4291
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 299 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Quantic skrev:
Rallyhalle skrev:
Och nu funkar också basen smile Va förbi MDS o de va ett rätt löjligt fel roll
Jag hade satt lignivån på fel gång lol Så nu dunkar de på fint big_smile
//Jacob

Piiiiiiiiiiiinsamt Jakob loltongue

Ääh, alla gör vi våra tabbar wink roll

//Jacob

4 299 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
HKS skrev:
akta basen sen. Tänk på att Alla basar måste spelas in med. Så du inte pajjar skiten smile
Inte överdriva med volymen i början. Jag brukar köra lugnt med min basar ca 8-10 timmar. Ska egentligen vara mer men ja orkar inte  tongue

Jorå, de e väl typ 30 timmar egentligen?
Men jag kommer ta de lungt i början, har ju dessutom massa inställningar o göra nu wink

//Jacob

4 663 Inlägg
25 augusti 2008
tabbar gör vi alla  big_smile   skönt att den funkar nu big_smile
mvh robin

4 299 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
tabbar gör vi alla  big_smile   skönt att den funkar nu big_smile
mvh robin

Joo precis.
Mmm, asskönt big_smile Nu jävlar ska de dunkas tongue

//Jacob

4 299 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Update: Tja! En miniupdate idag.
Har varit i skolan idag så jag har inte orkat så mycke tongue

Har bla bytt till mina kromade blinkerslampor, blev fett nice smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/442368_2hacz3.jpg
Vänster original blinkersglödlampa, i höger kromad glödis

Även om de inte märks sådär direkt så blev de riktigt sjysst smile
Sen så drog jag kabel från steget till 6x9orna också, nu fattas bara riktigakabelskor som jag såklart glömde köpa hmm

De e vad som hänt ikväll, lr vänta. Fixade så att jag hade USA-blinkers i den nya blinkersen också wink

De va allt!
//Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (25 augusti 2008)

C(^^,)
453 Inlägg
25 augusti 2008
du menar att i vänster e det orginal va tongue  ?   wink

4 299 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
HKS skrev:
du menar att i vänster e det orginal va tongue  ?   wink

Hmm, inifrån sätt va de rätt iaf roll

Ska ändra de wink
//Jacob

Egenföretagare
2 496 Inlägg
25 augusti 2008
Det där med att spela in högtalare vet jag inte om det ens är sant, behöver ju inte starta någon diskution, men jag tror det är för "hifi" grejer med ett "hifi" öra som det kan göra skilnad, jag spelar lungt med mina 30sek sen brukar jag kräma på. Dom måste ju veta att dom lever wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

4 299 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
tsdi skrev:
Det där med att spela in högtalare vet jag inte om det ens är sant, behöver ju inte starta någon diskution, men jag tror det är för "hifi" grejer med ett "hifi" öra som det kan göra skilnad, jag spelar lungt med mina 30sek sen brukar jag kräma på. Dom måste ju veta att dom lever wink

Nää, ljudmässigt tror jag inte de blir nån skillnad. Däremot kanske dom håller bättre om dom får en lugn start wink

Hehe, de vågar jag inte än tongue Men min vanliga tur väntar jag lite me de wink

//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
25 augusti 2008
Blir bra gött smile

Inspelning av högtalare speciellt basar tycker jag gör skillnad.. jag tycker iallefall det tongue

Blir fin fin smile  Skönt att det rullar igen big_smile
Mvh Kim

4 299 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Blir bra gött smile

Inspelning av högtalare speciellt basar tycker jag gör skillnad.. jag tycker iallefall det tongue

Blir fin fin smile  Skönt att det rullar igen big_smile
Mvh Kim

Mmm big_smile

Ok, basar har jag ingen erfarenhet av, men dm vanliga högtalarna märker jag ingen skillnad alls på...
Men vi får se hur de blir när basen spelat nåra timmar wink

Japp, så skönt o få lägga ner tid på roliga grejer smile
//Jacob

4 299 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
Miniupdate: Tja! Nu e 6x9orna inkopplade på steget också big_smile

Vilken GRYM skillnad de blev på ljudet tongue När man vred på ungefär 25 (volym) så började de spraka i högtalarna bak, o lite fram också. Men de e helt borta nu wink

Kan pumpa högt som fan, dock väntar jag lite så basen får spela in sig lite så jag inte bränner den smile
Sen ska jag göra nåra små justeringar på steget också. Sen går de nog o spela jäkligt bra, så att 5.25" högtalare i framdörrarna e nog inte helt omöjligt wink

Allt för idag!
//Jacob

4 663 Inlägg
26 augusti 2008
Rallyhalle skrev:

Vilken GRYM skillnad de blev på ljudet tongue När man vred på ungefär 25 (volym) så började de spraka i högtalarna bak, o lite fram också. Men de e helt borta nu wink

Kan pumpa högt som fan, dock väntar jag lite så basen får spela in sig lite så jag inte bränner den smile
Sen ska jag göra nåra små justeringar på steget också. Sen går de nog o spela jäkligt bra, så att 5.25" högtalare i framdörrarna e nog inte helt omöjligt wink

Allt för idag!
//Jacob

visst blev det en jävla skillnad big_smile har samma funderingar i huve nu, att trycka in 5.25 fram
lycka till och bränn inte basen big_smile
mvh robin

4 299 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
Rallyhalle skrev:

Allt för idag!
//Jacob

visst blev det en jävla skillnad big_smile har samma funderingar i huve nu, att trycka in 5.25 fram
lycka till och bränn inte basen big_smile
mvh robin

Japp, grym skillnad smile Ok, jo de skulle va asnice. Får se när ekonomin tillåter hmm

Hehe, tack wink
//Jacob

208 Inlägg
26 augusti 2008
ahhhh mysbil! Hälften av min övningskörningstid (första delen) spenderades i en 9000cse från 93 (även x antal tusentals mil genom tyskland med familjen) Så ursköna bilar! Stolarna är helmys också big_smile
<- saab-barn

If you can't convince them, confuse them!

4 299 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
vild skrev:
ahhhh mysbil! Hälften av min övningskörningstid (första delen) spenderades i en 9000cse från 93 (även x antal tusentals mil genom tyskland med familjen) Så ursköna bilar! Stolarna är helmys också big_smile
<- saab-barn

Hehe, ok smile Har spenderat måånga mil jag me i just 9000, o många många många tusentals mil i Saab överhuvudtaget.

Det är inte många märken av samma årsmodell som klår Saabs sköna stolar tongue

//Jacob

Egenföretagare
2 496 Inlägg
26 augusti 2008
Rallyhalle skrev:
vild skrev:
<- saab-barn

Hehe, ok smile Har spenderat måånga mil jag me i just 9000, o många många många tusentals mil i Saab överhuvudtaget.

//Jacob

Glädjedödare som jag är så måste du nog prova m5 stolarna (a)

4 299 Inlägg
26 augusti 2008
Trådstartare
tsdi skrev:
Rallyhalle skrev:
vild skrev:
<- saab-barn

//Jacob

Bla bla bla wink Väldigt sköna för o va standardstolar då tongue

3 295 Inlägg
26 augusti 2008
Rallyhalle skrev:
tsdi skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

då har han inte suttit en 9000 med Pilotpaketet.. smilewink

Egenföretagare
2 496 Inlägg
26 augusti 2008
Slave_joe skrev:
Rallyhalle skrev:
tsdi skrev:

då har han inte suttit en 9000 med Pilotpaketet.. smilewink

Vi har till och med haft 2st wink

Sök