7826
Sök

"Elektronisk finbalansering", vilken gummiverkstad kan göra detta i Sthlm?

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
Såg på Euromasters hemsida att det finns något som heter "Elektronisk finbalansering", dvs att även axlar/bromsskivor tas med i balanseringen, förmodligen balanseras däck/fälg en extra gång monterat på bilen(?), http://www.euromaster.se/privatkunder-d … ering.htm. Hur som har varit i kontakt med Euromaster men det verkar inte som om de har nån verkstad som kan bistå med denna tjänst, trots att de rekommenderar den... Vad är vitsen med att sälja en tjänst som ingen kan utföra?big_smile Nåja min fråga är om det finns någon verkstad i Sthlms-trakten (radie 10mil) som kan göra en sådan balansering? Optimalt vore om verkstaden i fråga även har möjlighet att mäta "vägtrycket"...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Känns väll som en onödig sak att göra på en vägbil ? smile
Men nej, vet inte om någon gör det smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

597 Inlägg
19 april 2010
Undrar vad denna balansering går på?

låter inte som en allt för billig historia

...has left the building...
4 474 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
Onödigt eller inte men jag tycker mig känna micro-vibbar med 19", eller så sitter de i "huvvet" bara...Kör på "kvalitets-fälgar Made in Germany" (inget "Kina-skräp") och Hankook Ventus K104. Ståplattor lär jag ha trots nästan 4 bar i däcken, men de brukar försvinna efter typ 10 mil. Så jag vill gå till botten med "problemet" (ALLT är nytt i chassie/drivlina, dvs hjullager,kardan drivaxlar,samtliga bussningar, fjäderben osv...). Antingen så sitter "vibbarna" i skallen (tycker mig ana de runt 90-110) eller så är de verkliga. Utöver detta så har jag montertat större skivor o vill gärna att allt är patetiskt välbalanserat, sen att det kostar mer kan kvitta, bara den som gör jobbet kan sin sak, för nån "pundarbalansering" vill jag inte ha:)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök