Audi A6, temp. mätaren rör sin inte, bilen blir varm, vad är fel? tändstiftbyte? HJÄLP!

JrBoysen
28 november 2012 · 8 Inlägg

Hej!
Jag har en Audi A6 2,7 med ett problem på. Temperatur mätaren rör sig inte på instrumentpanelen.... men värmen inne i bilen fungerar utmärkt så jag misstänker att det kan vara tändstiftet som behöver bytas.. jag är ganska så okunnig när det gäller reparationer så jag får lämna in den på verkstad....hmm någon som har någon annan misstanke om vad det kan vara och hur mycket det kostar att reparera?

Alla svar välkomnas!smile
Tack på förhand!

Toyota GT86 "Sixten" (2012)
Volvo 945 2,3 ltt "Noise" (1996)
mb_pucken
28 november 2012 · 5 083 Inlägg

sätter en slant på tempgivaren. vanligt på vag bilar, prova byt den alt läs ut felkoder så kan du vara säker.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Aero T16
28 november 2012 · 1 327 Inlägg

Tändsiften har inget med temperaturen på kylarvätskan att göra, menar du termostaten?

Rör sig tempmätaren ingenting alls och värmen fungerar så är det inte fel på termostaten.

JrBoysen
5 december 2012 · 8 Inlägg

Ja, jag menade termostaten wink
Tack för svaren! smile

Volvo 945 2,3 ltt "Noise" (1996)
Toyota GT86 "Sixten" (2012)
Ivarsson_740turbo Racer
28 december 2012 · 119 Inlägg

lånar tråden lite.

Min temp rör sig inte heller bara ibland då kommer den upp i 60 grader när jag står still kör jag iväg så åker den ner till botten igen. båda givarna är bytta så kan de va termostaten som gör detta?

Volvo v70N (2000)
Nybergrobin
28 december 2012 · 2 377 Inlägg

Ivarsson_740turbo skrev:
lånar tråden lite.

Min temp rör sig inte heller bara ibland då kommer den upp i 60 grader när jag står still kör jag iväg så åker den ner till botten igen. båda givarna är bytta så kan de va termostaten som gör detta?

Det låter som termostaten och du bör byta den snarast tongue

Ivarsson_740turbo Racer
28 december 2012 · 119 Inlägg

är den lätt att byta? vart sitter den? bilen e en a6 2.4 Quattro
byte på en a4 1.8t men sitter nog inte lika dant. tongue

Nybergrobin skrev:

Ivarsson_740turbo skrev:
lånar tråden lite.

Min temp rör sig inte heller bara ibland då kommer den upp i 60 grader när jag står still kör jag iväg så åker den ner till botten igen. båda givarna är bytta så kan de va termostaten som gör detta?

Det låter som termostaten och du bör byta den snarast tongue

Volvo v70N (2000)
RGH
28 december 2012 · 134 Inlägg

På VAGs v6or BRUKAR temostaten sitta bakom kamremshistorien, riktigt drygt att byta så den skall alltid bytas i samband med kamremsbyte. En hel del jobb tyvärr

Ivarsson_740turbo skrev:
är den lätt att byta? vart sitter den? bilen e en a6 2.4 Quattro
byte på en a4 1.8t men sitter nog inte lika dant. tongue

Nybergrobin skrev:

Ivarsson_740turbo skrev:
lånar tråden lite.

Min temp rör sig inte heller bara ibland då kommer den upp i 60 grader när jag står still kör jag iväg så åker den ner till botten igen. båda givarna är bytta så kan de va termostaten som gör detta?

Det låter som termostaten och du bör byta den snarast tongue

BMW 318iS "T" (1990)
Ivarsson_740turbo Racer
28 december 2012 · 119 Inlägg

M-Levin skrev:
På VAGs v6or BRUKAR temostaten sitta bakom kamremshistorien, riktigt drygt att byta så den skall alltid bytas i samband med kamremsbyte. En hel del jobb tyvärr

Ivarsson_740turbo skrev:
är den lätt att byta? vart sitter den? bilen e en a6 2.4 Quattro
byte på en a4 1.8t men sitter nog inte lika dant. tongue

Nybergrobin skrev:

Det låter som termostaten och du bör byta den snarast tongue

aj då. då får de banne me gå på garantin från företaget ja köpte den ifrån

Volvo v70N (2000)
RGH
28 december 2012 · 134 Inlägg

finns det garanti ska du väl utnyttja den även om det är enkelt att byta? Ser ingen anledning att börja rota i den om det finns garanti?

MVH

Ivarsson_740turbo skrev:

M-Levin skrev:
På VAGs v6or BRUKAR temostaten sitta bakom kamremshistorien, riktigt drygt att byta så den skall alltid bytas i samband med kamremsbyte. En hel del jobb tyvärr

Ivarsson_740turbo skrev:
är den lätt att byta? vart sitter den? bilen e en a6 2.4 Quattro
byte på en a4 1.8t men sitter nog inte lika dant. tongue


aj då. då får de banne me gå på garantin från företaget ja köpte den ifrån

BMW 318iS "T" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang