5794
Sök

Bogsera utan diffklump?

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
5 december 2009
Trådstartare
Går det..det borde gå ju..går det även utan drivaxlarna?

Mvh Christian

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 december 2009
Ja det är klart, bara inte hjulnaven sitter fast i drivaxlarna. Typ en del bakhjulsdrivna bilar brukar inte gilla om drivaxlarna är lösa.
Men är det en fwd bil funkar det.

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

1 062 Inlägg
5 december 2009
på vad för bil?

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Volvo 740 glömde skriva det tongue Gle 86

Mvh Christian

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Kan man köra med bara drivaxlarna i eller ska man ta ut dom med kanske?? går hjulen på utan drivaxlarna?

Mvh Christian

160 Inlägg
6 december 2009
criller skrev:
Kan man köra med bara drivaxlarna i eller ska man ta ut dom med kanske?? går hjulen på utan drivaxlarna?

Det går inte för att naven sitter på drivaxlarna och om du tar bort drivaxlarna så tar du bort naven och då har du inget att skruva dit hjulen på

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
6 december 2009
Jeppster skrev:
criller skrev:

Det går inte för att naven sitter på drivaxlarna och om du tar bort drivaxlarna så tar du bort naven och då har du inget att skruva dit hjulen på

Lägg en SJ-pall med ett par hjul under baken på bilen. XD
Nej, nu är jag övertrött. Gonatt. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Opelmadness skrev:
Jeppster skrev:
criller skrev:

haha...

Ok men då kör jag med drivaxlarna då wink det borde gå utan diffen eller?

Mvh Christian

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
6 december 2009
criller skrev:
Opelmadness skrev:
Jeppster skrev:

haha...

NOPE! för då tar du ju väck den inre lagringen på drivaxlarna.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
hotrodder skrev:
criller skrev:
Opelmadness skrev:

haha...

NOPE! för då tar du ju väck den inre lagringen på drivaxlarna.

Ok..blir till att lossa diff på skroten då hmm

Mvh Christian

Smålänning
7 887 Inlägg
6 december 2009
Men var e den som ska vara där yikes

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
twin_cam skrev:

Den finns..men vi vill ta bort den när vi skrotar den för det är en aga diff..så man slipper svetsa om sen i framtiden.

Mvh Christian

4 001 Inlägg
6 december 2009
criller skrev:
twin_cam skrev:

Den finns..men vi vill ta bort den när vi skrotar den för det är en aga diff..så man slipper svetsa om sen i framtiden.

varför lägga ner det jobbet? det är ju inte säkert att ni får rätt lager/flankspel om ni flyttar diffen mellan olika axlar och så svårt är det inte att svetsa

om bilen ändå ska skrotas så är det bara att bogsera den utan diffklump

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Darth Vader
1 644 Inlägg
6 december 2009
Att svetsa en diff är ju inte precis en krävande process, kör bort skiten och svetsa en ny. Om det hade varit en riktigt diff emd diffspärr hade jag kanske förstått det, för det är ju hårdvaluta till 2/7/940 wink

Braaaaap?

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
Ok..ja det lutar faktiskt åt att skita i den diffen tongue orka ligga på skroten o skryva tongue

Mvh Christian

761 Inlägg
6 december 2009
ska bilen bara till skroten så går det nog, blir extrem belastning på yttre hjullagerna, men det klarar nog en mil eller nått.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
6 december 2009
Köpte min vinterhäck med låst baxaxel (pinionglagret skuret och drevet fastkilat mellan huset och kronhjulet) så vi slet ut drivaxlarna 20cm, plockade ur diffen och petade dit drivaxlarna igen. Lät konstigt och hjulen stod väl sådär rakt (mycket märkligt tongue) men vi klarade oss de 10km vi skulle till garaget och bytte komplett axel smile
Troligtvis kommer du ha ihjäl både axel och lager genom detta men bilen är flyttbar iaf smile

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
6 december 2009
Trådstartare
bumpe skrev:
Köpte min vinterhäck med låst baxaxel (pinionglagret skuret och drevet fastkilat mellan huset och kronhjulet) så vi slet ut drivaxlarna 20cm, plockade ur diffen och petade dit drivaxlarna igen. Lät konstigt och hjulen stod väl sådär rakt (mycket märkligt tongue) men vi klarade oss de 10km vi skulle till garaget och bytte komplett axel smile
Troligtvis kommer du ha ihjäl både axel och lager genom detta men bilen är flyttbar iaf smile

Ok det är lite längre ca 4 mil så det kanske inte är så bra haha

Mvh Christian

761 Inlägg
7 december 2009
sätt dit skivorna och oken bak bara, så håller dom emot lite och hjälper lagerna, ska nog vara lugnt, skiter det sig är det bara att fortsätta köra och helt enkelt släpa bilen smile

Sök