4045
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

3 295 Inlägg
26 augusti 2008
så pass, då får du hålla med tycker jag wink

Egenföretagare
2 496 Inlägg
26 augusti 2008
Slave_joe skrev:

Jag som lång sitter sjukt skönt i bmwns stolar, då jag har lår stöd fast jag är över 190 !

Men måste hålla med om att saabens stolar är sjukt sköna. men sitter faktiskt bäst i bmwn fast det är en gammal bil, och då har vi haft en jävla massa bilar genom åren i familjen.

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

4 299 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
tsdi skrev:
Slave_joe skrev:

Jag som lång sitter sjukt skönt i bmwns stolar, då jag har lår stöd fast jag är över 190 !

Men måste hålla med om att saabens stolar är sjukt sköna. men sitter faktiskt bäst i bmwn fast det är en gammal bil, och då har vi haft en jävla massa bilar genom åren i familjen.

Ja de e ju lite konstigt, man sitter oftast bäst i äldre bilar tongue

4 299 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Update: Tja!
Hade lite tråkigt nu på eftermiddagen, slutade tidigt i skolan. Så de vart ju massa dötid hemma tongue
Så de vart ut o mecka smile O då åkte ögonlocken på big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/444941_cno35g.jpg
Ögonlocken monterade tongue Blev grymt big_smile

Blev asgrymt, dock e dom ju inte lackade än roll Men färgerna på grillen o locken stämmer överrens jävligt bra, så de gör ju inget wink

Har också konstaterat att jag har fet-glapp i blinkersreläet tongue Jag fick sitta o gunga på de för att varningsblinket skulle funka tongue Så ska fixa ett nytt sånt.

Sen såg jag att jag måste fan ha oljeläckage nånstans fortfarande sad Men jag fattar inte vart...
De verkar nästan som att de e på baksidan av motorn de läcker, mot brandväggen liksom.
Nån som råkar veta va de kan va?? yikes

De va allt!
//Jacob

4 663 Inlägg
28 augusti 2008
blev jätte snyggt med ögonlocken på big_smile   tråkigt dock med eventuellt oljeläckage sad hade det själv när ja köpte min bil men det var packningen till avtapnings pluggen, tror ja det var. vet dock inte om det kan vara det.
mvh robin

4 299 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
blev jätte snyggt med ögonlocken på big_smile   tråkigt dock med eventuellt oljeläckage sad hade det själv när ja köpte min bil men det var packningen till avtapnings pluggen, tror ja det var. vet dock inte om det kan vara det.
mvh robin

Tackar, de vart kanon smile
Mmm, den brickan e bytt o åtdragen me rätt angivet moment till och med tongue Men de kommer högre upp från motorn, verkar de som iaf hmm

1 497 Inlägg
28 augusti 2008
Den läcker inte från ventilkåpan?
Eller från lådan?

4 299 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
AxlSam skrev:
Den läcker inte från ventilkåpan?
Eller från lådan?

Nope hmm De e på samma sida som dirvremmen sitter.

Vid den där jävla packboxen jag bytt 2 ggr så har de blivit en likadan pöl igen dock hmm
Men jag kan fan inte ha avverkat min 3e packbox på cirka 500 mil yikes Eller??

//Jacob

956 Inlägg
28 augusti 2008
Byt bil nu ffs. Ge dig med den där. Köp dej en 9000 turbo om du vill ha 9000. Den där e inget å hålla på med.

4 299 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
Glader9991 skrev:
Byt bil nu ffs. Ge dig med den där. Köp dej en 9000 turbo om du vill ha 9000. Den där e inget å hålla på med.

Orkar faktiskt inte ens försöka sälja den. Har en annan bil som ska säljas o den har varit ute på annons aslänge. Sen om jag skulle få den såld så finns de inget i den prisklassen som ens e intressant för mig.

Så de dröjer nog.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
28 augusti 2008
Såg förbaskat bra ut me ögonlocken! big_smile

Bara att kämpa på! ses i övermorrn smile
mvh Kim

4 299 Inlägg
28 augusti 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Såg förbaskat bra ut me ögonlocken! big_smile

Bara att kämpa på! ses i övermorrn smile
mvh Kim

Tackar, de gjorde de verkligen big_smile

Hehe, mmm smile Ja de gör vi smile
//Jacob

4 299 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Liten update: Tja!
Nu e man hemma igen, har varit i gör de själv-hallen i mörby smile Fick med mig Christian för o tvätta lite o försöka hitta oljeläckaget.

Bilen vart jäkligt ren undertill big_smile Och eventuellt eventuellt har vi kanske hittat läckan.
De va de som Saab_Robin va inne på, oljepluggen.
När vi var färdiga me tvätten så hade de trängt ut lite olja därifrån. Vi kunde inte dra åt den då jag bara hade blocknycklar att dra åt med.

Så jag tror jag ska ut o se om de e därifrån de läcker. Nu när allt e rent så borde de va rätt lätt o se vart de rinner ifrån. Och e de oljepluggen så blir de till o köpa ny me kopparbricka på söndag, om jag hinner vill säg tongue

Så de verkar ju inte så allvarligt iaf smile Men vi får se wink Den e ju ren iaf...

//Jacob

4 299 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
De va inte alls oljepluggen såg jag nu, har varit ute lite för o kolla lite.

De kommer från nått längre upp på motorn. Vad mer än oljepåfyllningen finns de där som skulle kunna läcka??

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
29 augusti 2008
Gör en idiotmotortvätt, sen spårar du bara vartifrån oljan kommer, tänk ficklampa och "tandläkarspegel"
Hur mycket läcker det?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

4 299 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
discokapten skrev:
Gör en idiotmotortvätt, sen spårar du bara vartifrån oljan kommer, tänk ficklampa och "tandläkarspegel"
Hur mycket läcker det?

Tvättade ju idag o verkligen dränkte in skiten i avfettning o sen högtryck på de. Så rent vart de, de enda som saknas e ju just den där spegeln tongue

Men lyfter man på insuget kan jag nog se vad de e, dock e ju de en mindre operation bara de hmm

på typ drygt 70 mil har de läckt ungefär en halv liter, så den läcker bara om motorn e på. Börjar nästan misstänka att de kan va tryckgivarn till oljan som läcker...

//Jacob

4 299 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Update: Tja!
Igår va jag på SCF i Barkarby, de va riktigt kul smile
Träffa folk man känner härifrån o sådär. Riktigt kul o träffa kimpan_90 o Saab_Robin.

Ett litet inköp gjordes, vart 2 neonrör, gröna. Ska ha dom för o belysa golvet vid förare o passagerare.
Kalla de EPA-style om ni vill, men de kommer nog bli kanon tycker jag wink
Grönt passar iaf me belysningen på instrumenten.

Sen har de dykt upp ett liitet problem. Huvudkopplingscylindern behöver en genomgång...
Finns renoveringskitt för 60 spänn, så ett sånt ska köpas så ska allt lira igen hoppas jag.
När jag va på väg hem från Barkarby fastnade pedalen i nedersta läget tongue

Lite läskigt, hehe wink

Till nästa helg så ska nog lite grejer bli fixade, koppla in neonrören, byta drivknutsdamask och montera vingen. Och slutligen ska besiktningstid bokas smile Har ju åtgärdat allt dom klagat på innan, så de ska nog gå igenom u.a wink

De ända skulle väl va handbromsen, men den e än sålänge inte använd på ett "onormalt" sätt wink

//Jacob
Senast redigerat av Rallyhalle (31 augusti 2008)

Avstängd
914 Inlägg
31 augusti 2008
tsdi skrev:
Det där med att spela in högtalare vet jag inte om det ens är sant, behöver ju inte starta någon diskution, men jag tror det är för "hifi" grejer med ett "hifi" öra som det kan göra skilnad, jag spelar lungt med mina 30sek sen brukar jag kräma på. Dom måste ju veta att dom lever wink

Högtalare bör spelas in, hoppade över det en gång, och nu vet jag tongue

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

4 663 Inlägg
31 augusti 2008
hade riktigt kul i barkaby i helgen big_smile kommer bli  as ballt med grönt neon som  passer till instrument panelen
inte kul att pedalen fasnade sad o lycka till med besiktningen big_smile
mvh robin

751 Inlägg
1 september 2008
Lycka till med besiktningen big_smile Va STOLT över din fina 9000 smile Inte många som bevarar sådana

Sök