Låsproblem: Lås på förardörr fungerar inte

saibot83
1 maj 2008 · 26 Inlägg

Jag som är amatör!
Har köpa bil för några månader sen och låsproblem fanns redan, fick betalar mindre så.. men jag har inte ta itu med det, Den går inte att låsa upp på föraredörren.. MEN går att låsa dörren då det är c-lås som bara fungerar på förardörren, alltså måste jag gå till passages dörren för att låsa upp och sen måste jag krypa till föraredörren för öppen den eller klättra genom bil och satt mig på föraresidan, det är ganska tröttsam när man inte tänker på och gå fram till "feldörr" och kommer på att man kan inte öppen den.
Till sak, jag skulle vilja veta hur man ska fixa det har ej lust lämna den på verkstad och enliga gubbe jag köpa av är det lätt att fixa men jag vet ingenting så..

saibot83
5 maj 2008 · 26 Inlägg

Ingen som kan tips mig???

richardoo290 VOLVO for life..
6 maj 2008 · 2 113 Inlägg

smörj med 5-56 ?

Aero T16
13 maj 2008 · 1 327 Inlägg

Går nyckeln att vrida i låset eller är det stumt hela låset?

Phaetoon
13 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Låter ju lite konstigt att du kan låsa dörren, men inte låsa upp den?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
saibot83
12 augusti 2008 · 26 Inlägg

Ja bilen var inne på service å verkstad sa att lås måste byta.. och det har jag inte ännu fixa.. orkar ej och har blir liksom van att öppen på andra sidan...

Starfighter92
7 oktober 2010 · 2 Inlägg

Jag har nästan samma problem, det går att vrida nyckeln i förardörren för att låsa upp men att låsa är den helt stum??? fattar inget och det blev så av sig själv?! Äger en Mercedes Benz 190E -87 med centrallås. SNÄLLA Hjälp uppskattas! =O

BMW 525i E61 "Nightfury" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang