2371
Sök

Svampig V70 i bak

148 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
Hejsan!
Som ni alla ser på min garaget sida har ja en V70 T5 -98 som ja e mäkta nöjd över men tyvärr så e ja inte så kunnig på just chassi delen

Har en enkel å snabb fråga bara å den lyder:

När ja åker i bilen i runt 120-140 kmh så känns bilen svampig i bak men de sitter ny chassi sats med fjädrar å dämpare från GE motorsport på o eftersom ja e så okunnig så tänkte ja fråga dom som kan alltså ni:cool:

Vore tacksam för svar va de kan vara för fel å så

Tack på förhand den okunniga !

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen

P o r s c h e
1 700 Inlägg
29 juni 2010
Vad är det för chassi du köpte då? V70 är ju som ålar på vägen original, som en mekaniker beskrivde det så fint för mig en gång.

Antingen hänger det på att du helt enkelt köpte kassa grejer, har fel hjulvinklar eller att något är glappt/ defekt.

Jag satte i alla fall dit bilstein chassi ( fjädrar o dämpare ) på en V70 en gång i tiden då ägaren ville åka lite fortare wink

719 Inlägg
29 juni 2010
Kolla upp hur bussningarna mår i bakvagnen, finns väll 2innre och 2yttre som man brukar få byta ibland.

Gjorde du hjulinställning efter fjäder&dämpare byte?

148 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Vad är det för chassi du köpte då? V70 är ju som ålar på vägen original, som en mekaniker beskrivde det så fint för mig en gång.

Antingen hänger det på att du helt enkelt köpte kassa grejer, har fel hjulvinklar eller att något är glappt/ defekt.

Jag satte i alla fall dit bilstein chassi ( fjädrar o dämpare ) på en V70 en gång i tiden då ägaren ville åka lite fortare wink

Ja har GE motorsport hårda 60/40 chassi sats med dämpare å fjädrar

148 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
Vitamin skrev:
Kolla upp hur bussningarna mår i bakvagnen, finns väll 2innre och 2yttre som man brukar få byta ibland.

Gjorde du hjulinställning efter fjäder&dämpare byte?

Ja de gjorde å en ordentligt sådan på vianor smile

P o r s c h e
1 700 Inlägg
29 juni 2010
Borde ju inte vara delarna som är felet då wink

Men som en tidigare skrev, kola upp bussningar och sånt.

2 266 Inlägg
29 juni 2010
kan vara dom har som gett upp går sönder i godset jämt klassikt fel i bakvagnen

svetsdiff !!!

1 043 Inlägg
29 juni 2010
Kolla övre stötdämparinfästningarna dom går sönder ibland, om du skall byta dom så köp dom som skall vara till nivåreglering dom är kraftigare.

Sök