Hej har problem med misständningar på min 940. Problemet uppstår när jag kommer upp i ca 0.8 bar. Bilen börjar rycka och sen efter några sekunder slutar det och börjar dra igen. Det som är gjort på bilen är 3" avgas, höjt laddtryck med pysventil och chipad både bränsle och tändning med följande chip http://www.blocket.se/goteborg/Trimchip … 10&w=3 Hjälp uppskattas vad det Kan vara. /jonathan
Var ut idag och provade med orginal tändbox och pysventilen nerställd till max men även då hugger den och har sig. Ska tästa byta stift. Funderar ifall det kan vara något med bränslet om den får för lite soppa för det är just vid snabb axeleration. Hur mycket kan man ladda utan att det är fara för motor och turbo? /jonathan
Var ut idag och provade med orginal tändbox och pysventilen nerställd till max men även då hugger den och har sig. Ska tästa byta stift. Funderar ifall det kan vara något med bränslet om den får för lite soppa för det är just vid snabb axeleration. Hur mycket kan man ladda utan att det är fara för motor och turbo? /jonathan
0,7 brukar jag lägga mig på standardgrejer, så har man liten marginal. Då är det inte laddtrycksberoende?
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.