Köpråd! Första bil - bakhjulsdriven.

Elgato9o
24 juli 2012 · 10 Inlägg

har funderat på en volvo 740 också självklart. men läst allt från att dom är rejäl törstiga till att dom inte drar så överdrivet mycket som det sägs.. Gillar bilen ändå smile "enkla" o fixa själv. denna verkar nice t.ex. http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_7 … 11&w=1

aja, 2 dagar kvar tills min bil kunniga polare är tbx från semestern så fram till dess har jag säkert hunnit hitta några bra fynd.

Senast redigerat av Elgato9o (24 juli 2012)

cpu1337
24 juli 2012 · 766 Inlägg

Elgato9o skrev:
har funderat på en volvo 740 också självklart. men läst allt från att dom är rejäl törstiga till att dom inte drar så överdrivet mycket som det sägs.. Gillar bilen ändå smile "enkla" o fixa själv. denna verkar nice t.ex. http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_7 … 11&w=1

aja, 2 dagar kvar tills min bil kunniga polare är tbx från semestern så fram till dess har jag säkert hunnit hitta några bra fynd.

man kollar inte på bilar som har en sån annonstext roll

Elgato9o
24 juli 2012 · 10 Inlägg

cpu1337 skrev:

Elgato9o skrev:
har funderat på en volvo 740 också självklart. men läst allt från att dom är rejäl törstiga till att dom inte drar så överdrivet mycket som det sägs.. Gillar bilen ändå smile "enkla" o fixa själv. denna verkar nice t.ex. http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_7 … 11&w=1

aja, 2 dagar kvar tills min bil kunniga polare är tbx från semestern så fram till dess har jag säkert hunnit hitta några bra fynd.

man kollar inte på bilar som har en sån annonstext roll

tjaa.... glömde faktisk bort annonstexten efter att jag läste beskrivningen :$ tyckte den verkade ok... är nybörjare trots allt hahahah tongue

xantee
25 juli 2012 · 90 Inlägg

ekelund88 skrev:

Elgato9o skrev:

Rquired skrev:
BMW har måttliga driftkostnader, eventuellt att försäkringen blir dyr framför allt om du ställer den på dig själv men det gäller de flesta lite roligare ungdomsbilarna. Utöver det kostar BMW inte mer i drift än någon annan motsvarande bil utan hör tillsammans med exempelvis Volvo till de billigare i den klassen, klart du får bättre ekonomi med en Ford Fiesta 1.1 men den är inte riktigt samma sak...

Jag kan rekommendera BMW 323i eller 328i E36 om du trots allt vill ha bra prestanda, om inte är som nämnts 316i/318i något billigare i drift och har godkända prestanda.

Ta även en titt på Mercedes, C-klass borde liksom BMW 3-serie vara en lagom storlek och även där finns motorer från mindre fyror i C180, C200 och C220 till en stor sexa i C240 och C280.

Just komfort och säkerhet i kombination med körglädje är varför jag tycker du skall sikta åt det hållet istället för en äldre Mercedes/BMW eller en bil av annat märke som härstammar från 70 eller 80-talet.

väldigt bra tips! dom ska jag ta en närmare titt på, tack! Hört från en polare dock att tyska bilar har för höga försäkringar, stämmer det?

bmw iaf har överlag högre försäkringar har jag märkt men såklart beror det på var man bor

DU BOR VÄL I NÄRHETEN AV MORATRÄSK?

Mercedes 190E 1.8 "Stance" (1992)
ekelund88
25 juli 2012 · 2 656 Inlägg

xantee skrev:

ekelund88 skrev:

Elgato9o skrev:

väldigt bra tips! dom ska jag ta en närmare titt på, tack! Hört från en polare dock att tyska bilar har för höga försäkringar, stämmer det?

bmw iaf har överlag högre försäkringar har jag märkt men såklart beror det på var man bor

DU BOR VÄL I NÄRHETEN AV MORATRÄSK?

mahahah big_smile japp de gör jag big_smile

xantee
25 juli 2012 · 90 Inlägg

ekelund88 skrev:

xantee skrev:

ekelund88 skrev:

bmw iaf har överlag högre försäkringar har jag märkt men såklart beror det på var man bor

DU BOR VÄL I NÄRHETEN AV MORATRÄSK?

mahahah big_smile japp de gör jag big_smile

hahahahahahah hittade dig din lille skit!

Mercedes 190E 1.8 "Stance" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang