PV med T5 och Getrag; kopplingstrubbel

HotrodPV
12 maj 2010 · 95 Inlägg

Tjenare! Bygger på en PV med T5 motor och Getrag 265. (kolla gärna in projektet och detaljbilder på koppling etc på min sida) Sprängkåpan är omsvetsad volvo 960 och urtrampningslager saab 9000. Nån som kör med detta?  Jag får inte urtrampningslagret att åka tillbaka när jag släpper pedalen! (Allt löper fint när motorn är ur) Hålet i solfjädern är 50 mm och urtrampningslagrets ring som skall trycka på fjädern är lite drygt 50mm. Kanske nyper det för att måtten ligger för nära? Kan nån mäta hålet i solfjädern på deras T5 vore jag tacksam, kanske har jag skumma prylar. Motorn var lite hpd när jag köpte den. På tryckplattan jag har står det Sachs typ MF240. Är det standardgrejer? Tänkte mig en helix tryckplatta modell 4836 med 50% större tryck som skall funka på gata och i kökörning utan att vara för trög och en organisk lamell från firman Pean. De har inget på lager där de kan mäta hålet i solfjädern tyvärr.

Tacksam för hjälp, vill komma ut med bilen nästa år! Som jag brukar säga..roll

Hälsningar HotrodPV

Senast redigerat av HotrodPV (12 maj 2010)

Volvo PV 444 "Siri" (1956)
Volvo PV544 "PV Hotrod" (1962)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang