Vilka förstärkningar krävs vid cabbe projekt?

jo-c
6 maj 2009 · 21 Inlägg

hej, nybörjare som man är så känner ja att de  e bäst o fråga innan man pajjar nåt.
jag undrar vilka förstärkningar som krävs om man ska cabba sin bil, har funderat på en 740,
har hört att man måste svetsa igen dörrarna och en polare sa till mig att man måste svetsa fast en korsbalk under bilen.
expertisråd tack!smile

Volvo S40 (2000)
Volvo 240 "Olssons gamla" (1984)
isak90
6 maj 2009 · 1 997 Inlägg

använd sök! kom upp en sådan här tråd igår!

www.sfro.com har den informationen du behöver veta annars..

Andreas0
6 maj 2009 · 177 Inlägg

jo-c skrev:
hej, nybörjare som man är så känner ja att de  e bäst o fråga innan man pajjar nåt.
jag undrar vilka förstärkningar som krävs om man ska cabba sin bil, har funderat på en 740,
har hört att man måste svetsa igen dörrarna och en polare sa till mig att man måste svetsa fast en korsbalk under bilen.
expertisråd tack!smile

Ska den besiktas?

BMW 320d "M-Sport" (2010)
BMW 325 (1991)
blacken
6 maj 2009 ·

jo-c skrev:
hej, nybörjare som man är så känner ja att de  e bäst o fråga innan man pajjar nåt.
jag undrar vilka förstärkningar som krävs om man ska cabba sin bil, har funderat på en 740,
har hört att man måste svetsa igen dörrarna och en polare sa till mig att man måste svetsa fast en korsbalk under bilen.
expertisråd tack!smile

Gurgla med Volvo. dom vet nog vad som krävs..

Alpenretter Suksikaa vittuun "pomot" !
6 maj 2009 · 311 Inlägg

Det krävs kraftiga förstärkningar i alla riktningar.
Längsgående förstärkning fixas genom att tex svetsa igen dörrarna.
Däremot måste du svetsa in balkar mellan b- eller c-stolparna (sidledsstabilisering.
Men som en annan sa, kolla på SFRO:s hemsida.

PlatinumRacing
6 maj 2009 · 597 Inlägg

taket är ju bärande tar du bort den så får du göra som din kompis säger + lite till

jo-c
26 april 2010 · 21 Inlägg

blir nog till o cabba en 240, ist, men har fundat på att om man svetsar igen dörrarna borde ´de ju räcka?

Volvo 240 "Olssons gamla" (1984)
Volvo S40 (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang