Kjolpaket - Hur skall jag fixa skarven?

Nilsson91
15 november 2009 · 9 Inlägg

Tjenare var och köpte min första bil igår, det blev en Opel Calibra -92!

Bilen var snygg i helhet men tittade man närmare på detaljerna så såg man tex hur de hade fixat skarven för stötfångaren fram. De hade användt sig av svart silikon eller liknande och dragit en remsa vid skarven. De hade inte användt maskeringstejp eller vatten+diskmedel när de hade gjort detta, det såg riktigt fult ut, ojämnt som fan, silikonen är också av en annan nyans än bilens lack.

Finns det något snyggt och billigt sätt att fixa detta på? Man kan ju spackla  och lacka men det kostar säkert en förmögenhet med min inkomst, någ som har några andra förslag?

Nilsson91
15 november 2009 · 9 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/130947/801646_a07egr.jpg
Såhär gjorde de jag köpte bilen av när de skulle fixa skarven.. svart silikon utan maskeringstejp eller vatten+diskmedel.

THEBADGUY Gorgilus addictus
15 november 2009 · 4 740 Inlägg

Usch. Vilken "lagning" dom har gjort.
Men lättast och snyggast bör väl nästan vara att plocka väck stötfångaren, och ta väck silikonet, sen montera det riktigt?

Dvs, justera in det så det sitter som en smäck!

Senast redigerat av THEBADGUY (15 november 2009)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Nilsson91
15 november 2009 · 9 Inlägg

ja det är ju ioförsig ett alternativ smile.. ser lika dant ut på backsidan :S

volvoentusiasten
15 november 2009 · 4 005 Inlägg

hahaha fy fan vad tattigt gjort!

Håller med TheBadGuy. Annars lämna in det till någon "plastare"

Spawner
17 december 2009 · 505 Inlägg

Hmm, det ska ju vara en skarv där, och den ska synas.. tycker det ser riktigt tattigt ut om allt sitter ihop:P
Så ja, plocka bort fronten, peta bort det där guckat och montera tillbaka med en glipa på 1-2 mm...

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang