Får man måla buren innan regbesiktning.

fillow
18 maj 2010 · 5 Inlägg

Hej håller på att bygga bur i min 264 från 75.
skulle vilja veta om dem är petiga med att man inte får måla buren innan man reggar den?
om dem vill se svetstar tydligare. är dem petiga med va man har för matrial för att lägga runt buren
som skydd för att man inte ska slå i huvudet?

tack

Volvo 264 "volvo 240 med t5" (1975)
evilaudio
18 maj 2010 · 16 195 Inlägg

är det en vanlig regbesiktigt på bilprovningen så bryr dom sig inte hur svetsar ser ut..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
KHRacing
18 maj 2010 ·

evilaudio skrev:
är det en vanlig regbesiktigt på bilprovningen så bryr dom sig inte hur svetsar ser ut..

helt riktigt.

ang burvaddering så behöver du bara vaddera buren på de ställen du kan slå i den med dina kroppsdelar, i fastspänt läge.
har du helbur så MÅSTE du ha en avbärare emot det röret som sitter i rutans ovankant. en slags kil i halvhård material.
vissa lägger en 2-3mm aluplåt som en kil emot röret.
jag sjkälv satte en 3mm lexanskiva under hela bur-rören i taket
(detta var den bästa lösningen de sett, iaf i Ängeholm)

Senast redigerat av KHRacing (18 maj 2010)

fillow
18 maj 2010 · 5 Inlägg

ok tack. så jag kan måla allt innan jag åker iväg och reggar den med bur?
tack för snabba svar

Volvo 264 "volvo 240 med t5" (1975)
KHRacing
18 maj 2010 ·

ja

shorty Bilbyggare
18 maj 2010 · 39 Inlägg

ska regga min volvo -87 nästa vecka med bur! jag har fått ett papper från bilprovningen. där allt som du skriver står. Detta fick jag i november. Nu har dock alla experter i verkstan kommigt på att det inte går att regga med bur längre. Vilket jag dock hävdar.

Stämmer det att det inte är några problem med reggnin om man uppfyller dessa önskningar.

Vad tror du /ni om en avbärare i sån där blå mark isolering (hård frigolit typ) ?



KHRacing skrev:

evilaudio skrev:
är det en vanlig regbesiktigt på bilprovningen så bryr dom sig inte hur svetsar ser ut..

helt riktigt.

ang burvaddering så behöver du bara vaddera buren på de ställen du kan slå i den med dina kroppsdelar, i fastspänt läge.
har du helbur så MÅSTE du ha en avbärare emot det röret som sitter i rutans ovankant. en slags kil i halvhård material.
vissa lägger en 2-3mm aluplåt som en kil emot röret.
jag sjkälv satte en 3mm lexanskiva under hela bur-rören i taket
(detta var den bästa lösningen de sett, iaf i Ängeholm)

varför köra nytt när man kan köra 740
Sponsor: Swedbank
KHRacing
18 maj 2010 ·

inga som helast problem att regga med bur lovar jag dig, det som SBP gjorde förrförra året var att ändra i pappersexersisen bara - inget annat
vet ej hur hårt den frigoliten är, men i mina tankar är den trigolit = för mjuk & går för lätt sönder.

Bensinskallen P o r s c h e
18 maj 2010 · 1 700 Inlägg

vad ska den där "avbäraren" göra egentligen? Är lite intresserad

Volvo V70N 2.4T "Studentbilen" (2000)
Subaru Impreza WRX STI "Hawkeye" (2007)
shorty Bilbyggare
18 maj 2010 · 39 Inlägg

den är iof rätt hård. Men en alu plåt eller en plast som man fäster i buren med 2 eller 3 rör klammer. som sen går från buren upp mot taket dvs bakåt ?

Ingen som har nån bild på hur ni löst det?


KHRacing skrev:
inga som helast problem att regga med bur lovar jag dig, det som SBP gjorde förrförra året var att ändra i pappersexersisen bara - inget annat
vet ej hur hårt den frigoliten är, men i mina tankar är den trigolit = för mjuk & går för lätt sönder.

varför köra nytt när man kan köra 740
Sponsor: Swedbank
KHRacing
18 maj 2010 ·

Bensinskallen skrev:
vad ska den där "avbäraren" göra egentligen? Är lite intresserad

den är til för att man inte skall kunna slå skallen rakt i det röret ovanför vindrutan

KHRacing
18 maj 2010 ·

shorty skrev:
den är iof rätt hård. Men en alu plåt eller en plast som man fäster i buren med 2 eller 3 rör klammer. som sen går från buren upp mot taket dvs bakåt ?

Ingen som har nån bild på hur ni löst det?

http://www.geting.se/image.php/243077-PICT0014.JPG

Pillevinken
19 maj 2010 · 406 Inlägg

Det där sa dom inget om till mig. Men jag har visserligen inga "tvärrör" vid taket.

My way or the highway? I take both sideways
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang