Skyddsplåt/plast under motor och växellåda på en audi a4 B6 -04

AEN
18 februari 2010 · 686 Inlägg

Är dessa nödvändiga att ha?
Såg idag att jag saknade åtminstone den bakre(tror jag.. vet ej hur långt bak den främre går)... om man öppnar huven så ser man rakt ner till marken genom motorns bakre del... har inte haft möjlighet att se om jag saknar den främre pga snö så jag kommer ej under bilen...

Tack på förhand!
Mvh
Lars

te_wik Forummoderator
19 februari 2010 · 12 813 Inlägg

AEN skrev:
Är dessa nödvändiga att ha?
Såg idag att jag saknade åtminstone den bakre(tror jag.. vet ej hur långt bak den främre går)... om man öppnar huven så ser man rakt ner till marken genom motorns bakre del... har inte haft möjlighet att se om jag saknar den främre pga snö så jag kommer ej under bilen...

Tack på förhand!
Mvh
Lars

Det är bra att ha, de skyddar mot skräp, regn, snö ja allt sådant. Men ett måste är det nog inte, ifall det nu inte är ett krav från bilprovningens sida, men det tror jag ej.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
jonTe
19 februari 2010 · 5 710 Inlägg

De kan även ha en annan funktion och det är att styra luften rätt genom kylpaketet och vidare bakåt genom motorutrymmet för att ventilera detta på rätt sätt.
Jag tycker du skall skaffa en ny.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............
AEN
19 februari 2010 · 686 Inlägg

Absolut det kan ju vara så, men den bakre delen som täcker över bakre delen av motorn samt växellåda borde ju inte ha så mycket med kylning att göra eftersom den sitter långt efter kylaren osv?!?

te_wik Forummoderator
19 februari 2010 · 12 813 Inlägg

AEN skrev:
Absolut det kan ju vara så, men den bakre delen som täcker över bakre delen av motorn samt växellåda borde ju inte ha så mycket med kylning att göra eftersom den sitter långt efter kylaren osv?!?

Kylning för v-låda då?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
AEN
20 februari 2010 · 686 Inlägg

Nu har jag inte sätt det bakre skyddet avmonterat, men det främre har ju "intagshål" för luft, men det bakre är väl bara en formskuren plastbit så vitt jag sätt av bilder... eller? en dyr sådan btw... för att vara en plastbit...

Pilsk
20 februari 2010 · 460 Inlägg

den funkar som ljuddämpning också.. alla har inte det bakre plastet.

AEN
20 februari 2010 · 686 Inlägg

Pilsk skrev:
den funkar som ljuddämpning också.. alla har inte det bakre plastet.

Menar du att vissa modeller av Audi A4 inte har den eller menar du att vissa personer inte har??
Har en 04 S-line...

Pilsk
20 februari 2010 · 460 Inlägg

vissa modeller av a4 har den inte det beror lite på vad man har för motor och växellåda

AEN
20 februari 2010 · 686 Inlägg

Pilsk skrev:
vissa modeller av a4 har den inte det beror lite på vad man har för motor och växellåda

Jag har 1.8T på 190hk S-line -04... Bör den ha skyddet original eller inte om du vet?

Tackar!

Pilsk
20 februari 2010 · 460 Inlägg

jag TROR det är bara dom med automat som har det men ja är inte säker

AEN
20 februari 2010 · 686 Inlägg

Pilsk skrev:
jag TROR det är bara dom med automat som har det men ja är inte säker

Ok... min är 6 vxl manuell.... någon mer som vet?
Känns ju dumt att ersätta något som inte behövs... jag har för mig att det satt en där förut i alla fall...
Lyckades tappa en hylsa förut som ja landade på någonting av plast och inte marken... = den försvann för evigt big_smile

Så jag tror och är ganska säker på att jag haft det... men om någon vet bättre så upplys mig :-)

Tack

Pilsk
20 februari 2010 · 460 Inlägg

Ring till vag som kan kolla om du haft plastet..

Danne_gg KTH Ingenjör;)
20 februari 2010 · 391 Inlägg

jag har 2 bitar plast på min B7a iaf, 6vxl manuell och quattro... Och min främre har gått sönder en del...
Vad kostar plastbitarna om man får fråga?

Four rings to rule them all!
Pilsk
20 februari 2010 · 460 Inlägg

1500 eller nå sånt har ja för mig

Danne_gg KTH Ingenjör;)
21 februari 2010 · 391 Inlägg

löjligt...
Kollat www.bildelsbasen.se?

Four rings to rule them all!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang