3341
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 663 Inlägg
9 september 2008
Rallyhalle skrev:
Saab_Robin skrev:
nu blev man nyfiken saab brukar va as dyra priser på sina saker   lycka till med drivknuten nu  big_smile ojoj komm på de nu tror det är oljetrycksmätare o  reperationssats till huvudkopplingscylindern lr? big_smile
mvh robin

Hehe, no shit tongue De värsta jag vet e när jag måste köpa grejer där...
Japp, de e rätt. Du har lite koll märker jag wink Men en sak har du glömt tongue

//Jacob

hehe ok  vad  glömde ja ? lr måste ja vänta ända till imorn big_smile
mvh robin

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
10 september 2008
Tjenare!

Jobbigt att de ska krångla  men du löser det big_smile
Kämpa på nu! ser framimot at se va paketet mer innehåller wink
Hare!
Mvh Kim

4 299 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Tjenare!

Jobbigt att de ska krångla  men du löser det big_smile
Kämpa på nu! ser framimot at se va paketet mer innehåller wink
Hare!
Mvh Kim

Tja!
Jo lite småjobbigt, men de här känns som ett litet problem jämfört me andra problem jag gott igenom tongue
Ska snart berätta, men jag kollar tv samtidigt så de kommer om en stund wink

Desamma!
//Jacob

4 299 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Update: Har varit o hämtat mitt paket nu big_smile Rena Julafton vart de tongue

Dels fick jag reparationssatsen till kopplingscylindern, och den nya oljetrycksmätaren. Såg att de sitter en liten ring på den som verkar vara tätningen, o de e ju förmodligen den som läcker. Så fort damsken e bytt o allt sitter där så kommer bytet utav den påbörjas.

Men sen fick jag även de här i paketet big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/456966_hm52y7.jpg

Ett JR öppet luftfilter med riktig monteringssats smile Kändes mycket bättre kvalitetsmässigt jämfört me de andra jag hade förrut som sen hamnade på Toyotan tongue Vill ut o montera nu egentligen. Men de e skitväder o dessutom e de bättre o vänta tills jag har haft bort insuget o montera grejerna då.

Så förhoppningsvis blir de fixat till helgen lr under helgen. För annars kommer de ta ett litet tag innan de fixas igen.

De va allt för nu!
//Jacob

4 663 Inlägg
10 september 2008
Rallyhalle skrev:
Update: Har varit o hämtat mitt paket nu big_smile Rena Julafton vart de tongue

Dels fick jag reparationssatsen till kopplingscylindern, och den nya oljetrycksmätaren. Såg att de sitter en liten ring på den som verkar vara tätningen, o de e ju förmodligen den som läcker. Så fort damsken e bytt o allt sitter där så kommer bytet utav den påbörjas.

Men sen fick jag även de här i paketet big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/456966_hm52y7.jpg

Ett JR öppet luftfilter med riktig monteringssats smile Kändes mycket bättre kvalitetsmässigt jämfört me de andra jag hade förrut som sen hamnade på Toyotan tongue Vill ut o montera nu egentligen. Men de e skitväder o dessutom e de bättre o vänta tills jag har haft bort insuget o montera grejerna då.

Så förhoppningsvis blir de fixat till helgen lr under helgen. För annars kommer de ta ett litet tag innan de fixas igen.

De va allt för nu!
//Jacob

aha  hade det på tungan wink  kommer att låta bätre nu med sportluftsfiltret big_smile lycka tilll med montering när vädret tillåter big_smile

mvh robin

4 299 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
aha  hade det på tungan wink  kommer att låta bätre nu med sportluftsfiltret big_smile lycka tilll med montering när vädret tillåter big_smile

mvh robin

Ja lite bättre hoppas jag att de blir, men jag förväntar mig inte nån jätteförändring.
Tackar, imorrn ska de tydligen bli bättre o ändå fram till söndag. Så då kan jag nog hinna med de mesta.

Kanske jag till och med kan boka tid för besiktning till vecka 39 smile

//Jacob

1 997 Inlägg
10 september 2008
Såg nice ut de där!
Har en kompis som kör en 9000 2,3i och han satte på ett öppet filter och den låter som fan! Brummar precis som om de vore en sexa i!
Hoppas att din också gör de!

// Fredrik

4 299 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
isak90 skrev:
Såg nice ut de där!
Har en kompis som kör en 9000 2,3i och han satte på ett öppet filter och den låter som fan! Brummar precis som om de vore en sexa i!
Hoppas att din också gör de!

// Fredrik

Tackar smile
O fan big_smile Hoppas de e samma på min! Men de borde de bli, i princip samma motor ju tongue

//Jacob

956 Inlägg
10 september 2008
Wrrooooommmmmmm ommmmmmmmmmmmm *PYSSSSSS*.

Härligt Rallyhalle kalle. Sedan blir de gasa som tusan:D

4 299 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
Glader9991 skrev:
Wrrooooommmmmmm ommmmmmmmmmmmm *---------*.

Härligt Rallyhalle kalle. Sedan blir de gasa som tusan:D

Gjorde en liten ändring, turbon fattas fortfarande wink

Ja de blir nog jäkligt nice big_smile De kommer åtminstone se snyggt ut wink

//Jacob

vectra--power
10 september 2008
Körde med ett typ sånt JR filter i Vectran. Ett riktigt bra filter! Ser bra ut i övrigt.

4 299 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
vectra--power skrev:
Körde med ett typ sånt JR filter i Vectran. Ett riktigt bra filter! Ser bra ut i övrigt.

Ok, då va de ett bra köp me andra ord smile Längtar tills jag fått de monterat:P
Tackar smile

//Jacob

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
10 september 2008
Rallyhalle skrev:
Update: Tja!
Hade lite tråkigt nu på eftermiddagen, slutade tidigt i skolan. Så de vart ju massa dötid hemma tongue
Så de vart ut o mecka smile O då åkte ögonlocken på big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/444941_cno35g.jpg
Ögonlocken monterade tongue Blev grymt big_smile

Blev asgrymt, dock e dom ju inte lackade än roll Men färgerna på grillen o locken stämmer överrens jävligt bra, så de gör ju inget wink

Men sedär! big_smile Har inte sett tråden på ett tag nu, men det var ju roligt att se dem på plats till slut! big_smile

Själv väntar jag FORTFARANDE på att få mina delar från lackeraren, lämnade dem i maj och det är ju en och en halv månad sedan jag reklamerade det som inte var som det skulle... *suckar*

Kör hårt, det går ju framåt även med små steg! big_smile

Kram // Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

751 Inlägg
11 september 2008
Sportluftfiltret låter fint på 9000 modellerna, dock skulle jag aldrig vågat ha det på min turbo modell då så mycket mer kan paja tongue Men kör på smile Detta blir skitbra

4 299 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
vulture skrev:
Men sedär! big_smile Har inte sett tråden på ett tag nu, men det var ju roligt att se dem på plats till slut! big_smile

Själv väntar jag FORTFARANDE på att få mina delar från lackeraren, lämnade dem i maj och det är ju en och en halv månad sedan jag reklamerade det som inte var som det skulle... *suckar*

Kör hårt, det går ju framåt även med små steg! big_smile

Kram // Ellen smile

Japp, äntligen fick jag tummen ur, o tro de lr ej. Men Kardborre-bitarna som jag fick me funkar faktiskt utmärkt, inget fel på de klistret big_smile

Ja jag såg de hmm Hoppas han ser till o få de där fixat snart, han e ju inge vidare på kundhantering tongue

De ska jag göra big_smile Smådetaljerna som gör det wink

Ha de bra!
//Jacob

Owla:Jo jag hoppas de tongue De jag hade innan gjorde ju ingen skillnad, men de va ju nått universalskit wink Ok, du behöver ju iof bara oroa dig om de e luftmassemätare på bilen wink
Tackar, de ska jag göra smile

//Jacob

4 299 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
Jaha, klart som fan ska den inre också sitta hårt som fan sad Har med andra ord inte kommit nånvart på damaskbytet. Har bara varit o köpt en ny inre damask också o en trebent avdragare. Men avdragaren va inte mycke o ropa hej för...

Har fått plocka fram vinkelkapen o borrmaskin för att få den funktionell över huvudtaget.
Men jag ska försöka på nytt imorrn, lyckas jag inte då har jag problem hmm
Ska ut o åka båt me skolan nästa vecka, så jag e inte hemma förrän på fredagen. Så imorrn måste de ordna sig, för oljeläckaget kan jag fixa nästa helg om de behövs...

De va en liten lägesrapport från mig wink
//Jacob

4 663 Inlägg
13 september 2008
Rallyhalle skrev:
Jaha, klart som fan ska den inre också sitta hårt som fan sad Har med andra ord inte kommit nånvart på damaskbytet. Har bara varit o köpt en ny inre damask också o en trebent avdragare. Men avdragaren va inte mycke o ropa hej för...

Har fått plocka fram vinkelkapen o borrmaskin för att få den funktionell över huvudtaget.
Ska ut o åka båt me skolan nästa vecka, så jag e inte hemma förrän på fredagen. Så imorrn måste de ordna sig, för oljeläckaget kan jag fixa nästa helg om de behövs...

//Jacob

de bra på den med allt du har big_smile  sä den försvinner
vart ska ni åka ?  lycka till imorgon i allafall big_smile
mvh robin

4 299 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

de bra på den med allt du har big_smile  sä den försvinner
vart ska ni åka ?  lycka till imorgon i allafall big_smile
mvh robin

jorå, på nått sätt ska den bort.
Vi ska till Ägnö, ligger utanför Ingarö på Värmdö.
Tackar smile

//Jacob

4 299 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Update: Jaha, vad har hänt idag då?? Ingenting faktiskt, blev inte alls som jag hade tänkt. Hela dagen har gått åt till o packa, sova o kolla fotboll.

Mer har det inte hänt. Men pappa ska försöka hinna med o lämna in axeln på verkstad så får dom fixa de där så att de bara e för mig o montera när jag kommer hem. Alternativt att han som fixade vevaxelgivaren får byta damasker o sen montera ihop grejerna så de bara e o kränga på plåtisarna när jag kommer hem.

Vi får se hur de blir. Mig kommer ni inte höra av på hela veckan iaf wink
Så en lägesrapport kommer när jag e hemma igen o de har hänt nått me bilen smile

Ha de!
//Jacob

4 299 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
Tjenare!
Då e jag tillbaka efter att ha bott ute på en sketen ö utan rinnande vatten (me andra ord va de ett äckligt dass som gällde) eller elektricitet. Så gissa om jag e glad över att va hemma wink

Dock har farsan inte hunnit ta tag i drivaxeln. Men jag ringde en mekaniker idag som ska komma o kolla på de, har jag tur kanske han kan fixa de redan idag wink

Men jag har haft en moppe som stått på min garagelpats i typ 2 månader, har hållit på o jagat efter ett nytt vevparti till den. Nu har jag äntligen fått tag på ett så nu prioriteras den så att jag slipper se den mer tongue
O dessutom tror jag min polare vill ha tillbaka den så fort som möjligt...

Men det är så läget ligger, börjar bli lite stressigt då bilen måste besiktas inom 10 dagar hmm
Annars blir de körförbud, men de kanske kommer gå...

De va allt för nu, återkommer så fort drivaxeln e fixad.
//Jacob

Sök