5769
Sök

Får man på 15" fälgar på en s14a?

Meister
6 763 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Tjenare.
Kommer snart att få hämta min s14a i hamnen i göteborg men jag har svårt att få tag på någon som kan köra bilen på kärra så jag funderar på om jag ska sätta vinterdäck på bilen och köra den hem. Men då är frågan om jag får på ett par 15" eller om de tar i bromsarna?

KHRacing
8 december 2009
Du får lagligt köra hem den på sommardäcken, väl värt att tänka på.

Gäller samma regler för dig som importerar en bil, som för de i Sverige som mitt i vintern skall köra genom tysklnad & bara har svenska dubbdäck på sin bil vintertid - de sätter på sommardäcken lagligt & kör genom hela sverige om så är fallet.

men tänk på att du bara kan teckna trafikförsäkrning på chassienummret.

mvh K

Meister
6 763 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
KHRacing skrev:
Du får lagligt köra hem den på sommardäcken, väl värt att tänka på.

Gäller samma regler för dig som importerar en bil, som för de i Sverige som mitt i vintern skall köra genom tysklnad & bara har svenska dubbdäck på sin bil vintertid - de sätter på sommardäcken lagligt & kör genom hela sverige om så är fallet.

men tänk på att du bara kan teckna trafikförsäkrning på chassienummret.

mvh K

Tackar. Är det bra väglag när den kommer så kör jag den på sommarhjulen men jag törs inte göra det om de är dåligt. Men vore roligt om någon visste om det går att få på 15". Och det vore kanon om någon kunde mäta hur stort centrumhålet är big_smile

7 120 Inlägg
8 december 2009
15" på bilden, men det kan vara en 240sx N/A med mindre skivor. 16" fälgar är ju ändå original på turbomodellerna så vetifan om det går. tongue
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/2692/4001/6729500016_large.jpg

Meister
6 763 Inlägg
8 december 2009
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
15" på bilden, men det kan vara en 240sx N/A med mindre skivor. 16" fälgar är ju ändå original på turbomodellerna så vetifan om det går. tongue
http://carphotos.cardomain.com/ride_ima … _large.jpg

Okej. Man kanske skulle leta reda på ett par 16" med vinterdäck på ifall att. Fälgarna kommer ju att användas senare iaf big_smile

Sök