TTTTT skrev:
jag vet xakt vad mustanger kostar,dom kostar från 70 lax upp till en mille. (Vissa är galna)Generellt sätt så är det jävligt billigt med delar till gamla yankies, iaf om man jämför med delar till lite nyare europeer och japsar. men det jag reagerade på var att du skrev " när det börjar kosta 150 000 i modifikationer"! han undrade om ett motor byte och inget annat, det kommer inte ens komma i närheten av dom siffrorna du nämner! Vad din bekant har gjort med sin nova har jag ingen aning om, men 200 kakor på bara väghållningen är nåt jag betvivlar. För jag antar att han inte försöker bygga en banbil av en combi.
Killen var stenrik och ville ha en rejäl vägbil, det var allt.
Jag drog på kanske lite mycket, men runt 50 - 70 tusen kan det kosta om man ska sätta ner en volvo femma i en jänkare och det mesta går fel. Om man vet vad man gör så kan det gå bra. Men allting beror ju egentligen på erfarenhet, eller hur?
På tal om Novan, ny motor, växellåda och ett bakaxel ras. Men den kan ta en rondell i 110 iaf, om det är något att skryta om.
Senast redigerat av Siarnaq (14 februari 2008)
Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.