3891
Sök

Rallyhalles Saab 9000 CS {Projekt}

4 299 Inlägg
28 november 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
nice med en tvätt  =D måste fan tvätta min med har inte tvättat den sedan ......typ augusti.
det blev riktigt  blankt o fint med hammarlacken  ;)
har själv ingen anning hur dyr vajern är.
mvh robin

Japp, de va skönt att äntligen få de gjort :P
Ja de blev kanon med hammarlacken, nu gör de inget om man skulle råka se skiten genom gallret på grillen ;)

isak90 skrev:
Haha, känner igen de där med att de ibland går lite för länge mellan tvättarna
Ren blev den iaf!
Lite färg skadar aldrig!

// Fredrik

Ps. har lagt upp bild på bilen i min tråd nu med.. Ds.

Hehe, jo de blir ju så ganska lätt :P
Japp, de blev den verkligen :D Kom dock på att jag tog ju fan ingen bild på bilen när den va ren, bara dörrgången :P
Nää de är aldrig fel :)

Ok, ska ta en titt...
//Jacob

4 299 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
Update: Tja! Som ni vet har jag en dörr stående som ska ersätta den bucklade. Den har jag börjat plocka ner lite för att fräscha till några smågrejer. Då plockades dels rutorna ur, och idag var jag iväg till mekonomen big_smile Där köptes det här in...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/511858_0i0g5u.jpg

Nån som ser vad det här är wink
Slutade med att rutorna nu ser ut så här big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/511860_fn4xpl.jpg

Svarta och fina är dom nu big_smile Dock måste jag göra om den stora rutan hmm Mot slutet så vart det inte så jättebra... Vart långa luftbubblor, dessutom gick filmen sönder lite grann så det är ett litet ljust hål i nederkant.

Den lilla rutan vart kanon i alla fall smile Men filmen måste ju förslutas på nått sätt mot rutan så att den inte dras upp när man hissar upp rutan. Nån som har nått bra tips, har fått ett tips om att ta lite klarlack på en liten pensel och pensla runt rutkanten... Är det bra??

Kom gärna med lite tips smile
Imorgon fortsätter jag nog med toningen och gör om den stora rutan, sen får vi se vad som händer på tisdag wink

//Jacob

4 663 Inlägg
30 november 2008
nice med toning big_smile  funderar själv på att köpa solarplexius  istället för solfilm
ja vet inte vad du kan använda för att försluta flimen på rutan
mvh robin

430 Inlägg
30 november 2008
Säkert att det behövs förslutas då? Har biltemas avtagbara billigast möjliga på min och den behöver man inte göra något med iaf. sitter kvar fint ändå och har gjort minst 4månader så...

Annars kanske värmepistol kan vara något? Krympa filmen liksom.

645 Inlägg
30 november 2008
Så länge du fått filmen tätt mot rutan så behövs inget mer sen för att den ska sitta när du hissar dom upp och ner. Hade inga såna problem när jag tona rutorna på min gamla 740.

4 299 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
nice med toning big_smile  funderar själv på att köpa solarplexius  istället för solfilm
ja vet inte vad du kan använda för att försluta flimen på rutan
mvh robin

Japp, de blir asnice smile Ok, jag kollade också på de förrut. Gillar dock inte att man inte kan öppna rutorna, så det blev riktig film istället wink
Nää, men det verkar tydligen som att det inte behövs smile

megaman_k: Ok, då kanske det inte behövs då smile Låter det få torka lite till då, kanske bara är lite fukt som behöver dunsta.

Japp, får testa med det om det inte sätter sig ordentligt smile
Tack för tipsen!

Quantic: Ok, jag får väl testa det då. Bara att tona om i värsta fall tongue
Tackar för infon smile

I övrigt så har jag gjort om den stora rutan, bara några små små grejer som inte syns big_smile
Så den vart kanon!

//Jacob

Saab älskare!
4 597 Inlägg
30 november 2008
Fan va perfekt med toning big_smile hoppas det funkar bra med lite farthållare sedan med smile o lite lister o sånnt ^^ hoppas bara du får värmesystemet o hålla lite tätt.. om det nu var de dvs tongue men som sagt, grymmt fin blir din ju, o nu ska jag inte klaga efter att du tvättat bilen med wink hehe

hare gött big_smile //funkiee

907 Inlägg
30 november 2008
Rallyhalle skrev:
Update:
Den lilla rutan vart kanon i alla fall smile Men filmen måste ju förslutas på nått sätt mot rutan så att den inte dras upp när man hissar upp rutan. Nån som har nått bra tips, har fått ett tips om att ta lite klarlack på en liten pensel och pensla runt rutkanten... Är det bra??

Kom gärna med lite tips smile
Imorgon fortsätter jag nog med toningen och gör om den stora rutan, sen får vi se vad som händer på tisdag wink

//Jacob

genomskinlig nagellack brukar jag använda

4 299 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
Funkiee skrev:
Fan va perfekt med toning big_smile hoppas det funkar bra med lite farthållare sedan med smile o lite lister o sånnt ^^ hoppas bara du får värmesystemet o hålla lite tätt.. om det nu var de dvs tongue men som sagt, grymmt fin blir din ju, o nu ska jag inte klaga efter att du tvättat bilen med wink hehe

hare gött big_smile //funkiee

Japp, pricken över i:et wink
De hoppas jag med, ska ringa saab imorrn och kolla vad vajern kostar...
Jo det är det som läcker, men just nu är det tätt smile
Tackar! smile Nää du skulle bara våga, jag vet vart din brevlåda bor wink

primeramannen: Okej, får väl kanske ta o sno lite av syrran isf om de behövs tongue

//Jacob

4 299 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
Update: Tja! Idag va jag ledig så jag har gjort lite grann me bilen smile
Började med att montera dom tonade rutorna, blev ju helt kanon big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/513127_k1nhno.jpg

När jag märkte hur snabbt det gick så plockade jag bort rutorna på andra sidan o slängde på toningen på dom o sen montera tillbaka dom smile Bara bakrutan kvar, men jag behöver köpa en till rulle då tror jag hmm

Sen när jag ändå va ute och höll på så passade jag på att göra ett försök med dimljusen smile
Tänt va det här! tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/513131_dfi8u4.jpg

Och otroligt nog så fick jag det att funka smile
Nu återstår bara att montera tillbaka dörrklädseln på ena bakdörren som vägrade göra som jag ville tongue
Men det tar jag någon annan dag när jag orkar...

De va allt som gjordes idag!
//Jacob

1 997 Inlägg
2 december 2008
Toning e alltid snyggt! smile

Gött att de lyser nu då wink

// Fredrik

4 663 Inlägg
2 december 2008
det funkar big_smile nu måste du vara gla va ? vill ha lite hel hets bilder sen när du tonat bakluckan me  så ja får se om ja ska beställa solarplxius lr ej
mvh robin

4 299 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
isak90 skrev:
Toning e alltid snyggt! smile

Gött att de lyser nu då wink

// Fredrik

Japp, blir altid mycke bättre när de kommer på smile

Hehe, japp, bara den där jävla varningsblinket kvar o fixa tongue

Saab_Robin: Japp, "Nu e han glaa" som lotto-trollkarlen brukar säga wink
Helhetsbilder kommer, men lär nog dröja lite innan jag slänger på film på bakluckan också. Så jävla jobbig ruta tongue

Om vi säger så här, vill du kunna öppna dina rutor så köp inte solarplexius. Öppnar du inte rutorna särskilt ofta så kan du lika gärna köpa sånna....

//Jacob

4 299 Inlägg
3 december 2008
Trådstartare
HJÄLP!!
Nu blev det jobbigt, nu har jag ingen bas eller fungerande 6*9or sad
Slutsteget har helt plötsligt bestämt sig för att börja gå i "protection"-läge...

Vad kan de då vara för fel?? Läste i någon tråd om att ohmen på högtalarna kan bli fel och att slutsteget då slår av. Men de vore väl konstigt att det då fungerar i ett par månader och sen plötsligt blir de fel??

Just det, det fungerar förresten i nåra sekunder när stereon gått igång men de kommer inte mycket ur högtalarna trots att de är bra uppskruvat... Nån anslutning tro??

Kom gärna med lite tips på vad som kan vara fel smile

//Jacob

1 997 Inlägg
3 december 2008
Kolla alla anslutningar o kablar? är nog de ända jag kan komma med nu..

Lycka till!
// Fredrik

4 663 Inlägg
3 december 2008
skulle nog säga samma sak som Isak90   kola så att jord, remote och sådan sitter som berget
mvh robin

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
3 december 2008
Nu börjar det ju lira lite medvind iallefall smile

Vart skitfint me tvätten big_smile

Shysst me lyse med, dock tråkigt de där me vajern och nu problemet med slutsteget..

Men kan det  inte vara så att bara "Remote" eller signal kabeln sitter löst eller glappar, brukar ju lysa en lampa då, annars vettefan, inge annat kan det ju vara än om en kabel sitter lite löst..

Hoppas det löser sig!
mvh Kim

4 299 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
isak90 skrev:
Kolla alla anslutningar o kablar? är nog de ända jag kan komma med nu..

Lycka till!
// Fredrik

Saab_Robin skrev:
skulle nog säga samma sak som Isak90   kola så att jord, remote och sådan sitter som berget
mvh robin

Har gjort det och det var inte riktigt så enkelt sad Kommer strax en förklaring.

kimpan_90 skrev:
Nu börjar det ju lira lite medvind iallefall smile

Vart skitfint me tvätten big_smile

Shysst me lyse med, dock tråkigt de där me vajern och nu problemet med slutsteget..

Men kan det  inte vara så att bara "Remote" eller signal kabeln sitter löst eller glappar, brukar ju lysa en lampa då, annars vettefan, inge annat kan det ju vara än om en kabel sitter lite löst..

Hoppas det löser sig!
mvh Kim

Tjohej du, inte ropa hej för tidigt wink

Hehe, ja de vart grym skillnad tongue Farsan kom in och sa "det måste vara nått fel på din bil".
Jag: Vadårå?? (skitskraj för vad som nu hänt roll )
Pappa: Den blänker ju tongue

Som jag sa till Fredrik och Robin, riktigt så enkelt va de inte tyvärr sad För nog fan fanns det fler anledningar hmm

Lösningen kommer strax wink
//Jacob

4 299 Inlägg
5 december 2008
Trådstartare
Update: Ja nu har jag felsökt lite i varför slutsteget går i "Protection"-läge.
Började med att kolla anslutningarna och inget fel på dom. Märkte att så länge man höll sig till väldigt låg volym så höll det igång.

Hittade inget fel så då började jag koppla ur högtalarna, började med basen och då kunde jag helt plötsligt spela max. Konstigt tänkte jag, kanske har blivit för mycke för steget så att högtalarna som e påkopplade tar för mycke effekt.

Testade nu med att koppla bort 6*9orna och bara köra basen. Vips så slockna steget och protection-lampan började lysa. Jaha, där va felet, bara att ta sig till Arninge till MDS för och se vad dom säger.
Själva basen plockades ur lådan och då luktade skiten bränt sad Med andra ord bränd talspole...

Men bara för att se att det verkligen va så, så plockades talspolen ur. Fyy fan va äckligt den luktade!!!
Men det är ju då att bara byta ut skiten, och eftersom det felet inte är produktinsfel så är det bara att öppna plånboken sad

Fick dock ett riktigt bra Goodwill-pris på en MDS FRR som jag nu ska köra med istället smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/514931_aw6kdc.jpg

Så nu ska jag önska mig en kondning i julklapp big_smile Anledningen va nämligen att jag spelat för högt när bilen stått på tomgång eller varit avstängd. Det hade jag fan ingen aning om tongue
Man lär sig nått nytt varje dag!

Måste säga också att MDS i Arninge är ju grymma på kundhantering, jäkligt sjyssta killar som jobbar där big_smile Och framförallt så vet dom ju vad dom håller på med. Så det är ett hett tips för er som bor här omkring!

Så nu ska jag snart ut och montera den nya och se hur den låter smile
//Jacob

1 997 Inlägg
5 december 2008
Fan va skönt att de löste sig då! Den ser riktigt smarrig ut den basen tongue

Glöm nu inte bilder o kanske nån liten film? wink

// Fredrik

Sök