inge kul att bulten inte vill bort nice vilken färg har du på oket nu ? de bästa vore nog bäst om du lämna in alla däck så du inte får några mer överaskningar i framtiden. hur mycket kostar det att rikta dem da? skulle även vilja se hur neonet blev mvh robin
Ääh, jag e van nu o den sitter ändå rätt bra till jämfört me tidigare bultar som jävlats De blir svart. Fast de e ju bara 2 som e slagna, så frågan e hur jag ska prioritera.
Jo de kommer, men jag måste låna syrrans kamera då min e urusel på kvällsbilder. O hon e inte hemma just nu
Då e projekt byta drivknutsdamask igång. Har dock redan tagit stopp så klart. Övre bulten på fjäderbenet vägrar lossa mad De e ju iof de enda problemet just nu tongue
Precis samma sak för mig du Jag kämpade säkert i tre timmar med den jäkla muttern!
Slutade med att jag sågade av den och slog för kung och fosterland för att få ut den.
Ett litet tips! Använd gasolvärmare eller varmluftspistol
Då e projekt byta drivknutsdamask igång. Har dock redan tagit stopp så klart. Övre bulten på fjäderbenet vägrar lossa mad De e ju iof de enda problemet just nu tongue
Precis samma sak för mig du Jag kämpade säkert i tre timmar med den jäkla muttern!
Slutade med att jag sågade av den och slog för kung och fosterland för att få ut den.
Ett litet tips! Använd gasolvärmare eller varmluftspistol
Haha Öm punkt på dom där bilarna
mm, tänkte testa me varmluftspistol imorrn Men tackar för tipset
Btw, du råkar inte ha ett blinkersrelä liggandes??
Vet du om det är jävligt att byta själv eller Jacob?
Lycka till med bulten!
// Fredrik
De e ju ingen dans på roser om man säger så. När de fått sig nåra år på nacken så kan ju grejerna sitta lite. Har kollat runt lite o dom flesta verkar ha problem med bultarna i undre fjäderbenet, oavsett märke.
Har du en Haynesbok så läs igenom den, man får en rätt bra uppfattning om de. Jag kan ju säga att just nu önskar jag att jag hade lämnat in den De e ett nedrans kladdigt jobb
Vet du om det är jävligt att byta själv eller Jacob?
Lycka till med bulten!
// Fredrik
De e ju ingen dans på roser om man säger så. När de fått sig nåra år på nacken så kan ju grejerna sitta lite. Har kollat runt lite o dom flesta verkar ha problem med bultarna i undre fjäderbenet, oavsett märke.
Har du en Haynesbok så läs igenom den, man får en rätt bra uppfattning om de. Jag kan ju säga att just nu önskar jag att jag hade lämnat in den De e ett nedrans kladdigt jobb
//Jacob
Okej, fjäderbenet hade jag lös för en vecka sen när jag sänkte bilen så det ska inte vara några problem att få loss
Får se hu jag löser det, ska kolla upp vad det kostar att lämna in med....
De kommer så fort de händer nått De har regnat heela dan idag så jag har inte kunnar göra ett piss Men imorrn e de förhoppningsvis bättre väder o då ska jag nog komma framåt, kanske rent av bli färdig
EDIT: missa de sista De e riktigt kul o höra Då ska jag se till o skrapa ihop en update till imorrnkväll
Tja, nu har jag kommit en bra bit på bytet. Men jag har råkat på lite trubbel igen, får inte isär drivknuten o axeln. Jag har isär låsringen, men de e ju låsvätska påsmetat så de e ju antagligen de som gör att den sitter. Men har nån nått smart tips på hur jag får bort skiten
Update: Tja! Idag har de hänt grejer Kommit en bra bit på vägen me damaskbytet. Bultfan gav me sig idag så den e nu borta o en ny ska beställas imorrn. Men ni vil säkert se bilder så har kommer nåra
Bromsoket, skölden o krängningshämmaren målade....
Nu e de bara ett moment kvar, få loss drivknuten. Men skiten vill inte loss...
O nu kommer bilden som många väntat på...
Neonet inkopplat, men att de ska va så svårt o lyckas me en bra kvällsbild
Så de e så här läget e nu. Kommer inte så mycke längre just nu då jag inte får bort knuten från axeln... Vågar inte hålla på o banka me klubban heller, så stor risk att jag pajar nått
Så har ni nått bra tips?? Och ja jag har dragit isär låsringen
Tja! Idag kom de en Avi i brevlådan Kan ni gissa vad de va
Men posten här stänger klockan 6, o jag kom hem från skolan kvart över 6 Så inget paket idag, blir imorrn istället. De e så långt jag kommit, va o hämtade nya bulten till fjäderbensfästet idag på Saab. Så löjligt dyrt för en sån grej så jag tänker inte ens kommentera de
Ska se om jag kan få lite hjälp imorrn me drivknuten. För då kan jag nog få ihop allt. Så de e så läget är just nu.
nu blev man nyfiken saab brukar va as dyra priser på sina saker lycka till med drivknuten nu ojoj komm på de nu tror det är oljetrycksmätare o reperationssats till huvudkopplingscylindern lr? mvh robin
nu blev man nyfiken saab brukar va as dyra priser på sina saker lycka till med drivknuten nu ojoj komm på de nu tror det är oljetrycksmätare o reperationssats till huvudkopplingscylindern lr? mvh robin
Hehe, no shit De värsta jag vet e när jag måste köpa grejer där... Japp, de e rätt. Du har lite koll märker jag Men en sak har du glömt