Green stuff vs Red stuff?

SAAB_4ever
15 januari 2009 · 767 Inlägg

SOm sagt vad är det för skillnad på Green stuff och red stuff?

Om man skall bara ha för gat bruk vilka skall man då köpa?

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
FLindgren
15 januari 2009 · 5 089 Inlägg

kör du som ne vanlig svensson så räcker gröna för dig, dammar ingeting heller vilket underlättar för många:)

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
SAAB_4ever
15 januari 2009 · 767 Inlägg

oki tackar!

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
BBAD Utbildad hobbymekare
15 januari 2009 · 1 125 Inlägg

Green stuff greppar väll på lägre temperatur än Red stuff

Red stuff e väll oxå mera för bankörning eftersom dom klarar mera värme

rätta mig om ja har fel

EDIT: har kört på Green stuff på några bilar å de blir skillnad

Senast redigerat av BBAD (15 januari 2009)

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Germax
15 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Gröna är typ lite bättre standardgrejor, funkar som vanligt med tål lite mer aktiv körning.
Röda går steget längre, bettar aningen sämre vanlig körning men de funkar, därimot när du börjar stressa dom så visar dom sin rätta sida. En polare kör med röda på sin 850.

Sen finns de gula med, du förstår nog.
De gula äter dessutom skivor, det gör röda med.

Jag skulle köpt gröna om jag vore dig.

Epitaph
15 januari 2009 · 835 Inlägg

www.speedparts.se finns guide va?

SAAB_4ever
15 januari 2009 · 767 Inlägg

japp får bli gröna då wink tackar allihopa

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
MrJAM
15 januari 2009 · 1 464 Inlägg

BBAD skrev:
Red stuff e väll oxå mera för bankörning eftersom dom klarar mera värme

rätta mig om ja har fel

EDIT: har kört på Green stuff på några bilar å de blir skillnad

Ja men vissa har det på gatbilarna. Det har lite med vilka bromsar man har också. Men för de flesta räcker gröna.

http://www.k300performance.co.uk/images/ebc-brakes/ebc-compound-temp-chart-02.gif

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Sphinx
15 januari 2009 · 29 Inlägg

Har kört med gröna på två bilar som vi kört lite bana med och beläggen har lossnat från bakstycket så att säga, de har särat på sig, den ena lossnade och åkte rakt in i fälgen med ett stort hål som följd.

jag kommer aldrig mera köpa dom...  bara min åsikt.

Ford Mustang "Hardtop Grande" (1971)
Eisenhut
15 januari 2009 · 1 827 Inlägg

Fattar heller inte vem som skulle få för sig att köpa EBC, sämre skit får man ju leta riktigt länge efter!

Köp ferrodo, axxis eller vadsom, allt är bättre än EBC.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Christian S
16 januari 2009 · 4 816 Inlägg

JapMax skrev:
Gröna är typ lite bättre standardgrejor, funkar som vanligt med tål lite mer aktiv körning.
Röda går steget längre, bettar aningen sämre vanlig körning men de funkar, därimot när du börjar stressa dom så visar dom sin rätta sida. En polare kör med röda på sin 850.

Sen finns de gula med, du förstår nog.
De gula äter dessutom skivor, det gör röda med.

Jag skulle köpt gröna om jag vore dig.

Jasså? för när jag skulle köpa för nått år sen så kollade vi i listan och då va dom gröna sämre än orginal och dom röda likvärdiga så jag köpte dom gula iom att jag skulle köra lite bana men tror ni att dom pallade med det? nej utan märkte sen när jag tog loss klossarna efter ett tag att det lossat stora bitar.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
MrJAM
16 januari 2009 · 1 464 Inlägg

Jag satte på gröna förra sässongen och de funkar bättre än orginalen. Ser fortfarande bra ut vad jag kan se.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Germax
16 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Christian S skrev:

JapMax skrev:
Gröna är typ lite bättre standardgrejor, funkar som vanligt med tål lite mer aktiv körning.
Röda går steget längre, bettar aningen sämre vanlig körning men de funkar, därimot när du börjar stressa dom så visar dom sin rätta sida. En polare kör med röda på sin 850.

Sen finns de gula med, du förstår nog.
De gula äter dessutom skivor, det gör röda med.

Jag skulle köpt gröna om jag vore dig.

Jasså? för när jag skulle köpa för nått år sen så kollade vi i listan och då va dom gröna sämre än orginal och dom röda likvärdiga så jag köpte dom gula iom att jag skulle köra lite bana men tror ni att dom pallade med det? nej utan märkte sen när jag tog loss klossarna efter ett tag att det lossat stora bitar.

Då är dom väl skit, jag skriver bara vad jag läst mig till. Förutom dom röda min polare har på sin bil o som funkar jag jag beskrev.

Att du i en lista läst att gröna skulle va sämre än original låter ju apskit.

Eisenhut
16 januari 2009 · 1 827 Inlägg

ingen läser vad jag skrivit, men allt ni hört som är dåligt om EBC stämmer...

kolla tex i denna tråden vad dom skriver om just EBC, dvs greenstuff, redstuff mm

http://www.hondaklubben.com/forum/index … opic=44788

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Phaetoon
16 januari 2009 · 8 156 Inlägg

Eisenhut skrev:
ingen läser vad jag skrivit, men allt ni hört som är dåligt om EBC stämmer...

kolla tex i denna tråden vad dom skriver om just EBC, dvs greenstuff, redstuff mm

http://www.hondaklubben.com/forum/index … opic=44788

Dom skrev inte så mycket om just EBC. Det dom skrev var mestadels negativt.
Finns det någonstans där man kan hitta objektiva jämförelser?


EBC Redstuff: Var gratis så jag var tvungen att testa, men dom var rena skämtet. En dag på Kinnekulle och dom 3-4mm som vara kvar av beläggen ramlade isär när dom plockades bort för inspektion.
Kallbettet är lite högre än orginal och varmbettet är ochså lite högre än orginal. Inga missljud vid vardaglig körning. Skivslitage medelstort men förmodligen pga överhättning.



Jag har provat på alla EBC belägg med katastofalt resultat.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
mYGeL
16 januari 2009 · 1 338 Inlägg

Jag har på Seaten original 345mm skivor och kör med EBC Redstuff.

Hållt mycket bra för mig!
Visserligen ej på kört bana än med dom, Men rullat 1500-2000mil sen montering utan några som helst problem!....

Tar Mycket bättre än original redan när dem är kalla och blir bara bättre sen.. smile

ska köpa sådana till bak också tror jag.. tongue


Mvh// M

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Eisenhut
16 januari 2009 · 1 827 Inlägg

Phaetoon skrev:

Eisenhut skrev:
ingen läser vad jag skrivit, men allt ni hört som är dåligt om EBC stämmer...

kolla tex i denna tråden vad dom skriver om just EBC, dvs greenstuff, redstuff mm

http://www.hondaklubben.com/forum/index … opic=44788

Dom skrev inte så mycket om just EBC. Det dom skrev var mestadels negativt.
Finns det någonstans där man kan hitta objektiva jämförelser?


EBC Redstuff: Var gratis så jag var tvungen att testa, men dom var rena skämtet. En dag på Kinnekulle och dom 3-4mm som vara kvar av beläggen ramlade isär när dom plockades bort för inspektion.
Kallbettet är lite högre än orginal och varmbettet är ochså lite högre än orginal. Inga missljud vid vardaglig körning. Skivslitage medelstort men förmodligen pga överhättning.



Jag har provat på alla EBC belägg med katastofalt resultat.

Eftersom du läst igenom tråden så ser du att det finns många andra märken som fungerar otroligt mycket bättre än EBC, så varför ens fundera på det?

Jag kommer köra carbotech, hade kört ferrodo DS om dom inte blivit så jävla dyra.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Kesler
16 januari 2009 · 3 650 Inlägg

SAAB_4ever skrev:
SOm sagt vad är det för skillnad på Green stuff och red stuff?

Om man skall bara ha för gat bruk vilka skall man då köpa?

Green stuff ska du ha för gata!

Phaetoon
16 januari 2009 · 8 156 Inlägg

Eisenhut skrev:
Eftersom du läst igenom tråden så ser du att det finns många andra märken som fungerar otroligt mycket bättre än EBC, så varför ens fundera på det?

Jag kommer köra carbotech, hade kört ferrodo DS om dom inte blivit så jävla dyra.

Det låter onekligen som om EBC verkligen inte är något för tuffare körning. Bara lite bättre än original.
Men dom har lyckats med marknadsföringen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Sirmanseman Bilberoende
17 januari 2009 · 9 Inlägg

Jag kör med EBC Yellowstuff på mr2an och är riktigt nöjd än så länge. Har hört en hel del negativt om EBC men fick ett riktigt bra pris av en firma på ebay och kände mig tvungen att testa.

Funkar riktigt bra på gata (inspirerad körning och högfartsbromsning) och gnisslar inte.
Bra bett och inga tecken på fadning efter 18-20 rundor på Superstage.

Det enda negativa är att de dammar en hel del.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang