3860
Sök

Tipps. hur jag ska sänka min golf 2 -86 på lättast å biligaste sätt?

17 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
hej. har tänkt att lägga min golf på en nevå som ser skaplig ut.ska man lägga ut på sänknins fjädrar eller funkar det att kapa dom. en sänkning satts sänker ju 40 mm eller har jag fel? finns det fjädrar som sänker mer ?

16 197 Inlägg
21 februari 2009
fredde_00 skrev:
hej. har tänkt att lägga min golf på en nevå som ser skaplig ut.ska man lägga ut på sänknins fjädrar eller funkar det att kapa dom. en sänkning satts sänker ju 40 mm eller har jag fel? finns det fjädrar som sänker mer ?

ja köpte sänkkit på dalhems.. sänkte 60 fram å 40 bak... kosta 2900 INKL stötdämpare.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Xenoholic
2 559 Inlägg
21 februari 2009
Till golf finns väl 60 mm sänkningssats. smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Living the good Life!
585 Inlägg
21 februari 2009
Värm upp fjädrarna tills du har höjden du önskar dig sen kyler du fjädern när du e klar...

When the flag drops, the Bullshit stops.

16 197 Inlägg
21 februari 2009
AudiZack skrev:
Värm upp fjädrarna tills du har höjden du önskar dig sen kyler du fjädern när du e klar...

sen blir väghållningeen å fjädringen helt kass... 2900 så får du allt nytt å SERIÖST.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Living the good Life!
585 Inlägg
21 februari 2009
evilaudio skrev:
AudiZack skrev:

sen blir väghållningeen å fjädringen helt kass... 2900 så får du allt nytt å SERIÖST.

Mitt sätt är lättast och billigaste:P (jag förstår vad du menar och du har rätt evilaudio)

// zacke

When the flag drops, the Bullshit stops.

Med lem
1 127 Inlägg
21 februari 2009
AudiZack skrev:

Fjäderstål är härdat, gör du detta kommer härdningen gå ur och bilen kommer gunga mer än original, kapa iställlet..

122 Inlägg
21 februari 2009
bort med däcket? och dit med vinkelslip ?

What you doing?

17 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
81an skrev:
kapa bara..

men hur många varv kan man kapa för den ska gå igenom besiktningen?

Sök