Har en volvo 850 - 95. När man bromsar drar den snett åt ena hållet, märks mest i högre hastigheter, 70, 90, 110 km osv. Har bytt skivor och belägg fram och bromsarna verkar schyssta annars, bromsarna tar bra annars.
Känner även att det spänner lite i ratten åt ena hållet när man svänger, inte farligt men ändå så att man stör sig på det, drar lite, inte mycket, men lite något snett om man kör rakt fram och släpper ratten.
Vad tror ni? Vad ska man börja med och var ska man leta?
glapp i styrstag eller styrled, eller bussningarna i länkarmarna som är kassa? och hur ser däckena ut?
Okej så du tror inte att det har mer med bromsarna att göra? Typ bromsok?
Däcken är ganska dåliga men jämt slitna iaf, ingen speciell snedslitning som jag tänkt på iaf, lufttrycket är då jämt. Bilen är ny för mig. Men får kolla på det andra som du säger.
Däcken var snedslitna ändå, har bokat tid för framvagnsinställning det borde avhjälpa att den drar snett samt snett däckslitage. Få se om de andra felen kvarstår och vad det kan vara.
Hade sjävla samma på min länkarm och styrled vad helt slut på vänstra sidan så att man kunde dra hel paketet åt alla håll och kanter. Prova rycka lite när bilen är upphissad så känner och ser du det direkt!