Update: Ja nu har jag felsökt lite i varför slutsteget går i "Protection"-läge.
Började med att kolla anslutningarna och inget fel på dom. Märkte att så länge man höll sig till väldigt låg volym så höll det igång.
Hittade inget fel så då började jag koppla ur högtalarna, började med basen och då kunde jag helt plötsligt spela max. Konstigt tänkte jag, kanske har blivit för mycke för steget så att högtalarna som e påkopplade tar för mycke effekt.
Testade nu med att koppla bort 6*9orna och bara köra basen. Vips så slockna steget och protection-lampan började lysa. Jaha, där va felet, bara att ta sig till Arninge till MDS för och se vad dom säger.
Själva basen plockades ur lådan och då luktade skiten bränt

Med andra ord bränd talspole...
Men bara för att se att det verkligen va så, så plockades talspolen ur. Fyy fan va äckligt den luktade!!!
Men det är ju då att bara byta ut skiten, och eftersom det felet inte är produktinsfel så är det bara att öppna plånboken
Fick dock ett riktigt bra Goodwill-pris på en MDS FRR som jag nu ska köra med istället

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/514931_aw6kdc.jpg]()
Så nu ska jag önska mig en kondning i julklapp

Anledningen va nämligen att jag spelat för högt när bilen stått på tomgång eller varit avstängd. Det hade jag fan ingen aning om

Man lär sig nått nytt varje dag!
Måste säga också att MDS i Arninge är ju grymma på kundhantering, jäkligt sjyssta killar som jobbar där

Och framförallt så vet dom ju vad dom håller på med. Så det är ett hett tips för er som bor här omkring!
Så nu ska jag snart ut och montera den nya och se hur den låter

//Jacob