27 februari 2011
Trådstartare
hmm mkt goda tips. men om vi säger som så här, det är en typ bruks bil ska mest fin,bus åka och lite bana och så. sitter K-sport coilovers på street modellen. med 3D topplagringar fram, camberstag kommer det sitta på. men bmw ligger väldigt fint i kurvor original (har mest kört bmw) och har lite toe in då om hjulvinklarna är rätt. och inom drift så ska det också vara toe in fast kraftigare och dom svänger ju väldigt mkt. så om jag fattat det hela rätt för att få en bil som ligger bra på banan greppmässigt så ska det vara toe out i fram då blir det bättre och snabbare kurvtagningar har jag rätt lr fel? och toe in i bak för samma respons?
men om jag då skulle ha toe vinklarna raka fram och bak då minskar slitaget men borde inte det då vara bättre på bana då än vad original inställningarna? va mkt inne på inställningar för drift för att det är roligt men det sliter så på bilen och äter bakdäck växellådor diffar m.m. och börjar bli lite uttjatat nästan. lite för stort. och då jag gillar att köra fort på fina landsvägar med kurvor hit och dit så ändrade jag mig till lite mer åt bankörnings hållet gällande hjulvinklar. och aerodynamik gillar jag så det kommer jag inte ha brist på.