2910
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

569 Inlägg
20 september 2008
Skönt med lite semester ibland och lära sig att uppskatta de bekvämligheter vi har i det dagliga livet smile Hoppas det går bra med bilen nu så att du slipper körförbudet smile

Björn J - Projekttråd V40

4 299 Inlägg
20 september 2008
Trådstartare
gentoo skrev:
Skönt med lite semester ibland och lära sig att uppskatta de bekvämligheter vi har i det dagliga livet smile Hoppas det går bra med bilen nu så att du slipper körförbudet smile

Haha, ja du. Nu kan jag säga att jag uppskattar verkligen bekvämligheter som toa o dusch wink
Typ de jag saknade mest hela veckan tongue

De ska nog gå vägen, imorrn kommer en mekaniker som ska försöka fixa damaskbytet medans jag försöker få ihop moppen

Så vi får se hur de går imorrn...

//Jacob

4 663 Inlägg
21 september 2008
hoppas  alla problem löser sig  innan besiktningen big_smile
så ut o meka nu big_smile
mvh robin

4 299 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
hoppas  alla problem löser sig  innan besiktningen big_smile
så ut o meka nu big_smile
mvh robin

De e tveksamt, då måste de lösas under nästa vecka. För från och med idag e de 9 dagar kvar. Men de går ju bussar så de e ju ingen panik. Eller jo iof, har ju praktik vecka 40 o dit kan man typ inte ta buss roll

Jaja, Mike va här idag iaf (mekanikern) o han tog med sig drivaxeln, så jag kommer få tillbaka den me nya damasker på måndag eller tisdag. Därefter så e de byte av oljetrycksgivare. Sen e den färdig för besiktning...

//Jacob

4 299 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
Tja! Nu har jag nyss varit o lämnat nycklarna till Mike (mekanikern) så ska han montera tillbaka drivaxeln imorrn medans jag e i skolan. Orkar inte hålla på med de längre, så de va rätt skönt o lämna iväg den.

Besiktningstid e bokad också till på tisdag, så jag har lite tid på mig att försöka fixa till oljeläckan.
Så de e så läget ligger till just nu. Alltså inte hänt nånting tongue

Men snart så wink
//Jacob

4 299 Inlägg
25 september 2008
Trådstartare
Update: Tja! Nu e bilen fixad, allt e monterat igen.
Har också bytt till plåtfälgar i fram, vilken skillnad de blev. Inga vibrationer i ratten alls smile Så de e extremt skönt.

Dock har bilen läckt t drygt en halv liter olja när den stått uppallad hmm De innebär då att de e INTE oljetrycksgivaren som jag trodde förut. De e påfyllningen då förmodligen som läcker, så de ska lösas. Men så länge den står i nerförsbacke me fronten neråt så läcker den inte wink

De e vad jag har o komma med, ska se om jag kan få till nåra bilder nån dag. Kanske nån bild på utsidan så ni får se hur racig bilen ser ut me plåtisarna tongue

//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 september 2008
Sköt att den är ihop nu igen smile

Tråkigt bara  me oljelekaget.. men det fixar ju du smile

Hare bra! // Kim

4 299 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Sköt att den är ihop nu igen smile

Tråkigt bara  me oljelekaget.. men det fixar ju du smile

Hare bra! // Kim

Japp, asskönt smile Nu behöver jag inte ta bussen längre wink hehe

Jo, men jag har ju haft de ett tag, men jag ska se om de kanske går att fixa me lite flytande silikonpackning tongue Enkelt o håller för stunden wink

Desamma!
//Jacob

4 299 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Update: Tja! Då e bilen besiktad, självklart kunde den ju inte gå igenom utan anmärkning.
Så för den här gånen ser att göra listan ut såhär:

1. Motor, oljeläckage
2. Glapp spindelled
3. Handbroms otillräcklig (men där finns de ju en anledning roll)

Jaja, sånt e livet. Ska beställa delar nu så får vi se när jag får dom...
Har de jävligt tajt me tid just nu så jag hoppas jag kan få de gjort innan de har gått 1 månad hmm Har fortfarande kvar moppehelvetet som jag åkt på backjobb på mad Men så verkar de bli me de mesta jag överhuvudtaget rör.

//Jacob

4 663 Inlägg
30 september 2008
aj de är inte kul att komma till besiktningen o få en massa fel, ja vågar inte besiktia min kommer fan få av slag på hela bilen känns det som i bland big_smile men de är bara att ta nya tag å få bilen o moppen redo big_smile
mvh robin

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
30 september 2008
Trisst med så många anmärkningar, men det där fixxar du på en pisskvart wink

Rock'n Roll

1 997 Inlägg
30 september 2008
Tråkigt med dom felen.... Men de löser du Jacob!

// Fredrik

4 299 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
aj de är inte kul att komma till besiktningen o få en massa fel, ja vågar inte besiktia min kommer fan få av slag på hela bilen känns det som i bland big_smile men de är bara att ta nya tag å få bilen o moppen redo big_smile
mvh robin

Nää, jävligt irreterande. O inte blev de bättre av att jag va stressad som fan, kom ju 8 minuter sent så jag trodde jag hade missat tiden tongue Men dom låg tydligen lite efter så jag kom in ändå smile Förhoppningsvis kanske jag hinner fixa till 2 punkter i helgen, får se hur de blir me oljeläckaget...

TenZer: Japp hmm De va nog fan rekord i antal, men de va ju iaf rätt enkla grejer. Hehe, ja de går nog snabbt, fick ju en bra att veta också. Men den fixade jag innan jag började jobba igår big_smile

isak90: Jo, sånna där smågrejer som bara e irreterande... Jag hoppas de iaf roll

För övrigt så skickades en ny spindelled idag från speedparts, så den borde dyka upp till fredag. Ska försöka jobba ihop lite extra timmar nu så jag kan åka tidigare på fredag så jag kan hämta ut skiten också tongue

//Jacob

4 663 Inlägg
1 oktober 2008
du låter som du är as stressad sad     försök att ta en dag i sänder och lös en sak i taget så ska du se att det löster sig wink
mvh robin

4 299 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
du låter som du är as stressad :(     försök att ta en dag i sänder och lös en sak i taget så ska du se att det löster sig ;)
mvh robin

Njae, stressad e jag inte direkt. Har bara dåligt me tid till o va ledig o fixa me bilen :P
Men de ska nog ordna sig framåt jullovet, då ska jag inte ta på mig fler jobb utan ägna mig åt mina egna prylar ist ;)

//Jacob

4 299 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
Update: Tja! Nu blir de en update me lite bilder wink De va ju ett tag sen...
Bytte idag spindelled på bilen, gick ju som smort big_smile Tog ett tag innan jag kom igång så jag hann inte spänna handbromsen hmm Va o plockade upp en båt nämligen, o de drog ut på tiden så jag kom igång lite sent.

Gick rätt lätt o plocka bort, de mesta har ju redan varit av en gång så de satt ju inte så in i helvete som de brukar smile Så efter bara nåra minuter va den gamla spindeln borta.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/476761_c2jzyp.jpg

Den va ju inte lite glapp heller tongue De va verkligen dags för byte. O tro de eller ej, men monteringen gick lika simidigt den tongue Vart ju riktigt glad när allt satt på plats igen utan strul big_smile

Dock märkte jag en lite läskig grej när jag plockade bort hjulet, hörde nått som ramla i marken så fort hjulet lossades från navet yikes

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/476763_lzqzca.jpg

Fästskruvarna som håller fast bromsskivan satt inte så jävla bra :S De har börjat låta konstigt när jag svängt, men jag har hela tiden trott att de va drivknutarna som börjat tacka för sig. Men nää, de va bromsskivan som nästan stack på upptäcksfärd tongue Så skruvarna drogs åt o sen va de dags o provköra big_smile

Inte ett enda missljud big_smile big_smile Så jävla skönt, nu e de bara de nedrans oljeläckaget o späna handbromsen som ska göras. Ska försöka hinna fixa de imorrn så e de bara o besikta nästa vecka smile

De va allt som gjordes idag!

//Jacob

4 663 Inlägg
4 oktober 2008
va skönt att de gick som smort för dig i dag big_smile   lite läskigt att skruven var på upptäcksfärd
se till att fixa de andra me nu big_smile sedan  kan den besiktigas
mvh robin

413 Inlägg
4 oktober 2008
Härligt att du fick nått gjort idag:DLycka till med nästa besiktning då du väl ska ha den:)
Mvh:Andreas

4 299 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
va skönt att de gick som smort för dig i dag big_smile   lite läskigt att skruven var på upptäcksfärd
se till att fixa de andra me nu big_smile sedan  kan den besiktigas
mvh robin

Japp, grymt skönt smile Jag o farsan konstatera att vi kommer fan inte ihåg när de senast gick enkelt me en reperation på min bil tongue
Du de va skitläskigt tongue Fatta om jag tappat hjulet lr bromsverkan lr va fan som helst när jag hade polarens båt på släp yikes HAde inte varit så kul hmm
Ska försöka hinna de imorrn, spänna handbromsen går ju rätt snabbt iaf smile

addesaab: Ja de va grymt skönt smile Tackar, de ska nog gå bra den här gången wink

//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
6 oktober 2008
Shysst att det verkar flyta på hyffsat iallefall smile

Dock så hade det väl inte spelat någon roll nu när den där skruven lossnat då dina hjulbultar hållt i skivan och går ju in i '"Navet" endel "Tattare" brukar ju ta bort den där lilla skruven då den bara brukar fastna och man får borra ut den osv och sätta på fälgen och dra åt bultarna så hålls skivan kvar med wink

Men känns mycket säkrare ändå att åka med den där skruven där ju tongue

Men kämpa på jacob! blir fin fint smile
mvh Kim

Sök