Få ner effekten i marken med en framhjulsdriven bil?

zijaa Bilmekaniker
20 februari 2009 · 1 354 Inlägg

Man kan byta diff så den spinner mindre, men den bli segare än original wink

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
camaro67 Meister
20 februari 2009 · 6 763 Inlägg

zijaa skrev:
Man kan byta diff så den spinner mindre, men den bli segare än original wink

Varför skulle den bli segare för? Men visst är en diffbroms a och o om man ska kunna få bra starter

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Hammarslag Inläggskritiker
20 februari 2009 · 990 Inlägg

zijaa skrev:
Man kan byta diff så den spinner mindre, men den bli segare än original wink

Segare än orginal ? aldrig, får ju 100ggr mer grepp med en rejäl diff = bättre acc

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Fr3ddan
20 februari 2009 · 204 Inlägg

zijaa skrev:
Man kan byta diff så den spinner mindre, men den bli segare än original wink

snarare tvärt om då diffen slipper vela mellan höger och vänster då det är 100% på båda hjulen

The530
24 februari 2009 · 25 Inlägg

en väl innställd diff funkar så att det drar på det hjulet som har sämst fäste men lägger över beroende på vad för diff och hur den är "ställd" spännd" över kraft på den sidan som det är bättre fäste på

CarpeDiem German Engineering
24 februari 2009 · 9 081 Inlägg

Allt går wink Om man har tid och pengar smile

//CarpeDiem

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang