Green stuff vs Red stuff?

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
3 juni 2010 · 2 252 Inlägg

har själv kört EBC, och upplever det så här=
Green-stuff = ett vanligt standard belägg som Inte Dammar lika mycket som ett märkes original belägg men har stortsett samma värme egenskaper
Red-stuff = något bättre bitande än gröna för att förmodligen passa sig i en hårdare körning för gatan när man börjar komma upp i effekt och liknande
Yellow-stuff = ja dessa har jag inte kunnat testa fullt ut då jag inte kört dom nå mycket men dessa kräver bra mycket hårdare körning för att fungera optimalt än man kan komma upp i på gata, visst man kan köra dessa på gata men Röda är nog nästan att föredra ändå
Blue-stuff  = inte testat alls men dessa lär ju vara snäppet värre än gula så dom borde fungera hyffsat på en bana iallafall...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
JaggaChafen Tesla Senior Technician
3 juni 2010 · 2 307 Inlägg

Då tar vi vad jag vet angående EBC belägg då.

JAG har Greenstuff på min bil å för mig funkar dom kalasbra. Nu e det ju inga små skitbromsar på bilen original så det kan ju va därför.

På min gamla XJ6a monterade jag brembo bromsar från en nyare jagga en sån som jag har nu. Dessa bromsar e 355mm å har fyrkolvs ok.

Skilnaden från original till Brembo var stoor kan man säga men det blev nästan lika mkt bättre med Greenstuff också riktigt rikgtigt bra faktiskt.

Klossarna börjar bli dåliga nu men då kör jag rätt hårt har en bra tung bil som har rullat ett par varv på bana ibland med nån gång. och ja kanske dom har rullat ca 6000 mil nu.

Dammar nästan ingenting original beläggen damma sjuukt mycket men nu dammar det mindre fram än bak (fortfarande original belägg bak).

Mao så e jag skitnöjd med Greenstuf.

Nu till dom andra grejjerna jag vet om EBC klossar.

En polare DA innovative här på gorg hade greenstuff bak på sin BMW banbil å dom brann upp ganska fort kan man väll säga.

Polare nummer 2 Protaxal_VR6 körde med redstuff fram på sin golf 3a å lyckades köra slut dom på en dag!!!!! å det va inte ens bankörning dock ingen snäll körning men ändå

Bägge dessa två hade original storlek på sina skivor BMW original E30 325 å golfen original VR6.


Min slutsats av detta e att det funkar kasst till små pluttbromsar men kalas till stora.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang