har en saab 9000 ( ej turbo) 2,0l motor, och kopplingsslangen är förlängd med 2 m ( nypressat hydralslang) men resten av kopplingsdelarna ä originala , och innan jag tog isär den så funkade kopplingen utan problem , och nu när jag har fått ihop hela systemet igen så får jag INGET motstånd i pedalen , jag fyllde på oljan , pumpade på pedalen tills de kom ut vid motorn luftventil och sedan stängde ventilen , MEN FORTFARANDE inget motstånd i pedalen, testade at dra en vacum från luftnippeln vid motorn för att dra ut eventuella luftbubblor, hjälpte inte. sedan luftade jag den på gamla hedliga sättet med att pumpa släppa ut oljan, stänga nippeln pumpa släppa ut , stänga osv, , fortfarande inget motstånd i pedalen ... ( testade med fingret vid cylindern vid pedalen där kom de tryck och drag när man pumpade)
( BEHÖVER SNABBA SVAR!!)
svaret , jag byggde en special behållare för kopplingsolja för kopplingen, den var 100 metall, och kunde tåla upp till 10+ bar , så när jag ska lufta kopplingen så fyller jag upp behållaren med olja , kopplar en KOMPRESSOR till den och PRESSAR in olja i systemet och luftar den ifall de behövs..
( PS , SE TILL ATT SLANGARNA SITTER FAST HÅRT!!!!, min kom loss när jag luftade och hela verkstan blev sprejad med olja!!!)
Senast redigerat av offfroad (19 maj 2010)
Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a