävla ringen så  du kan montera soppa pumpen och bilen funkar fin fint sen big_smile

Kämpa på!
Mvh Kim

Mmm, blir så trött när man dessutom har kompisar som har de man behöver. Men e dom hemma när man behöver dom, neeej såklart inte tongue

Japp, kan lägga upp en bild på mitt lilla påhitt imorrn om allt funkar som de ska wink

De gör jag me, mina föräldrar också för den delen. Tror pappa börjar tröttna på att jag ständigt är iväg me 9-5an tongue

De ska jag smile Imorron e de en ny dag wink
//Jacob

Sök