2689
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

Egenföretagare
2 496 Inlägg
6 oktober 2008
var endel skillnad du wink skönt med nya delar smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 oktober 2008
Gött götti gött gött, som nytt: fast bättre wink

Rock'n Roll

4 299 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Shysst att det verkar flyta på hyffsat iallefall smile

Dock så hade det väl inte spelat någon roll nu när den där skruven lossnat då dina hjulbultar hållt i skivan och går ju in i '"Navet" endel "Tattare" brukar ju ta bort den där lilla skruven då den bara brukar fastna och man får borra ut den osv och sätta på fälgen och dra åt bultarna så hålls skivan kvar med wink

Men känns mycket säkrare ändå att åka med den där skruven där ju tongue

Men kämpa på jacob! blir fin fint smile
mvh Kim

Japp, grejerna bråkar inte särskilt mycke just nu wink

Nää, men kanske riskerar att slå av hjulbultarna om jag skulle tvärnita kanske. Känns iaf säkrare när de sitter på plats tongue Hehe, känner igen de där att man måste borra bort skiten roll

Japp, myycke säkrare tongue

De ska jag! Tackar smile

tsdi: Hehe, aaa tongue Bilen känns mycke fräschare när de monteras wink

TenZer: Hehe, klart de e som nytt wink Besiktat din än??

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 oktober 2008
Rallyhalle skrev:

Nej, men jag fruktar den dagen tongue

Rock'n Roll

4 299 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
TenZer skrev:
Rallyhalle skrev:

Hehe, men måste inte du göra de snart??
De va väll innan sista oktober du skulle göra de...

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 oktober 2008
Rallyhalle skrev:
TenZer skrev:
Rallyhalle skrev:

Jag kör så länge det håller, kommer endå inte ha råd med vintersulor så.... Ställer jag av henne så sparar jag tusenlappar varje månad tongue Tusenlappar som jag kan lägga på mer kräm big_smile
Senast redigerat av TenZer (6 oktober 2008)

Rock'n Roll

1 497 Inlägg
7 oktober 2008
Härligt att du får ordning på bilen smile
Jag skall slakta en rostfri 2,3t -95 i veckan.

Så PMa om du behöver delar wink

4 299 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
TenZer skrev:
Rallyhalle skrev:
TenZer skrev:

Jag kör så länge det håller, kommer endå inte ha råd med vintersulor så.... Ställer jag av henne så sparar jag tusenlappar varje månad tongue Tusenlappar som jag kan lägga på mer kräm big_smile

Ok, iof lär väl de knappast behövas me tanke på vintern häromkring tongue
Tusenlappar tror jag iof inte, men en tusenlapp kanske, lr 2 wink

AxlSam:Japp, de e jäkligt skönt smile
Hmm låter jäkligt intressant tongue PMar dig strax wink

//Jacob

4 299 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
Nu har jag hittat nått jag kanske kan fixa oljeläckan med big_smile
Har praktik nu o de e inte överdrivet tryck i verkstaden nu hmm Har alltid tyckt illa om ekonomi o siffror o grejer wink

Skämt o sido, hade lite tid över till at inte göra nått så jag stog o läste på lite burkar. O hitta en burk som heter Sealing Compound, används som förstärkning till packningar som behöver de smile Skulle nog kunna bli skitbra, de blir lite som gummi när de härdat o de sätter sig som fan på metall big_smile

Visst de e till båtar roll Men de kan nog funka wink Har inte gjort nått annat än, tvättade bilen igår bara o städade ur. Började bli ett berg me muggar o shit i baksätet hmm Så kan de ju inte va...

O idag kom brev från Vägverket sad Dags o betala skatten...

Men i helgen ska jag försöka fixa lite till.
//Jacob

751 Inlägg
15 oktober 2008
Haha du kan fan inte ha en så fin bil skitig big_smile o skatten e alltid lika rolig att betala:rolleyes:

4 299 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Owla skrev:
Haha du kan fan inte ha en så fin bil skitig big_smile o skatten e alltid lika rolig att betala:rolleyes:

Nae, egentligen inte roll Men så blir de när man inte har nån fritid wink
Nää fy fan, de värsta jag vet sad Betalde precis skiten...

4 299 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
Fick lite klagomål på att de inte uppdaterats på länge här tongue Men de har ju å andra sidan inte hänt ett piss mer än att jag tankat o tvättat bilen smile Men jag passade på att ta lite bilder nu när jag ändå va ute o åkte.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/485691_x3u1kl.jpg
Så som bilen ser ut i dagsläget...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/485692_r00zms.jpg

Som ni ser så har de inte hänt nånting tongue Kom på nu att jag iof kunde passat på o ta bilder på skuffen roll
Jaja, kommer bilder på vad jag har o göra inne i bilen också hmm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/485693_puz7n1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/485694_3ilcie.jpg

Har lite o göra där inne också som sagt. Ena lyktglaset i dörren e paj också, men på måndag skickas ett nytt sådant till mig smile Då kommer de också komma nåra grejer till som kommer bli kanon på bilen wink Men vad de är får ni se då...

Nu kanske jag skulle passa på o spänna handbromsen, får se om jag orkar tongue

//Jacob

4 663 Inlägg
18 oktober 2008
ser jätte bra ut big_smile  nu blir man nyfiken på vad du har beställt big_smile
mvh robin

956 Inlägg
18 oktober 2008
Rallyhalle skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/485691_x3u1kl.jpg
Så som bilen ser ut i dagsläget...

Ser ut som du varit ute o börnat som fasen, och sedan slängt på ett par plåtisar!big_smile

4 299 Inlägg
18 oktober 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
ser jätte bra ut big_smile  nu blir man nyfiken på vad du har beställt big_smile
mvh robin

njae, jättebra vill jag väl inte påstå tongue Fattas 2 alufälgar, en hel dörr o vingen. Sen ser de nog bra ut wink
Hehe, de får ni se nästa vecka smile

Gladder9991 skrev:
Ser ut som du varit ute o börnat som fasen, och sedan slängt på ett par plåtisar!big_smile

Haha, ja du. Om de vore så väl tongue
Kan ju säga att jag verkligen saknar mina 17"are i fram sad Så jävla dåligt grepp me plåtisarna... Fula e dom också wink

//Jacob

4 299 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Har haft lite problem med min ena larmdosa, den har vägrat o ge nån signal. Så den har ju blivit reservnyckel o mer me de har de inte blivit. Men nu har dosan jag använder börjat larva sig o verkar ha bytt kod hmm Dessutom verkar inte knapparna ha kontakt då den ger signal i omgångar.

Plockade ner den som alltid varit trasig, o jag har nog hittat felet tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/487629_xiab5o.jpg

När jag öppnade den så ramla den vita lilla grejen ut, inte så konstigt om den inte funkar när grejerna inte sitter fast roll
Så en ny larmdosa måste köpas... Har jag larm vill jag fan använda de också wink

Fick ett PM av AxlSam nyss, nu e ett paket på väg till mig me lite prylar big_smile Får se när jag hinner hämta ut de, senast fredag iaf smile

Så här e läget just nu, ska se om jag kan hinna fixa handbromsen imorrn på lunchen. De e ju inte många dar kvar innan körförbud tongue

//Jacob

1 497 Inlägg
21 oktober 2008
Rallyhalle skrev:
Har haft lite problem med min ena larmdosa, den har vägrat o ge nån signal. Så den har ju blivit reservnyckel o mer me de har de inte blivit. Men nu har dosan jag använder börjat larva sig o verkar ha bytt kod hmm Dessutom verkar inte knapparna ha kontakt då den ger signal i omgångar.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/487629_xiab5o.jpg

När jag öppnade den så ramla den vita lilla grejen ut, inte så konstigt om den inte funkar när grejerna inte sitter fast roll
Så en ny larmdosa måste köpas... Har jag larm vill jag fan använda de också wink

Fick ett PM av AxlSam nyss, nu e ett paket på väg till mig me lite prylar big_smile Får se när jag hinner hämta ut de, senast fredag iaf smile

Så här e läget just nu, ska se om jag kan hinna fixa handbromsen imorrn på lunchen. De e ju inte många dar kvar innan körförbud tongue

//Jacob

Hur uppenbarar sig problemet med larmdosan?
När du trycker på knappen larmar den på och blinkersen blinkar, men centrallåset går inte ner?

// Axel

4 299 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
AxlSam skrev:
Rallyhalle skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/487629_xiab5o.jpg

//Jacob

Hur uppenbarar sig problemet med larmdosan?
När du trycker på knappen larmar den på och blinkersen blinkar, men centrallåset går inte ner?

// Axel

När jag trycker på knappen surrar den i omgångar, oftast har den låst o blinkat som den ska. Men på senaste tiden har de inte hänt nånting. Ungefär som att den plötsligt bytt kod.

1 497 Inlägg
21 oktober 2008
Bytt kod kan den ju inte ha gjort wink
Men det händer alltså inget alls när du trycker på knappen
nu för tiden?

4 299 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
AxlSam skrev:
Bytt kod kan den ju inte ha gjort wink
Men det händer alltså inget alls när du trycker på knappen
nu för tiden?

Nää tongue jag vet...
Nope, inte ett piss. Kom på att farsan hade samma problem me ett likadant larm på en likadan bil. Vi fick programera om dosan 3 ggr innan vi köpte en ny o då funkade allt igen. Enda skillnaden e att min dosa skickar signal i omgångar, ska nog plocka isär o se hur den ser ut inuti.

Du råkar inte veta nått tips på vad de an va?? smile

Sök