3063
Sök

Chippa eller byta bil?

36 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
hejsan kamrater, jag har ett problem! jag har en s40 2,0t som gått 24000 mil för mig är det väldigt långt men jag funderar på att chippa den eller köpa en ny bil med mer pollar.. frågan lyder, E det säkert att chippa en som gått så långt eller ska man fundera på en ny bil?

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
24 maj 2009
Beror helt på hur bilen är skött....

Allt för den där jävla hatten!

645 Inlägg
24 maj 2009
Så länge bilen är skött med servicar o så ska det väl inte vara några problem o chippa. Går bilen bra i övrigt?

36 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
det som jag är lite orolig över e att det knastrar i motorn någonstans och det har gjort det i ett år snart sen jag köpte den.

5 Inlägg
24 maj 2009
Ta reda på var det där knastrandet beror på innan du går vidare. Hade jag varit dig så hade jag felsökt problemet i samband med att det uppstod för att på sådant sätt förebygga ett allvarligare problem, om nu läget skulle vara så.

36 Inlägg
24 maj 2009
Trådstartare
så problemet e ju också att jag inte vet varifrån det knastrar men det låter som att det e nån stans där värmeskyddet e bak på motorn!

5 Inlägg
24 maj 2009
Boomb skrev:
så problemet e ju också att jag inte vet varifrån det knastrar men det låter som att det e nån stans där värmeskyddet e bak på motorn!

Kolla så det sitter fast ordentligt. Kan kanske vara en motorkudde som gått sönder?

371 Inlägg
25 maj 2009
Sprinten som håller fast wg-armen kan också få för sig att skapa oljud wink

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

Sök