Hej. jag är en mkt stolt BMW (1997 528 touring ) ägare men har ett litet diskret probl. min eminenta vagn vart stående en längre tid till följd att batteriet drog ur och vart strömlös efter laddning så funkar allt utom start motorn det klickar inte ens i den stendött !! vore så ytterst tacksam för tips innan jag börjar rota ut i blindo Tack på förhand mvh/Ove
Tack för svar batteriet tar laddning och visar 12,47 volt 3 dagar efter laddning och alla funktioner funkar perfekt allt utom start funktion inte ens ett klick i från startmotorn
Mät först vilken spänning det visar direkt på batteripolerna när du vrider nyckeln i startläge. Är det minst 10 V så mäter du på den tunna styrkabeln vid startmotorns solenoid om det kommer minst 10 V styrspänning från tändlåset när du vrider nyckeln i startläge.
Har du fjärrlås och startspärr på bilen? Tänkte ifall du låste bilen med fjärrlåset och sen när den var strömlös så fick du låsa upp i nyckelhålet i dörren? Vet inte om de hjälper men testa isf låsa upp bilen med fjärrlåset om de skulle vara så att startspärren är i nu